• Ad
  • לחשמלית המשפחתית של דונגפנג קוראים נאמי 01, יש לה טווח של 430 קילומטרים והמחיר שלה מתחיל ב-41,000 שקלים. בסין.
    דונגפנג השיקה פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה עם טעינה מהירה והבטחות גדולות בתחומי הבטיחות, היעילות האנרגטית והסוללות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הרבה בשורות מתערוכת הרכב של גוואנג'ו בסין, שנפתחה בסוף השבוע, קשורות לרכב חשמלי. אחת המעניינות בהן היא מותג מחודש של יצרנית הרכב דונגפנג שימוקד במכוניות חשמליות טהורות ועממיות וייקרא מעתה 'נאמי'.
    נאמי הוא מיתוג מחדש לחטיבת הרכב החשמלי העממי של דונגפנג וכרגע מוצעים תחתיו שני דגמים: נאנו EX1 ונאנו BOX, אם כי אלה מוכרים לנו יותר דווקא כרנו סיטי K-ZE ודאצ'יה ספרינג.

     

    לחשמלית המשפחתית של דונגפנג קוראים נאמי 01, יש לה טווח של 430 קילומטרים והמחיר שלה מתחיל ב-41,000 שקלים. בסין.

     

    הדגם החדש הראשון שממותג כ"נאמי", שבאופן לא מפתיע נקרא '01', הוא מכונית משפחתית חמישה מושבית שבנויה על פלטפורמה חדשה – והפלטפורמה הזאת היא החידוש הכי חשוב של דונגפנג בשוק הרכב החשמלי הסיני השנה. המכונית עצמה משתרעת לאורך של 4 מטרים על בסיס גלגלים מכובד באורך 266 סנטימטרים.

    01 מונעת באמצעות מנוע חשמלי בודד שמספק 95 כוחות סוס ומגלגל את הגלגלים הקדמיים, לתצורה הבסיסית שלה יש סוללה עם תכולת אנרגיה של 31.45 קילוואט שעה שמספקת טווח תיאורטי של 330 קילומטרים בין טעינות, ובגרסה המאובזרת יש סוללה עם תכולת אנרגיה של 42.3 קילוואט שמאפשרת 430 קילומטרים תיאורטיים בין טעינות. המחיר: החל מ-11,000 דולר לגרסה הבסיסית ועד 15,000 דולר לגרסה החזקה והמאובזרת ביותר.

    01 מאופיין בעיצוב עגלגל, קומפקטי, וספק חמוד (בזכות פנסים קדמיים משולשים מוזרים, פנסים אחוריים עגולים וידיות דלתות נשלפות) וספק מצועצע או ילדותי, ואם היא נראית לכם כאילו שמעצביה קיבלו קצת או הרבה השראה מ'סמארט #1' אתם לא לבד בתחושה הזאת.

    עיצוב הפנים חביב אף הוא וכולל מסך גדול וצף, גלגל הגה עם שני חישורים שמאחוריו לוח מחוונים LCD קטן שלצידו מוצב בורר ההילוכים. הקונסולה המרכזית ודיפוני הדלתות מרופדים במה שנראה כמו דמוי עור ועל הקונסולה שבין המושבים מוצב משטח טעינה אלחוטי.

     

    לחשמלית המשפחתית של דונגפנג קוראים נאמי 01, יש לה טווח של 430 קילומטרים והמחיר שלה מתחיל ב-41,000 שקלים. בסין.

     

    המכונית הזאת מתגלגלת על גלגלים בקוטר 16 אינטש לגרסה הבסיסית ו-17 אינטש לגרסה המאובזרת, וככל שאפשר להתרשם מהתמונות תא הנוסעים מעוצב בסגנון נעים וחמוד. אנשי דונגפנג מספרים שנפח תא המטען של 01 הוא כמעט 1,000 ליטרים (945 ליתר דיוק) ואם המספר הזה נכון הוא בוודאי מרשים.

