• Ad
  • מהינדרה ההודית מפתחת קרוסאובר קומפקטי עם פורד

    החברות ישיקו בשנה הבאה כלי רכב זול, בגודל של ספורטאז', במטרה להתמודד בהודו וב"שווקים מתעוררים"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב ההודית מהינדרה, שהיא בין השאר בעלת השליטה ביצרנית הרכב הקוריאנית סאנגיונג, הודיעה לאחרונה על הסכם לשיתוף פעולה עם פורד האמריקנית לפיתוח משותף של קרוסאובר קטן, שיונע באמצעות מנוע מתוצרת פורד.

     

     

    מה שיותר מעניין בהסכם הזה הוא שמדובר בשלב נוסף בהתפתחות של ברית אסטרטגית בין שתי היצרניות בשוק ההודי – שנחשב כיום לשוק שגדל בקצב המהיר ביותר בעולם, ובעל פוטנציאל הגידול הרב ביותר בזכות התחזקות כוחה הכלכלי של האוכלוסיה העצומה שלו. בהצהרה משותפת שפרסמו שתי החברות נאמר ששתיהן יפתחו יחד את המוצר החדש "כדי להציג מוצר תחרותי עבור הודו ועבור שווקים מתעוררים אחרים".

    הברית הין שתי יצרניות הרכב נרקמה כבר בשנת 2017, ובשנה שלאחר מכן נוספו לה גם חברות מתחום האנרגיה – היות שממשלת הודו, כמו סין, קיבלה החלטה אסטרטגית לפתח במהירות תשתיות לכלי רכב חשמליים ולעודד את השוק הזה באמצעות סובסידיות ותמריצים שונים. פאוואן גונקה, מנכ"ל מהינדרה, אמר שההסכם הזה מהווה צעד משמעותי נוסף בשיתוף הפעולה בין החברות, וששתיהן יוסיפו לפעול יחד ולפתח מוצרים נוספים על בסיס פלטפורמות משותפות – במטרה להפחית עלויות פיתוח וייצור ולהשיג יתרונות לגודל.

    קרוסאובר קומפקטי הוא כיום פחות או יותר המוצר המבוקש ביותר בתחום הרכב בעולם, ומהינדרה יכולה לחסוך לעצמה הרבה מאד זמן וכסף על-ידי התבססות על פלטפורמת ה'פוקוס' של פורד, ממש כפי שעשו וולוו ומאזדה במשך דור אחד של מוצרים בין 2003 ל-2008 במקרה של מאזדה, ו-2013 במקרה של וולוו. פלטפורמת C1 שימשה באותן שנים, בין השאר, את מאזדה 3 ואת וולוו S40 (ומוצרים נוספים של שתיהן). מהינדרה גם יכולה להרחיב את השימוש בפלטפורמה הזאת אל סאנגיונג, בהתאם כמובן לסיכום בינה לבין פורד.

    כלי הרכב החדש, אשר צפוי להיות מושק כבר בשנה הבאה, וייתכן שגם כלי רכב נוספים מתוצרת מהינדרה – יונעו על-ידי מנוע בנזין מתוצרת פורד אשר ייוצר בהודו, וגם זאת כחלק מן ההסכם האסטרטגי בין החברות. מאידך, פורד צפויה לחסוך הרבה מאד כסף, ובעיקר למקד טוב יותר את המאמצים והמשאבים הגלובליים שלה, בכך שהיא עצמה נסוגה מן השוק ההודי ותפקיד את כלל פעילויות המכירה שלה שם בידי מהינדרה.

    ג'ים פארלי, נשיא חטיבת ה"עסקים החדשים" בפורד, אמר ש"פורד לא רק מחזקת את השותפות המתמשכת שלנו עם מהינדרה אלא גם מחדדת את יכולת התחרותיות שלנו בשוק מתעורר חשוב כמו הודו. ההנהגה הטכנולוגית של פורד בשילוב עם מודל ההפעלה המוצלח של מהינדרה, ועוצמת המוצרים שלה, יעזרו לנו לספק כלי רכב שיעמוד בציפיות של לקוחות בהודו ובשווקים מתעוררים אחרים. צוותים של שתי החברות ממשיכים לשתף פעולה בכל תחומי העניין המשותפים, כולל חשמול, הפצה ופיתוח מוצרים".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.