• Ad
  • פולקסווגן גולף GTI Performance במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI בגרסת ביצועים משודרגת מתיימרת לעשות את הקומפקטית החמה, המוכרת, והמאוזנת ל-GTI הטובה ביותר אי פעם, והכל רגע לפני שמגיע דור שמיני לאייקון הגרמני
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה
    שדרוג של רמת האבזור ושל ציוד הבטיחות מאפשר לגולף GTI להציע, בערוב ימי הדור השביעי שלה, תמורה טובה מאי פעם למחיר. מאידך, חבילת Performance פוגמת באיזון שעשה את המכונית הזאת "חבילה" כל כך טובה.

    עוד ב-TheCar
    פולקסווגן פולו GTI במבחן דרכים
    יונדאי i30N במבחן דרכים

     

     

    מי את גולף GTI 'פרפורמנס'?

    אין חובב רכב שלא שמע על גולף GTI – המכונית שהמציאה את קטגוריית הקומפקטיות החמות ואשר נחשבה מאז ומעולם לשילוב אידאלי בין שימושיות של מכונית האצ'בק משפחתית לבין ביצועים ויכולת של מכונית ספורטיבית אמיתית. לגולף GTI היו דורות מוצלחים יותר ומוצלחים פחות, אבל הקונספט הבסיסי שלה נשמר לאורך יותר מארבעה עשורים. רק כך יכולה מכונית להיות ראויה לתואר "אייקון מוטורי".

    הדור השביעי של פולקסווגן גולף, ויחד איתו גם גרסת GTI, הושקו בשנת 2012. מאז הספקנו לפגוש את גולף GTI לא פעם ולא פעמים, למשל במבחן סולו, במבחן השוואתי וגם במבחן על מסלול המרוצים. כעת נמצא הדור השמיני של  גולף, וגם גרסת GTI, ממש "מעבר לפינה", והוא צפוי להיחשף רשמית בעוד מספר חודשים ולהגיע ארצה כמה חודשים לאחר מכן. "מה הטעם", תשאלו, "לערוך עוד מבחן למכונית כל כך מוכרת"?

    הסיבה הראשונה ברורה מאליה, והיא שלא צריך סיבה, או הרבה מידי כושר שכנוע, כדי לגרום לנו להתיישב מאחורי ההגה של אגדה. שנית, ובנימה רצינית יותר, כעת, לקראת הדגם החדש, מתקיים מבחינת היצרנית והיבואנית חלון ההזדמנויות שמאפשר להציע את המכונית הזאת ב"מחיר טוב", "מכירת סוף עונה" אם תרצו.

    קבלו, לרגל ההזדמנות, את חבילת 'Performance', אשר הושקה במקור בשנת 2017, ובמחיר שבו עד לא מכבר הוצעה גולף GTI רגילה.

    חבילת הביצועים כוללת עוד קצת כוח, שדרוג למתלים ולבלמים, דיפרנציאל קדמי עם הגבלת החלקה מכאנית, ושינויים קוסמטיים קלים שאמורים לגרום לגולף GTI  להיות יותר "הארד קור" מן המקור, וכך לתת תשובה לכמה מן המתחרות אשר מעלות את רף הקיצוניות וללא מעט לקוחות שמבקשים שלא להישאר מאחור אבל גם את רמת השימושיות המוכרת של GTI.  מבחינה חיצונית קשה להבחין בהבדל בין גרסת 'פרפורמנס' לבין GTI רגילה, אבל מבט מעט יותר חודר מוצא שחישוקי ה-18 אינטש מושחרים וסביבם מודגש פס אדום היקפי (מצועצע). גם פנסי ה-LED הקדמיים תחומים עם פס אדום שמצויר מן השבכה, וכמה מפריטי האבזור שהופיעו קודם לכן ברשימת האופציות מותקנים כעת כציוד סטנדרטי. כל מה שנותר הוא לבדוק אם באמת מדובר בגולף GTI הטובה ביותר אי פעם.