     

    נאמי נאמי

    דונגפנג חשפה את המותג נאמי מוקדם יותר השנה בתערוכת הרכב של צ'נגדו ובאותו מעמד היא חשפה את פלטפורמת Quantum Architecture No. 3 שעליה היא בנויה. כאמור – הפלטפורמה הזאת היא החידוש החשוב של דונגפנג לאו דווקא בגלל ההבטחה שהיא מספקת "מרחב אולטימטיבי, בטיחות אולטימטיבית, יעילות אנרגטית אולטימטיבית ואינטליגנציה אולטימטיבית", אלא מפני שאנשי דונגפנג מספרים שהם הינדסו אותה כך שתתאים לקבלת סוללות "מצב מוצק" אשר – לטענתם – נמצאות כבר ממש קרוב לייצור סדרתי.

     

    לחשמלית המשפחתית של דונגפנג קוראים נאמי 01, יש לה טווח של 430 קילומטרים והמחיר שלה מתחיל ב-41,000 שקלים. בסין.

     

    אנשי דונגפנג מפליגים בשבחי הפלטפורמה החשמלית הייעודית החדשה שלהם ומספרים ראשית לכל שכבר לסוללות הקיימות יש אפשרות לטעינה מהירה במתח של 400 וולט, ובהינתן עמדת טעינה מתאימה זה מוסיף טווח של 200 קילומטרים בתוך שמונה דקות טעינה. נתונים אלה ישופרו עוד יותר כאשר יותקנו סוללות מצב מוצק.

    בנוסף, אנשי דונגפנג מבטיחים שהפלטפורמה הזאת מאפשרת גמישות תכנונית ועיצובית מרבית שתאפשר להם להשיק עליה לפחות דגם חדש אחד בכל שנה, ואולי גם שני דגמים בשנה, ושהיא מאפשרת ניצול מיטבי של החלל הפנימי של הרכב. הדגשים ההנדסיים שלהם, לטענתם, הם לא על ביצועי תאוצה אלא על יעילות אנרגטית ותצרוכת אנרגיה נמוכה של 11 קוט"ש לכל 100 קילומטרים, ועל טעינה סופר-מהירה, כאמור. דגש מרכזי נוסף, לטענתם, הוא על בטיחות אקטיבית ופאסיבית.

     

    לחשמלית המשפחתית של דונגפנג קוראים נאמי 01, יש לה טווח של 430 קילומטרים והמחיר שלה מתחיל ב-41,000 שקלים. בסין.

     

    המותג נאמי ממוקד במכוניות חשמליות טהורות לשוק הסיני העממי, אבל דונגפנג מציעה את אותו דגם גם תחת המותג שלה (עם שם הדגם S31), והיא כבר חתמה על הסכם לייצור של המכונית הזאת במלזיה בשיטת CKD (כלומר הרכבה של קיטים מוכנים מראש) במטרה לייצא את הרכב הזה למדינות שונות בדרום מזרח אסיה.

    אנשי דונגפנג מאמינים שבזכות הצעה איכותית ושימושית של כלי רכב עם טווח נסיעה מכובד, ובעיקר בעזרת מחירים אטרקטיביים, הם יגיעו לקצב מכירות של 400,000 מכוניות בשנה כבר במהלך שנת 2025, כלומר בתוך כשנה.

    ככל הידוע, דונגפנג לא תייצא בשלב ראשון את נאמי אל מחוץ לסין אבל כמו לגבי מלזיה והמזרח הרחוק היא בהחלט עשויה לייצא מכוניות מתוצרתה גם לאירופה ולישראל, והסנונית הראשונה צפויה להתעופף לכאן עם המותג 'פורת'ינג' (Forthing) שזכיון היבוא שלו ארצה נמצא כעת בידי יוניברסל מוטורס.

     

    לקריאה נוספת:

    אוטו טיל: דונגפנג מזכירה לנו שסין היא מעצמה גרעינית

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.