• Ad
  • יוניברסל מוטורס היא היבואנית של דונגפנג הסינית לישראל
    על אף שהיבואנית של ג'נרל מוטורס מחזיקה בסימני המסחר של אחת מקבוצות הרכב החשובות בסין, בשלב הראשון היא תייבא דגם אחד בלבד של מותג לא מוכר במערב
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעקבות פרסום ב'כלכליסט' מהבוקר העבירה היום חברת יוניברסל מוטורס, יבואנית קבוצת ג'נרל מוטורס לישראל, הודעה מיידית לבורסה ובה דווח על חתימת הסכם שמקנה לה את זיכיון היבוא של מותג הרכב הסיני 'פורת'ינג' (Forthing) לישראל.

     

    יוניברסל מוטורס היא היבואנית של דונגפנג הסינית לישראל

     

    לא פחות חשובה העובדה שיוניברסל מוטורס, כך לפי הודעתה, "תחזיק בזכות השימוש בסימני המסחר של 'דונגפנג' (Dongfeng)", שהיא אחת מקבוצות הרכב המשמעותיות בשוק הסיני ומי שמחזיקה במניות מיעוט בקבוצת הרכב 'סטלנטיס' (פיג'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר).

    בהודעת יוניברסל מוטורס לבורסה נכתב שהחברה מאשרת שבעקבות משא ומתן עם קבוצת דונגפנג נחתם הסכם הייצוג ב-6 במרץ השנה, ולפיו היא מונתה כבעלת זיכיון רישמי לייבוא, שיווק, מכירה, מתן שירותים ואספקת חלפים לכלי רכב חשמליים מדגם פורת'ינג T5, אשר כבר קיבל את כל האישורים הנדרשים לשיווק בישראל ממשרד התחבורה.

    פורת'ינג הוא אחד משני מותגי מכוניות הנוסעים שנושאים את הסמל של דונגפנג בסין (בנוסף לסדרת מיזמים משותפים עם הונדה, רנו-ניסאן, סטלנטיס וחברות נוספות) והוא הושק במקור, בשנת 2001, תחת השם פנגשינג (Fengxing), כך הוא עדיין ממותג בשוק המקומי. הקרוסאובר T5, שיוניברסל מוטורס מדווחת שתייבא אותו, הוצג במקור בשנת 2018 במקביל להחלפת שם המותג מפנגשינג לפורת'ינג, בעיקר לצורכי ייצוא.

    שורשי הידע של פנג-שינג בייצור מכוניות נוסעים (למעשה מיניוואנים) מגיעים אל חברת ליוזהאו (Liuzhou) שמהווה את אחד מאגפי הרכב הקל של קבוצת דונגפנג. היא גם הייתה בשעתו אחת החברות הראשונות בקבוצה שייצרה מכוניות כאלה. ידע רלבנטי לייצור מכוניות הגיע באותה עת מיצרנית הרכב הטאיוונית יולון (שהתבססה על דגמי מיצובישי) כאשר ליוזהאו רכשה את זכויות השימוש בפלטפורמה הטאיוונית. מאוחר יותר נכנסה יצרנית הרכב היפנית ניסאן כשותפה במיזם זה והיא רכשה בשנת 2003 את חלקה של יולון.

    בתחילת הדרך התוצאה הייתה "מיצובישי טאיוואנית-סינית" שהתבססה על מכונית שמיצובישי הפסיקה לייצר בשנת 2007. ליוזהאו "סחטה את הלימון" הזה במשך כמעט עשור וחצי נוספים באמצעות מתיחות פנים ושדרוגים שונים עד לשנת 2020, ובמקביל השיקה מיניוואן קטן יותר, גם הוא על בסיס פלטפורמה שבמקור הונדסה על-ידי מיצובישי.

    באמצע העשור הקודם החלו אנשי החברה להשתמש בפלטפורמות שמבוססות על דגמים של ניסאן, ובמקום להשתמש במנועים שהונדסו על-ידי מיצובישי עברו למנועים שהונדסו במקור על-ידי ניסאן ופיג'ו (בזכות מיזם משותף אחר של דונגפנג). כאמור, בשנת 2018 דונגפנג החליטה להשתמש בשם יותר "אנגלי" גם בשוק המקומי והחליפה את פנגשינג בפורת'ינג, ובמקביל החליטה למנף את הקשר עם אגפים אחרים בקבוצה, כמו את הברית של דונגפנג עם פיג'ו-סיטרואן דאז. עם זאת, בסמוך לאחר מכן החלו המכירות של הדגמים הצרפתים לצנוח בסין – בעיקר בגלל היעדר דגמים חשמליים והיברידים-נטענים.

     

    יוניברסל מוטורס היא היבואנית של דונגפנג הסינית לישראל

     

    פורת'ינג היה בין המותגים הסינים הראשונים, בעקבות BYD, שהכריזו שבכוונתם להפסיק לייצר מכוניות עם מנועי בעירה בלבד ולהתמקד ב"רכבי אנרגיה חדשה" (חשמליות טהורות והיברידיות-נטענות), אם כי לא באופן מיידי אלא רק משנת 2025. "ספינת הדגל" של פורת'ינג הוא מיניוואן בגודל מלא, אבל עד לסוף שנת 2025 המותג מבטיח להציע עשרה דגמים חשמליים, בהם מכוניות נוסעים, קרוסאוברים ומיניוואנים.

    פורת'ינג T5 מיוצר כיום בסין ובאיראן, וזה קרוסאובר בגודל קומפקטי שמוצע בתצורת 5 מושבים וגם בתצורה ארוכה יותר, עם 7 מושבים. הדגם מוצע כרכב היברידי נטען וכרכב חשמלי, ואלינו תיובא רק הגרסה החשמלית.

    חברת האם, דונגפנג מוטור, הוקמה בשנת 1954 וקבוצת דונגפנג מוטור המודרנית נוסדה בשנת 2001 לאחר שהתאגיד המקורי קרס כלכלית בגלל המשבר הכלכלי באסיה. כיום זאת חברת אחזקות בבעלות המדינה ש-75% מן הבעלות בה מוחזקת באמצעות קבוצת דונגפנג ו-25% הנותרים באמצעות קבוצת ליוזאו תעשיות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.