     

     

    מנוע וביצועים

    גרסת ה'פרפורמנס' שודרגה עם תוספת של 15 כ"ס, ומה שחשוב יותר – 2 קג"מ נוספים של מומנט יחסית ל-GTI הסטנדרטית. בסיכום יש לה כעת 245 כ"ס ו-37.7 קג"מ, מה שאפשר לה לקצץ את משך התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש בשתי עשיריות שניה, עד ל-6.2 שניות. בפועל קשה לחוש בהבדל של ממש בביצועים, וזאת במיוחד לנוכח אופי הפעולה הלינארי של המנוע. המנוע מושך היטב מסל"ד אפסי כמעט עד למנתק ההצתה, תיבת ההילוכים כפולת המצמד משתפת פעולה בצייתנות ובזריזות ברוב המצבים ו-GTI מגיעה למהירויות גבוהות בקלילות וללא דרמה.

    עם זאת, לגרסת 'פרפורמנס' יש תיבת DSG חדשה, עם מצמדים רטובים ועם שבעה יחסי העברה במקום שישה ב-GTI הרגילה. אבל דווקא התיבה החדשה יוצרת תחושת היסוס בזינוק מהמקום – כל עוד שלא משתמשים בבקרת השיגור. גם בעת הורדות הילוכים ידנית  תחת לחץ לא תמיד מבוצעת ההוראה באופן מידי. יתכן שמטרת המתכנתים הייתה לשפר את עמידות התיבה אבל כך גם נפגמת תחושת המידיות שאנחנו אוהבים בתיבת ה-DSG.

    בהינתן שזאת גרסה "קרבית" ציפינו לקבל גם קצת דרמה ווקאלית מכיוון המנוע והמפלט. למרבה ההפתעה, וגם הצער, המצב דווקא הפוך: בסל"ד סרק נשמע אמנם גרגור מוחשי יותר מכיוון המפלט, אבל בעת נהיגה המכונית שקטה מידי, ונעלמו אפילו "נביחות" המפלט בגז ביניים בעת החלפת הילוך. התוצאה היא תחושה "סטרילית" מידי.

     

     

     

    התנהגות ונוחות

    המתלים  של 'פרפורמנס' הוקשחו ביחס לדגם הרגיל, אלא שגם כאן ניכרת אכזבה: ההקשחה פוגמת באיזון הנכון של כיול המתלים המוכר לנו – שהוא אחת החוזקות של המכנית הזאת, ובמיוחד לנוכח הדרישה שהיא תהיה "מכונית ספורטיבית לשימוש יום יומי". השליטה בהעברות המשקל טובה יותר וזווית הגלגול בפניות פחות מוחשיות, כך שבתוספת האחיזה הגבוהה מאד, שממילא מאפיינת את GTI מאז ומתמיד, זהו שיפור מבורך. דיפרנציאל מוגבל החלקה שיפר את היכולות עוד יותר, והתוצאה היא יכולת מצוינת ל"תקיפת פניות". מצב זה מתקיים כל עוד שמדובר בכבישים ברמת סלילה טובה, שכן על כבישים מצולקים פוגמת תוספת הקשיחות בשלווה של המכונית ומשדרת תזזיתיות מיותרת, מה שפוגם בתחושת הביטחון במכונית.

    מצד שני, הקשחת המתלים וחישוקי הגלגלים המוגדלים פוגמים בנוחות הנסיעה: GTI 'פרפורמנס' הפכה לקופצנית מידי במהירויות עירוניות. גם כאשר המהירות עולה ההרגשה היא שספיגת המהמרות פחות טובה מאשר ב-GTI הרגילה. אנחנו לא מדברים על "קשיחות מפוררת סתימות", כמו במכוניות ספורטיביות קיצוניות (למשל סיוויק טייפ R), אבל GTI 'פרפורמנס' היא בפירוש מכונית פחות נעימה לנהיגה יום יומית יחסית לאחותה המוכרת. יתכן שמתלים אדפטיביים היו פותרים הבעיה, אבל אלה מוצעים כרגע רק כאופציה בתוספת תשלום.

    בשאר היבטי הניהוג זאת אותה GTI שאנחנו מכירים ומעריכים. ההיגוי לא נדיב מידי באינפורמציה לאוחז בהגה, אבל הוא זריז למדי ועם רמת דיוק גבוהה אשר משרה ביטחון ומשקל נכון ברוב המצבים. קוטר הדיסקים הקדמיים של מערכת הבלמים הוגדל, כעת הם בקוטר של 340 מ"מ, והם נושכים היטב ומפיקים רגש טוב. לאורך נהיגת הכביש הם  הפגינו דעיכה מתונה והדרגתית.


