Ad

ההגה של פורד מתאים את עצמו לדרך

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מערכת הגברת ההיגוי החדשה של פורד ממוקמת בתוך גלגל ההגה. היא תוצג בתוך שנה ויכולה לשמש נדבך חשוב בהיגוי אוטונומי

פורד חשפה בשבוע שעבר את הדור הבא (אצלה) של מערכת היגוי מוגבר חשמלית ומנוהל אלקטרונית מתוצרתה. בהודעתה לעיתונות טוענת החברה שהטכנולוגיה החדשה משפרת את תחושת ההיגוי בכל טווח המהירויות, מהנה יותר לנהיגה וקלה יותר לתמרון.

החידוש המעניין ביותר במערכת הגברת ההיגוי שפורד מציגה הוא שהחלק שמשנה פיזית את יחס ההעברה של ההגה – למעשה מנוע חשמלי ותמסורת – ממוקם בתוך גלגל ההגה, על קצהו העליון של מוט ההיגוי, ולא סביב "מסרק ההגה", כמקובל כיום.

ההיגוי המסתגל משנה את יחס ההגברה של מערכת ההיגוי, כמו גם את יחס ההעברה של ההגה – כלומר מספר סיבובי ההגה שנדרש לצורך זוית הפניה מסוימת של הגלגלים. במהירויות נמוכות, בעיקר בתמרונים עירוניים, המערכת מייצרת יחס הגברה גבוה כך שהפניית הגלגלים קלה למרות שיחס ההעברה נמוך – כלומר שנדרשת פחות הפניית הגה כדי לקבל סיבוב מלא של המכונית. במהירויות גבוהות, כך מבטיחים אנשי פורד, מתקבל יחס הגברה נמוך כדי שהנהג יוכל לחוש טוב יותר את הנעשה מתחת לגלגלים.

 

 

בעצם האפשרות לשנות את מידת ההגברה ואת יחס ההעברה של ההיגוי אין חדש – יצרנים אחרים מציעים מזה זמן מערכות היגוי בעלות יחס העברה והגברה משתנה. החידוש של פורד, כאמור, נובע ראשית לכל מכך שהרכיב ששולט בשינויי היחסים ממוקם בראש מוט ההיגוי, ממש בתוך ההגה, ולכן – לדבריהם – לא נדרש שינוי תכנוני של מערכות ההיגוי הקונבנציונליות שמותקנות כיום בכל כלי הרכב. בנוסף, המחשב קובע בעצמו, כל הזמן, את יחסי ההעברה וההגברה, ולמעשה מסובב בעצמו את ההגה במידה שונה מזו שהנהג מסובב אותו. שליטה ממוחשבת בהיגוי היא אחת הדרישות המובנות מאליהן במכונית אוטונומית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad