• Ad
  • ג'ילי תהפוך את "המונית הלונדונית" לשחקנית משמעותית בעולם הרכב החשמלי
    חברת "המונית הלונדונית", שמיוצגת גם בישראל, תזכה בקרוב להשקעה משמעותית של בעלת הבית שלה, ג'ילי, בדרכה להפוך לספקית שירותי ניידות ואולי גם ליצרנית של כלי רכב מסחריים קלים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי שכבר חוללה פלאים בשיתופי פעולה חובקי עולם בתעשיית הרכב חוזרת ג'ילי הסינית אל אחת מן ההשקעות הזרות הראשונות שלה ומבטיחה להפוך את "חברת הרכב החשמלי של לונדון" (LEVC), החברה שמייצרת את המוניות השחורות המפורסמות של בריטניה, לשחקנית משמעותית בגזרת הרכב החשמלי.

     

    ג'ילי תהפוך את "המונית הלונדונית" לשחקנית משמעותית בעולם הרכב החשמלי

     

    ג'ילי, כפי שכבר כתבנו כאן השכם והערב, היא כיום יצרנית הרכב המובילה בעולם במספר שיתופי הפעולה שלה עם יצרניות רכב זרות. מרנו-סאמסונג דרך חטיבת המנועים החדשה של רנו ועד למצרדס ול'סמארט', מ'וולוו' ו'פולסטאר' דרך 'לינק אנד קו', 'לוטוס' ו'פרוטון' ועד לחטיבת המשאיות של וולוו – עד היום ג'ילי הפגינה "מגע מידאס" נדיר ששינה את כל מה שכולנו מכירים על שיתופי פעולה בין תרבויות שונות בתעשיית הרכב. כעת מכריזים קברניטי ג'ילי על כוונתם להשקיע סכומי כסף נכבדים באבן הדרך השנייה של החברה במסע המופלא שלה מחוץ לסין: חברת LEVC הבריטית שאותה היא רכשה בשנת 2014 והפכה מגוף ארכאי וחדל פירעון ליצרנית מצליחה של מוניות חשמליות (עם מאריך טווח).

    ההימור שלנו, שמבוסס על תבנית ההתנהלות של ג'ילי בשנים האחרונות, הוא שהסינים יתוו מדיניות חדשה שמכוונת אל פלח שוק שטרם נכבש, יאתרו את הסינרגיות המרביות האפשרויות עם הפעילויות ועם רכיבים ומכלולים שמשמשים מותגים אחרים בקבוצה, ישקיעו הון ראשוני שיעמיד את הארגון על הדרך לכיבוש היעד, ואז ינפיקו את החברה באחת מן הבורסות ברחבי העולם – אולי בלונדון, אולי בניו-יורק ואולי בהונג קונג – תוך שהם משאירים בידיהם את גרעין השליטה בחברה.

    אם ממשיכים צעד נוסף בתסריט הזה נראה שהכיוון שאליו מכוונים אנשי ג'ילי הוא אל רכב חשמלי מסחרי קל עד בינוני, כלומר טנדרונים, ואנים ומשאיות קלות, אולי גם מיניוואנים להסעת נוסעים, כלומר משהו שיתמודד מול חטיבת 'נקסוס' של קבוצת סאיק הסינית. בנוסף, אם לוקחים ציטוט של מנכ"ל LEVC אלכס נאן לסוכנות הידיעות 'רויטרס' ג'ילי תנסה למצוא שותפה לדרך מקרב יצרניות הרכב האחרות כדי לפתח טכנולוגיה חדשה, וההימור שלנו הוא שמדובר בטכנולוגיות בתחום שירותי הניידות.

     

    כאמור, בשלב ראשון ג'ילי מתכננת להזריק זריקת מזומנים משמעותית לחברת LEVC, שבה היא השקיעה עד היום במצטבר רק כחצי מיליארד לירות שטרלינג, ובאמצעות הכסף הזה היא תגדיל משמעותית את כושר הייצור של החברה ותציג מגוון חדש של דגמים ושירותים דיגיטליים.