    תא נוסעים ושימושיות

    תא הנוסעים של גולף GTI נותר כפי שהיה, והוא מזמין ומוכר. שבע שנים לאחר הצגתה רמת איכות החומרים במכונית הזאת היא בין הגבוהות בקטגוריה שלה, הנדסת האנוש פשוטה וברורה, ואין אף "פאול" משמעותי, אולי למעט ההתעקשות על פלסטיקת ה"שחור פסנתר" הנדושה שזמנה עבר.

    ריפודי עור שחורים עם תפרים אדומים הם כעת הסטנדרט, וזה משדרג את האווירה בתא הנוסעים. תחושת היוקרה הזאת חשובה ללא מעט לקוחות, ודאי לאחר שרשמו צ'ק בסכום שמתקרב לרבע מיליון ש"ח. אנשים נוסטלגיים יותר, או בעלי חמלה לבעלי חיים, יעדיפו את ריפוד המשבצות הקלאסי.

    שינוי נוסף בגרסת ה'פרפורמנס' הוא לוח המחוונים, ואנחנו מדברים בעצם על מסך דיגיטלי שנראה מרשים, אבל באופן תמוה מאפשר מעט מאד אפשרויות לשינוי התצוגה שעליו. למעט מד עצר לרישום זמני הקפה אין בצג הזה כמעט כל יתרון ביחס ללוח שעונים "קלאסי". אשר כפי הנראה היה נראה טוב יותר.

    ההחמצה בניצול הדיגיטציה באה לידי ביטוי גם במערכת המולטימדיה, אשר אמנם נראית טוב ונוחה לתפעול אבל לא תמצאו בה תצוגה מעניינת של נתונים ספורטיביים. חבל, מפני שמד G ומד גדישה יש אפילו בפולו GTI, ונתונים אלה הרי זמינים במחשב הרכב. במקום זאת אפשר לבחור בתצוגה ייעודית לצריכת דלק ונהיגה ירוקה – שזה בערך הדבר האחרון שמעניין את מי שקונה GTI עם חבילת ביצועים.

     

    אבזור ובטיחות

    מפרט האבזור שודרג באופן משמעותי וכולל כעת לא רק את הסטנדרט (מערכת מולטימדיה משולבת במצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם ובלם יד חשמלי) וגג שמש פנורמי, אלא גם ריפודי עור מלאים, חימום למושבים הקדמיים, לוח מחוונים דיגיטלי, פנסי LED קדמיים וחישוקי 18 אינטש. בעבר עלתה חבית שיפורים כזאת כמה עשרות אלפי שקלים וכעת מוצע כל הטוב הזה תמורת מחיר כמעט זהה למחירה של GTI, שהוא 228 אלף ש"ח. במילים אחרות, שדרוג גדול תמורת תוספת מחיר זניחה.

    ציוד הבטיחות שודרג מאד ונוסף לבלימת חרום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית יש כעת מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב והתרעת עייפות לנהג.

     

     

    שורה תחתונה

    גולף GTI הציעה מאז ומעולם פשרה מדויקת בין שימושיות להנאה וארזה אותה באופן שלא מושך עודף תשומת לב. בדור הנוכחי שלה, היוצא, GTI לא הייתה אטרקציה גדולה מבחינת תמורה למחיר, בעיקר בגלל שכמה ממתחרותיה עושות עבודה טובה יותר בסעיף זה. כעת, עם חבילת 'פרפורמנס', גולף GTI  מציעה תמורה טובה מאי פעם למחיר שלה, עם שיפורים  בכמות האבזור וברמת הבטיחות.

    מצד שני, חבילת 'פרפורמנס' מותירה אותנו עם רגשות מעורבים. מצד אחד היא לא מוסיפה לאופי וליכולת הדינמית של GTI את תחושת ה'הארד קור' המתבקשת, ומצד שני היא פחות מאוזנת ונוחה מ-GTI "הרגילה". מכיוון שאיזון היה הקלף של גולף GTI – התוצאה היא מכונית הגיונית יותר לרכישה אבל פחות אטרקטיבית מבחינת החיבור שלה למשתמש.

    צילומים ובוחן נוסף: נעם וינד

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.