• Ad
  • מנוע המימן של AVL מספק 410 כוחות סוס. האם הוא יציל את מנוע הבעירה?
    פיתוח חדש של AVL: מנוע בעירת מימן שמספק יותר כוח לכל ליטר נפח מאשר המנועים הסופר-מתוחכמים של בוגאטי, פרארי ומקלארן. מנוע הבעירה הפנימית חי ובועט
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מחלקת הספורט המוטורי של חברת הטכנולוגיה האוסטרית AVL הכריזה בשבוע שעבר על ניסוי מוצלח עם אב-טיפוס של מנוע מימן בנפח 2.0 ליטר אשר מספק 410 כוחות סוס. פיתוח המנוע הזה החל בשנה שעברה עם רעיון תיאורטי פורץ דרך שעל בסיסו העריכו שיתקבל הספק של 150 קילוואט (כ-205 כוחות סוס) לליטר, ולאחר שנבנה אב הטיפוס הוא נבחן ואכן עמד בציפיות המוקדמות ממנו.

     

    מנוע המימן של AVL מספק 410 כוחות סוס. האם הוא יציל את מנוע הבעירה?

     

    אנשי AVL, שעוסקים בפיתוח, ניסויים וסימולציה של מערכות רכב שונות, מתכוונים להביא בשלב ראשון את המנוע החדש שלהם לייצור חצי-סדרתי עבור קבוצות שישתמשו בו לספורט מוטורי, וזאת גם כדי לחדד ולהשביח את הרעיונות שלהם וגם כדי לקצר את משך הזמן עד לייצור מסחרי. כאשר זה יקרה זה יהיה המנוע הראשון שנושא את שם החברה הזאת, להבדיל מפיתוחים קודמים שלהם עבור חברות אחרות.

    מימן הוא היסוד הנפוץ ביותר בטבע אלא שהוא לא נמצא על פני כדור הארץ במנותק מיסודות אחרים, לכן יש להפריד אותו ולצורך זה להשקיע אנרגיה. מימן טהור יכול לשמש ב'תא דלק' שמייצר חשמל עבור הנעת כלי רכב חשמליים, או במנועי בוכנה מן הסוג שמוכר לנו (מנועי בעירה פנימית) בתנאי שהם מותאמים במיוחד לצורך זה. מנועים כאלה נקראים מנועי H₂-ICE.

    נקודת התורפה של מנועי H₂-ICE עד כה הייתה הספק נמוך יחסית, ופריצת הדרך של AVL קשורה לשימוש בתערובת אוויר לא עניה (למדא 1) בשילוב הגדשת טורבו והזרקת מים. יחד עם האוויר שמוזרק בלחץ לחלל הצילינדרים נוספים גם מים אשר מונעים הצתה מוקדמת של המימן.

    התוצאה, כפי שעולה מתוצאות הניסוי, היא הספק של 410 כוחות סוס במהירות מנוע של 6,500 סל"ד ומומנט מרשים ביותר של כ-52 קג"מ שמתקבל בטווח מהירות מנוע של בין 3000 – 4000 סל"ד.

     

    מנוע המימן של AVL מספק 410 כוחות סוס. האם הוא יציל את מנוע הבעירה?

     

    למען הפרופורציות, בעולם קיימים כיום מעט מאד מנועי בעירה פנימית שמספקים יותר מ-180 כוחות סוס ליטר, וקומץ קטן בלבד שמספקים קרוב או יותר מ-200 כוחות סוס לליטר. מועדון הדגמים שהתברכו במנועים כאלה כולל למשל את פרארי 488 'פיסטה' (182 כוחות סוס לליטר) בוגאטי שירון ופורד GT (185 כ"ס לליטר), מקלארן סנה (197.5), SSC Ultimate Aero TT שהמנוע שלה מספק 205.6 כוחות סוס לליטר, מרצדס AMG A45 עם 211 כוחות סוס לליטר ומיצובישי FQ-440 MR עם 220.2 כ"ס/ליטר. מנוע הבעירה הפנימית היחיד שנמצא מעל רף זה מניע את קוניסג ג'סקו ומספק 256 כוחות סוס לליטר.

     

    מנוע המימן של AVL מספק 410 כוחות סוס. האם הוא יציל את מנוע הבעירה?

     

    אנשי AVL, שרוצים להעביר מהר ככל שאפשר את המנוע שלהם לייצור מסחרי, אומרים שאבן הדרך הבאה בפיתוח שלו תהיה בחינת אב הטיפוס של המנוע במכונית על מסלול המרוצים.

    מנהל הפרויקט, פול קפוס, מצוטט על-ידי החברה כאומר ש: "בסוף 2022 הודענו לראשונה שנעבוד על מנוע מירוץ מונע במימן בנפח שני ליטר עם בעירה סטויכיומטרית (כלומר לא עניה) והזרקת מים PFI. המטרות שלנו היו מומנט של 500 ניוטון מטר והספק של עד 300 קילוואט (הספק סגולי של 150 קילוואט/ליטר). אנחנו גאים שהצלחנו לאמת את הנתונים האלה על מתקני הבדיקה".

     

     

    מנוע המימן של AVL מספק 410 כוחות סוס. האם הוא יציל את מנוע הבעירה?

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מנוע המימן של AVL מספק 410 כוחות סוס. האם הוא יציל את מנוע הבעירה?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.