• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ארבעה חברי כנסת מבקשים לעודד נוסעים להגיש תלונות נגד חברות אוטובוסים שמספקות שירות לקוי. האמצעי: בכל פעם שמשרד התחבורה יטיל קנס על חברת אוטובוסים בעקבות תלונה שיגיש נוסע, 30% מהקנס ישולמו כפיצוי למתלונן. "הדבר יגרום לשיפור וייעול השירות בתחבורה הציבורית", מבטיחים הח"כים

    הצעת חוק חדשה, שהונחה אמש (ב') על שולחן הכנסת, מבקשת להעניק פיצוי לנוסעי אוטובוס שמגישים נגד חברות תחבורה ציבורית תלונות שיתבררו כמוצדקות. לפי ההצעה, חברות שייקנסו על-ידי משרד התחבורה בעקבות תלונה שיגיש נוסע, יחויבו לשלם פיצוי למתלונן – וזאת בנוסף לקנס שהחברות נדרשות לשלם לקופת המדינה. גובה הפיצוי, כך מבקשים מגישי ההצעה לקבוע, יהיה בשיעור של 30% מהקנס שישולם למדינה.

    בדברי ההסבר המלווים את הצעת החוק, מבהירים ארבעת יוזמי ההצעה – אורי מקלב, משה גפני, יעקב אשר ויריב לוין – כי "במקרה שמשרד התחבורה מחייב את חברות התחבורה בתשלום פיצוי לאוצר המדינה, בעקבות תלונה, יועבר חלק מהפיצוי למתלונן שנפגע… (הסדר זה) יעודד את ציבור הנוסעים להגיש תלונה כשבעל הרישיון אינו עומד בתנאי הרישיון, דבר שיגרום לשיפור וייעול השירות בתחבורה הציבורית".

    אחת המטרות של הצעת החוק היא תיקון מצב שנוצר לפני כשנתיים, כאשר משרד התחבורה ביטל צו שהסמיך עובדים שהוכשרו כחוקרים לגבות עדויות מנוסעים. בעקבות זאת הפסיק המשרד להעמיד לדין חברות אוטובוסים אשר הוגשו נגדן תלונות על-ידי נוסעים. הסנקציה העיקרית המופעלת כיום היא קנסות שמוטלים בעקבות ביקורות שמבצעות חברות בקרה פרטיות – אלא שביקורות אלה לא נערכו יותר משנה, בעקבות פקיעת הסכם עם חברת בקרה שפעלה בשירות משרד התחבורה יותר מעשור, וליקויים חמורים בניהול המכרז לבחירת חברת בקרה חדשה.

    "עד לפני כשנתיים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים העמיד לדין חברות תחבורה שלא עמדו בתנאי הרישיון", מציינים יוזמי הצעת החוק, "ואם בית המשפט הרשיע את החברות, העונש שהושת עליהן הסתכם בדרך כלל בקנסות בסדר גודל של עשרות אלפי שקלים חדשים לקופת המדינה".

    לצד הקנס, בתי משפט נהגו להטיל על החברות גם תשלום פיצויים לנוסעים שהגישו את התלונה, אך כאשר הפסיק המשרד להעמיד לדין את החברות, בעקבות ביטול צו הפיקוח, הופסקו גם תשלומי פיצויים לנוסעים. לפי יוזמי הצעת החוק, ביטול הצו "גרם לכך שהאזרח, שהוא הצרכן של התחבורה הציבורית, אינו חלק מתהליך התביעה ואינו מקבל פיצוי על הנזק ועגמת הנפש שנגרמו לו". אגב, המדינה עצמה לא נפגעה כתוצאה מביטול הצו, שכן כאשר נקבע בהליך מנהלי כי חברה הפרה את תנאי הרישיון, מוטל עליה קנס בהתאם לתנאים הקבועים בהסכם הזיכיון.

    נראה כי במטרה לעודד את משרד התחבורה לתמוך בהצעתם, מסכמים חברי הכנסת את דברי ההסבר של ההצעה ב"סוכרייה" כלכלית: "על פניו נראה שלהצעה זו אין כל משמעות תקציבית, לאור העובדה שבעקבות התיקון צפוי שיוגשו יותר תלונות על ידי ציבור הנוסעים, כך שגם קופת המדינה תצא נשכרת".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    התלוננתם על נהג האוטובוס? קבלו פיצוי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.