• Ad
  • פולקסווגן חשפה את הדור השמיני של גולף, אשר שומר, כצפוי, על המסורת העיצובית ששורטטה בהקפדה ב-45 השנים האחרונות. המכונית החדשה נותנת מענה לדרישות המחמירות בתחום יעילות אנרגטית וזיהום האוויר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי בניית מתח שנמשכה חודשים אחדים חשפה הערב (ה') פולקסווגן בגרמניה את גולף החדשה, דור שמיני למכונית הנמכרת ביותר באירופה מאז שנת 1974, אז הושק הדור הראשון שלה. אנשי פולקסווגן בחרו שלא להציג את גולף החדשה בתערוכת הרכב הביתית שלהם, בפרנקפורט, לפני כחודש, וזאת כדי להותיר שם את הבמה ל-ID3 – המכונית החשמלית שתירש את גולף במוקדם או במאוחר. גולף החדשה נחשפה הערב באופן רשמי ב"עיר הבירה" שלהם, וולפסבורג.

     

     

    הרברט דיאס, מנכ"ל פולקסווגן, הציג את מורשת הגולף, מכונית שממנה נמכרו 35 מיליון מכוניות בשבעת הדורות הראשונים שלה, ועם פתיחת נאומו טען ש"תעשיית הרכב מצפה מכל דור חדש של גולף לקבוע אמות מידה חדשות". לדבריו, גולף המקורית נולדה בעת של משבר אנרגיה, וגם גולף הנוכחית מושקת בתקופת מפנה משמעותית של תעשיית הרכב. המכונית החדשה, לדבריו, ממוקדת בעיקר בכל הקשור ליעילות האנרגטית שלה ולרמות זיהום אוויר נמוכות.

     

     

    עם זאת, נראה שהחידוש החשוב יותר במכונית החדשה, אשר מבוססת בגדול על אותה פלטפורמת MQB של הדור השביעי, הוא רמה גבוהה במיוחד של דיגיטליזציה בכל התחומים. זאת לא רק המכונית "המקושרת" ביותר בתולדות פולקסווגן, ולא רק שרמת האוטונומיה שלה גבוהה מאד, היא גם מוצעת עם מגוון של חמישה מנועים שנעזרים במערכות היברידיות קלות ו/או נטענות, במתח של 48 וולט.
    כדי לתמוך ברמה גבוהה של "חישמול" ודיגיטציה נדרשה עבודת הנדסה רבה מאד על פלטפורמת MQB המודולרית, והתאמת מערכת החשמל והעברת הנתונים שלה, שהיא אחד הרכיבים היותר יקרים בפלטפורמה. מצד שני, גם כדי לפשט עניינים, ובעיקר מכיוון שהציבור ממילא עוזב בהמוניו את מכוניות הנוסעים ועובר לקנות קרוסאוברים – פולקסווגן לא פיתחה גרסאות 3 דלתות וסטיישן למכונית הזאת והיא מסתפקת הפעם בגרסת האצ'בק 5 דלתות בלבד.

     

     

    העיצוב של גולף דור 8 מאד מוכר מצד אחד, עם אותה צללית טיפוסית להיסטוריה של הדגם הזה, אבל מצב שני יש לו חזית ואחוריים מובחנים ומודרניים מאד וקווים מעט יותר מעוגלים מבעבר. המאפיין הבולט ביותר של המכונית החדשה הוא חזית עם פנסים מחודדים שעוטפים מעט את צידי המכונית, וביניהם מתוח קו אופקי של תאורת לד לרוחב החזית כולה. בחלקה התחתון של החזית פעור כונס אוויר עצום ומושחר אשר נראה מעט מוגזם במבט ראשון.

    מבחינה עיצובית, הדגש הוא על הפיכת סביבת הנהג לסביבה דיגיטלית והעיצוב שלה מאופיין במסכי מגע ובכפתורי מגע. אפילו את בורר ההילוכים המסורתי החליף במכונית הזאת בורר אלחוטי-חשמלי, ואת רוב המתגים הפיזיים, כולל אפילו את מתג הפעלת הפנסים – החליפו מתגי מגע. מבחינה זאת גולף מעלה, ללא ספק, את רף תחושת האיכות של הנהג והנוסעים, עם לא מעט אבזור שמוכר בקטגוריות פרימיום וסמי-פרימיום.

     

     

    גולף, כאמור, מסמנת את תחילת "המתקפה ההיברידית" עם חמש גרסאות הנעה היברידיות והופעת בכורה של טכנולוגית 48 וולט תחת הסמל של פולקסווגן. המערכת שלהם מחליפה את המתנע הקונבנציונלי במתנע/אלטרנטור שמחובר למנוע באמצעות חגורת הינע, והיא אוגרת את החשמל שלה בסוללת ליתיום במתח 48 וולט. מנועים שמצוידים במערכת ההיברידית הקלה ימותגו כ-eTSI ואנשי וולפסבורג מבטיחים צמצום של "עד 10%" בתצרוכת הדלק. מנועים אלה יספקו 110, 130 ו-150 כ"ס, ובנוסף להם מוצעות גם שתי גרסאות של מערכת היברידית-נטענת, שמספקות 204 ו-245 כ"ס. לגרסאות אלה צמודה סוללה עם תכולת אנרגיה של 13 קילוואט שעה, אשר מספיקה לטווח נסיעה של כ-60 ק"מ "על חשמל" בלבד לאחר טעינה מלאה.

    המנועים הקונבנציונליים יותר של גולף כוללים מנועי בנזין (TSI) בהספקים של 90 ו-110 כ"ס ודיזל (TDI) בהספקים של 115 ו-150 כ"ס. לא מיותר לציין שאם משק האנרגיה בישראל היה מפותח בשנים האחרונות על-ידי ממשלה שפועלת ביעילות ובנחישות למען אזרחיה יכולנו ליהנות מאוצרות הגז הטבעי שהתגלו לחופינו, ולנצל אותו לתחבורה כדי להשתמש פחות בנפט. במצב כזה יכולנו ליהנות גם ממנוע הגז הטבעי החדש של פולקסווגן, בנפח 1.5 ליטר, שנקרא TGI Evo ומספק 130 כ"ס. מנוע זה מתאפיין יותר מכל ברמת פליטה נמוכה מאד של תחמוצות חנקן, ובפליטת חלקיקים נמוכה מאד בהשוואה לדיזל. למרבה צערנו, הפיגור של מדינת ישראל בתחום הזה ישאיר את האופציה הזאת לגויים, לפחות לעת עתה.

     

     

    מערכת המולטימדיה המתוחכמת של גולף דור 8 כוללת כרטיס eSIM מובנה (כפי שכבר מוצע ב'טוארג' החדש), וזה אומר שהמכונית הזאת תהיה "תמיד מחוברת" לרשת האינטרנט. לחיבור קבוע יש יתרון ככל שהדברים נוגעים לשירותי ניווט וסטרימינג, אבל גם לשירותי מניעת גניבה ואיתור ולקשר ישיר, קבוע, ולא מתפשר אשר מחבר את הלקוח – לטובה ולרעה – עם יצרנית הרכב.

    כאמור, רמת האוטונומיה של המכונית הזאת גבוהה מאד עם מגוון מערכות סיוע לנהג, והתחושה שהגרמנים מנסים להעביר היא שהמכונית תהיה מסוגלת לנסוע כמעט במצב של "טייס אוטומטי" במתארים שונים. פולקסווגן משיקה עם גולף את מערכת "Travel Assist" שלה אשר מאפשרת, לדבריהם, נסיעה חצי אוטונומית על כבישים מהירים במהירות של עד 210 קמ"ש מבלי שהנהג יצטרך לגעת בהגה, להאיץ או לבלום באופן פעיל.

    אנשי וולפסבורג הקפידו שלא להעלות את מחירי הבסיס של המכונית למרות תוספת האלקטרוניקה והאבזור, אחרי הכל הם לא רוצים להבריח לקוחות אל הקרוסאוברים. בכל רמות הגימור (באירופה) תוצע גולף עם פנסי LED קדמיים ואחוריים, התנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8.25 אינטש, מערכת We Connect, בקרת אקלים, ומערכות הסיוע לנהג המקובלות – בלימה אוטונומית, שמירת נתיב אקטיבית עם זיהוי הולכי רגל וכיוצ"ב. מחיר הבסיס של גולף בגרמניה יתחיל בכ-20,000 אירו בלבד, ותחילת המכירה שלה באירופה מתוכננת לרבעון הראשון של השנה הקרובה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    נחשף הדור השמיני של גולף

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.