Ad
ג'יפ צ'רוקי מלפנים

ג'יפ צ'רוקי החדש בישראל

מותג ג'יפ מחזיר שם ישן לדגם חדש. בדרך הוא אולי התרכך מעט אבל מפצה על כך באמצעות אלקטרוניקה
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מכשירי תנועה יבואנית, ג'יפ, החלה בשיווק דגם צ'רוקי ('ליברטי' לשעבר). היבואנית מתכננת להתחרות עימו בדגמי הפנאי היוקרתיים כדוגמת אודי Q5 וב.מ.וו X3 ומצמידה לדגם מחיר גבוה מבעבר.

הדור הקודם שהושק ב-2007 ושווק בארץ בשם 'ליברטי', החליף דגם קודם בשם צ'רוקי. הוא הציע שלדת סולם, סרן קשיח, הנעה כפולה, הילוך כוח ויכולת שטח נאה למדי. הדור החדש אולי חוזר לשם הוותיק, אבל מסמל נקודת מפנה עבור המותג האמריקני, עם פניה מובהקת לכיוון "רך" יותר.

ג'יפ צ'רוקי החדש הוצג בתערוכת ניו-יורק 2013 (אפריל) ומבוסס על פלטפורמת דודג' דארט החדשה שהינה למעשה גרסת סדאן מאורכת של אלפא רומיאו ג'ולייטה המוכרת. זה אומר שלדת הנעה קדמית, ומתלה רב חיבורי מאחור במקום סרן קשיח. כפיצוי על איבוד חלק ממכלולי השטח, הוסיפה ג'יפ אלקטרוניקה – שתשתנה בהתאם לרמת הגימור. ישנן שלוש רמות גימור: בסיסית, מאובזרת ושטח. רמת הגימור הבסיסית ('Longitude') תכלול את מערך 'אקטיב דרייב I' שמאפשרת בחירה בין ארבעה מצבי נהיגה: אוטומטי, שלג, ספורט וחול/בוץ. ברוב הזמן הכוח יעבור לגלגלים הקדמיים ורק כשצריך או בהתאם לבחירת מצב הנהיגה יועבר הכוח גם לגלגלים האחוריים. רמת הגימור המאובזרת (Limited) תוסיף הילוך כוח ובקרה אלקטרונית לעליה/ירידה במדרון. רמת הגימור המיועדת לשטח ('Trailhawlk') תוצע עם מערכת 'אקטיב דרייב II' שתכלול את מערכת 'סלקט ספיד' (לבחירת מהירות הנסיעה בשטח) ופונקצית 'רוק' (לנסיעה בשטח סלעי). בנוסף היא גם תוצע עם נעילת דיפרנציאל אחורי, מרכב מוגבה (לשיפור מרווח הגחון וזוויות הגישה והנטישה), פגושים שונים ומיגון למיכל הדלק ולתיבת ההעברה.

תוכניות פיאט למותג ג'יפ

בסיס הגלגלים של צ'רוקי החדש כמעט זהה לזה של הדור היוצא עם 270 ס"מ. אבל שאר המידות שונות. הדגם החדש ארוך ב-13 ס"מ ביחס לדור הקודם, רחב ב-2-4 ס"מ (תלוי בגרסה) ונמוך במעט. מרווח הגחון בגרסת הבסיס עומד על 20.1 ס"מ – תוספת של ס"מ בודד ביחס לדור היוצא.

ג'יפ צ'רוקי ישווק בישראל עם מנוע אחד: בנזין, V6, בנפח 3.2 ליטר (271 כ"ס), בשילוב תיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים והנעה כפולה. הביצועים טובים עם האצה ממצב עמידה ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות ומהירות מרבית של 209 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 10 ק"מ לליטר.

https://www.youtube.com/watch?v=SuL1Kk4jCq0

כאמור הצ'ירוקי יוצע בישראל בשלוש רמות גימור וכולן יכללו מערכת התרעה לתאונה אפשרית, מערכת מולטימדיה עם מסך "8.4 וחיבורי USB, ו-AUX ו-SD, בלוטות', משטח הטענה אלחוטי לסלולר, חיישני חנייה היקפיים ועוד. רמת הגימור המאובזרת תכלול גם מסך גדול יותר בלוח המחוונים (7 אינץ' במקום 3.5), חלון גג פאנורמי, מצלמת רוורס ועוד. רמת הגימור המיועדת לשטח תחסיר כמה פרטים כמו מצלמת רוורס וחיישני גשם ואורות, אבל מוסיפה את חבילת השטח עליה הורחב קודם.

מחיר הדגם עומד על 270,000 שקלים לגרסת הבסיס, 320,000 שקלים לגרסה המהודרת ו-310,000 שקלים עבור גרסת השטח. במחירים אלה הדגם קרוב מאוד לאחיו הגדול, 'גרנד צ'רוקי' שמוצע עם מנועי דיזל ובנזין ובמחיר התחלתי של 290,000 שקלים. עם זאת במחיר הזה הגרנד פחות מאובזר מאחיו הקטן והצעיר.

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad