• Ad
  • מכוניות סקודה משדרות מידע מרכב לרכב דרך הענן
    טכנולוגיית V2V תהיה אפקטיבית כאשר תפעל באלפי מכוניות על הכבישים, אבל גם מסע בין אלף מייל חייב להתחיל בהתנעת מנוע אחד.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשבוע שעבר הוסיפה סקודה את בריטניה לקבוצת המדינות האירופאיות שבה היא מספקת "שירות מידע אודות סיכונים מקומיים", וזאת כחלק מן המאמץ של כלל קבוצת פולקסווגן לבנות צי של 3 מיליון "מכוניות מדברות" עד לסוף השנה הבאה.

     

    מכוניות סקודה משדרות מידע מרכב לרכב דרך הענן

     

    רעיון התקשורת בין מכוניות למכוניות (V2V) ומכוניות לתשתיות (V2X) מתבשל כבר מאז שנות ה-80 של המאה הקודמת אך קורם עור וגידים רק בימינו. חברות ישראליות – הבולטת בהן היא 'אוטוטוקס' – נוטלות תפקיד מרכזי במהפכה הזאת, והמחסום המשמעותי ביותר מפני פרישה רחבה שלה הוא סינדרום "הביצה והתרנגולת": כל עוד שעל כבישי העולם לא מתגלגלות מספיק מכוניות שמצוידות בטכנולוגיה היא לא יכולה להיות אפקטיבית, ומצד שני כל עוד שהטכנולוגיה לא מספיק מועילה – אף לקוח לא יהיה מוכן לשלם כדי לקבל אותה.

    סקודה מתאמצת לשבור את הקרח עם מערכת של קבוצת פולקסווגן שמגייסת את שירותי הענן למערכה. במקום לסמוך רק על תקשורת בין מכוניות ברמה המקומית, או בין מכונית לתשתית – גם זה ברמה מקומית – היא אוספת כמויות עצומות של נתוני רכב אנונימיים אל "הענן" (בתכל'ס, אל מערכי מחשוב ואחסנת מידע), ואז משדרת בחזרה מידע רלבנטי למכוניות שמתקרבות אל תאי שטח שלגביהם יש התראות שונות. הרעיון הזה נקראה "מידע נחיל" (swarm data), מלשון נחיל של חרקים מעופפים, מפני שהוא מבוסס על נתונים שמתקבלים ממספר גדול של כלי רכב שנוסעים על הכבישים. נכון לעכשיו מותקנות מערכות תקשורת שיכולות לספק נתונים "לענן" של סקודה בחלק מדגמי אניאק, פאביה, קאמיק, קודיאק, אוקטביה, סקאלה וסופרב, וזאת כחלק משירותי ŠKODA Connect.

    כל אחת ממאות אלפי המכוניות משדרת לענן את "מה שעובר עליה", החל מבורות ופגמים קטנים על מקטע כביש ספציפי, דרך עומסי תנועה וכלה בתנאי מזג אוויר קיצוניים כמו גשם כבד, שלג או ערפל, והמערכת של פולקסווגן בונה תמונה שאותה היא יכולה לשדר בחזרה אל כל המכוניות שמחוברות למערכת.

     

    מכוניות סקודה משדרות מידע מרכב לרכב דרך הענן

     

    מבחינה טכנית, המידע הרלבנטי נאסף על-ידי מערכת המחשוב של הרכב, למשל באמצעות מחשבי מערכת בקרת היציבות וחיישני ה-ABS שלהם, חיישני תאוצה ובלימה, וכן חיישנים וירטואליים חדשים שמעריכים את החיכוך בין הצמיגים לפני השטח של הכביש על בסיס מידת ההחלקה של כל גלגל. הנתונים שמשודרים לא מזהים מכונית ספציפית – למרות שזה לא אומר שהמערכת לא מסוגלת לעשות את זה – ועלינו לסמוך על ההבטחה של פולקסווגן.

    היעד של הקבוצה לסיכום 2021 הוא להגיע להיקף צי של 1.7 מיליון מכוניות שבהן מותקנות מערכות Connect, וכמעט להכפיל את המספר הזה עד לסוף 2022, עם יעד של 3 מיליון מכוניות מחוברות ב-30 מדינות ברחבי אירופה. אנשי פולקסווגן מתכוונים לשתף את המידע (האנונימי) שנאסף עם רשויות שאחראיות על תחזוקת כבישים ועל תחבורה במדינות השונות כדי לספק להן מידע בזמן אמת אודות הנעשה על מקטעי כביש ספציפיים, בתקווה שהם יתרגלו להסתער במהירות על מפגעים שמסכנים או מעכבים את התנועה. רשויות יכולות להשתמש בנתונים אלה כדי לדעת היכן ישנם שיבושים, אילו מקטעים נוטים להיות חלקלקים כאשר הם רטובים או לקפוא במהירות, וכיוצא באלה.

    מוקדם יותר השנה השיקה סקודה אפליקציה שפותחה עבורה על-ידי ספקית החלקים הגרמנית בוש, וזאת מוטמעת במערכת המולטימדיה המקורית שלה (ליתר דיוק – מאפשרת לבעלי רכב להוריד אותה מחנות האפליקציות). אפליקציה זאת, אשר לטענת המפתחים שלה לא גוזלת משאבים מן הטלפון הנייד ולא "פועלת ברקע" של אפליקציות אחרות, משתקפת על לוח המכשירים ברכב ומתריעה מפני נהגים שנוהגים כנגד כיוון התנועה (מדובר ביותר מ-2,000 מקרים בשנה בגרמניה בלבד). אפליקציה זאת מותאמת לרוב דגמי סקודה באירופה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מכוניות סקודה משדרות מידע מרכב לרכב דרך הענן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.