     

    המונית הלונדונית השחורה, המקורית, החלה להתגלגל על רחובות האבנים הלונדוניים כבר בשנת 1908, ויורשותיה הפכו לאחד הסמלים המזוהים ביותר עם בירת בריטניה. אבל האייקון הבריטי הזה, בבעלות סינית כמובן, מתגלגל גם במקומות רבים ושונים ברחבי העולם – בעיקר כאטרקציה תיירותית. המוצר השני של LEVC, והעיקרי שלה בשוק הקטן שלנו, הוא ואן מסחרי שמבוסס על אותם פלטפורמה ומכלולים. לפני כחודש הכריזה LEVC על אסטרטגיה עסקית חדשה בדרכה להפוך לחברת טכנולוגיה מובילה לניידות ללא פחמן, ובדרך לשם הוצג קונספט וירטואלי לדגם חשמלי חדש לחלוטין.

     

    כאמור, בשלב ראשון ג'ילי מתכננת להזריק זריקת מזומנים משמעותית לחברת LEVC, שבה היא השקיעה עד היום במצטבר רק כחצי מיליארד לירות שטרלינג, ובאמצעות הכסף הזה היא תגדיל משמעותית את כושר הייצור של החברה ותציג מגוון חדש של דגמים ושירותים דיגיטליים.

     

    ג'ילי רכשה את LEVC – שנקראה אז "חברת המוניות של לונדון" – ודי מהר שינתה את המיקוד שלה לדגמים חשמליים. בין השאר היא הקימה עבורה מרכז מחקר ופיתוח בסמוך לעיר קובנטרי שבאנגליה – לב ליבה של תעשיית הרכב הבריטית המסורתית, וחידשה את המפעל שלה שבו מיוצרות סדרות צנועות מאד של כ-3,000 כלי רכב חשמליים בשנה. לאחר הגדלת אמצעי הייצור צפויה התפוקה של המפעל הזה להגיע לפחות ל-20,000 יחידות בשנה, ולא מיותר להזכיר שהחברה הזאת מוכרת כלי רכב בישראל ולכן מדובר בפרויקט מאד רלבנטי גם מבחינתנו.

     

    כאמור, בשלב ראשון ג'ילי מתכננת להזריק זריקת מזומנים משמעותית לחברת LEVC, שבה היא השקיעה עד היום במצטבר רק כחצי מיליארד לירות שטרלינג, ובאמצעות הכסף הזה היא תגדיל משמעותית את כושר הייצור של החברה ותציג מגוון חדש של דגמים ושירותים דיגיטליים.

     

    כאמור, בשלב ראשון ג'ילי מתכננת להזריק זריקת מזומנים משמעותית לחברת LEVC, שבה היא השקיעה עד היום במצטבר רק כחצי מיליארד לירות שטרלינג, ובאמצעות הכסף הזה היא תגדיל משמעותית את כושר הייצור של החברה ותציג מגוון חדש של דגמים ושירותים דיגיטליים. LEVC הכריזה כבר בשנה שעברה על תוכניות להגדיל לפחות ב-20% את היקף המכירות בכל אחת מן השנים הבאות.

    המוצר המתקדם ביותר של LEVC כיום הוא רכב חשמלי עם מאריך טווח שמאפשר טווח נסיעה לא מאד מרגש של כ-520 קילומטרים, אבל זאת אחת המוניות הכי פחות מזהמות כיום שאיננה חשמלית טהורה. דגם זה מהווה כעת יותר מ-80% מכלל "המוניות הלונדוניות" כלומר שהוא מוביל בפער ניכר על מוניות הדיזל עם מנועי ניסאן שקדמו לו.

    אז "המונית הלונדונית" היא אמנם לא מותג סקסי כמו יצרנית מכוניות הספורט הבריטית 'לוטוס', שבה ג'ילי השקיעה עד כה פי ארבעה מהיקף ההשקעה שלה ב-LEVC, אבל פוטנציאל המכירות שלה, בעיקר בתחומי הניידות, גדול לאין שיעור.

     

    כאמור, בשלב ראשון ג'ילי מתכננת להזריק זריקת מזומנים משמעותית לחברת LEVC, שבה היא השקיעה עד היום במצטבר רק כחצי מיליארד לירות שטרלינג, ובאמצעות הכסף הזה היא תגדיל משמעותית את כושר הייצור של החברה ותציג מגוון חדש של דגמים ושירותים דיגיטליים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.