• Ad
  • מכוניות סיניות חשמליות מככבות במבחני הריסוק האירופאים

    מכוניות סיניות חשמליות מככבות במבחני הריסוק האירופאים

    שתי יצרניות רכב סיניות מציבות רף חדש וגבוה לתעשיית הרכב הסינית. פרויקט Euro NCAP מסיר את החששות לבטיחות מכונית המימן של טויוטה ואאודי, כמובן, לוקחת את המבחן בהליכה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחד החששות הגדולים והמוצדקים מפני מכוניות סיניות עד לא מכבר נבע מרמת בטיחות לא מבריקה שלהן, בלשון המעטה, אבל כמו כל צד אחר בתעשייה הזאת גם בתחום זה הציבה הממשלה יעדים שאפתניים ליצרניות הרכב, והן עומדות בהם.

     

    מכוניות סיניות חשמליות מככבות במבחני הריסוק האירופאים

     

    החדשות האחרונות מגיעות מפרויקט Euro NCAP האירופאי אשר ריסק את הדגמים החשמליים החדשים ES8 של ניו ו-'01' של לינק אנד קו, והעניק להם ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים טובים בכל סעיפי המבחן וסופרלטיבים כמו "מרשימים" ו"מצוינים".

    Lynk&Co 01 – הקרוסאובר הקטן של יצרנית הרכב מקבוצת ג'ילי, אשר מבוסס על וולוו XC40 ועל דגם 05 של החברה – הושק באירופה בשנה שעברה ולכן רוסק על-ידי אנשי הפרויקט. הוא קיבל ציון של 96% בסעיף ההגנה על הנהג והנוסע שלצידו, וציון מרבי בהגנה מפני פגיעות צד. ניו ES8, אשר הושק בחודש יולי האחרון בנורבגיה, קיבל ציונים טובים למערכות הבטיחות האקטיביות שלו בכלל, ובפרט למערכת הבלימה האוטונומית.

     

    מכוניות סיניות חשמליות מככבות במבחני הריסוק האירופאים

     

    מזכ"ל פרויקט Euro NCAP, מיכאל ואן רייטינגן, אמר שלאחרונה הושק באירופה "מגוון דגמים חדשים מתוצרת 'סרס', 'DFSK', 'Xpeng' ואחרים, אך למרבה הצער הנתונים שלהם עדיין לא כל כך חשופים בפני צרכנים אירופאים ככל שמדובר בבטיחות. עם זאת, 'לינק אנד קו' ו'ניו' מוכיחות שהמושג "מיוצר בסין" כבר לא צריך להיתפש כמושג שמזלזלים בו כשמדובר בבטיחות, במבחן הזה השיגו שתי מכוניות חדשות שפותחו בסין שהציגו תפקוד טוב במבחנים שלנו. ברור שכל יצרניות הרכב מודעות לכך שאם הן רוצות למכור מכוניות באירופה הן חייבות להציג סטנדרטים גבוהים במבחני Euro NCAP וזה מאד מספק אותנו לדעת שהן מבצעות את ההשקעה שנחוצה כדי לקבל את ציוני הבטיחות הטובים ביותר".

     

    מכוניות סיניות חשמליות מככבות במבחני הריסוק האירופאים

     

    בינתיים, בשקט ובאופן צפוי קטפה גם אאודי Q4 אי-טרון החשמלית החדשה את הציון המרבי של חמישה כוכבים עם ציון של 93% בהגנה על היושבים מלפנים, וגם פורד קוגה ההיברידית-נטענת קיבלה ציון מרשים של 92%. סובארו אאוטבק, ששיווקה באירופה החל זה לא מכבר, קיבלה חמישה כוכבים עם ציון של 88% בהגנה על הנהג והנוסע מלפנים.

     

    מכוניות סיניות חשמליות מככבות במבחני הריסוק האירופאים מכוניות סיניות חשמליות מככבות במבחני הריסוק האירופאים מכוניות סיניות חשמליות מככבות במבחני הריסוק האירופאים

     

    הנבחנת המעניינת ביותר בסדרת מבחנים זאת היא טויוטה 'מיראי' – המכונית המימנית הסדרתית הראשונה של טויוטה (ובין היחידות שמשווקות כיום בעולם), וזאת בגלל החששות הכבדים שיש לרבים בנוגע לפיצוץ אפשרי בעת תאונה של גז המימן שאגור בה. זאת הסיבה שאנשי הפרויקט "הקדישו תשומת לב נוספת לריסוק וגם למצב מיכל המימן בלחץ גבוה לאחר תאונה". התוצאה, מכל מקום, מעולה: תא הדלק ומיכל המימן לא השפיעו לרעה על הציון הסופי ומיראי קטפה חמישה כוכבי בטיחות.

     

    מכוניות סיניות חשמליות מככבות במבחני הריסוק האירופאים

     

    "סדרת מבחנים זאת מדגימה את הכיוון שאליו מתקדמת טכנולוגיית המכוניות בגלל הצורך בהגנה רבה יותר על הסביבה. כולן (בסדרה זאת) מלבד אחת מחושמלות בדרך זאת או אחרת, ולכולן יש גם כמה מטכנולוגיות הבטיחות האקטיבית העדכניות ביותר, וגם זה נובע ממגמה נמשכת שתוסיף להציל חיים על כבישי אירופה גם בעתיד. יצרניות הרכב לא דורשות (מן הצרכנים) לבחור בין הצלת כדור הארץ לבין הצלת המשפחה שלך – והן גם לא צריכות לעשות דבר כזה".

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.