• Ad
  • במרצדס טוענים: רכב חשמלי עדיף מבחינה טכנית על מנוע בעירה עם דלק סינתטי
    במקום להסב פלטפורמות רגילות להנעה חשמלית מרצדס תפעל בכיוון ההפוך, ובמקרים שונים תוסיף מנועי בעירה לפלטפורמות חשמליות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מרצדס השיקה השבוע את E קלאס החדשה עם מנועי בעירה ומערכות היברידיות-נטענות, אבל בשלוש השנים הבאות היא מתכננת קיצוץ של 80% בהשקעות שלה במנועי בעירה פנימית. להחלטה הזאת יש משמעויות גם עבור החברה עצמה אבל יותר מכך זאת לקיחת צד בוויכוח הלוהט כרגע באירופה אודות הארכת חיי מנוע הבעירה באמצעות שימוש בדלקים סינתטיים.

     

    במרצדס טוענים: רכב חשמלי עדיף מבחינה טכנית על מנוע בעירה עם דלק סינתטי

     

    בריאיון של אולה קאלניוס, המנכ"ל (השבדי) של מרצדס מאז שנת 2019 לעיתון הגרמני החשוב 'פרנקפורטר אלגמינה צייטונג' הוא הצהיר ש"המעבר למכוניות חשמליות מגיע מהר מהצפוי". לנוכח זאת, למרות דחיפה של יצרניות רכב אירופאיות אחרות (בעיקר קבוצת פולקסווגן) להארכת חיי מנועי הבעירה באמצעות שימוש בדלקים סינתטיים, הוא טוען שההנעה החשמלית עדיפה מבחינה טכנית ולכן מרצדס תתמקד בה ולא במנועי בעירה.
    "הנעת רכב חשמלית היא עדיין טכנולוגיה צעירה בהשוואה להנעה באמצעות מנוע בעירה פנימית", אמר קלניוס, "(אבל) אנחנו עדיין רואים פוטנציאל גדול להתקדמות: עוד לפני סוף העשור הנוכחי תעקוף ההנעה החשמלית את מנוע הבעירה הפנימית במונחי ביצועים".

    עם זאת, קאלניוס מזהיר שמעבר למכוניות חשמליות דורש תשתיות טעינה בהיקף מספק ופיתוח מהיר ונרחב של מערכות להפקת "חשמל ירוק", כלומר מקורות אנרגיה מתחדשת. "יש להרחיב את תשתית הטעינה במהירות האפשרית, ולעשות כל שביכולתנו כדי לקדם ייצור חשמל ירוק", הוא אמר. "אנחנו נדאג למוצר – כלי הרכב החשמליים".

     

    לקריאה נוספת:

    הרכב החשמלי ניצח אבל מנוע הבעירה לא ימות

     

    מרצדס אמנם תוסיף למכור מכוניות עם מנועי בעירה בשנים הבאות, אמר קאלניוס, אבל כעת מופנים משאבי המחקר והפיתוח למכוניות חשמליות יעילות ו"ירוקות" יותר. בשונה מכפי שהיה מקובל עד היום בתעשיית הרכב, מרצדס לא תסב פלטפורמות שפותחו במקור למכוניות עם מנועי בעירה ותחליף אותן בהנעה חשמלית אלא תפעל בדיוק בכיוון ההפוך. החברה מפתחת פלטפורמות הנעה חשמלית טהורות אשר מותאמות מראש לאפשרות להוסיף להן מנועי בעירה או להחליף את המערכת החשמלית במנועי בעירה במקרים שיהיה בכך היגיון מסחרי.

     

    במרצדס טוענים: רכב חשמלי עדיף מבחינה טכנית על מנוע בעירה עם דלק סינתטי

     

    מרצדס לא מפסיקה בין לילה את ההשקעה במנועי בעירה היות שהיא נדרשת להתאים אותם לתקן אירו 7 החדש, והיא תעשה את זה, אבל כבר באמצע העשור תיחתך ההשקעה במחקר ופיתוח של מנועי בעירה ב-80% בהשוואה לרמת ההשקעה הנוכחית.

    באופן די מפתיע, השוק האחרון שבו מרצדס עדיין תציע מנועי בעירה הוא דווקא השוק הסיני, שממנו מגיעה כיום בשורת הרכב החשמלי, אם כי גם שם מרצדס לא תציע מכוניות עם מנועי בנזין או דיזל אלא רק מכוניות היברידיות-נטענות עם מנועים כאלה, והמערכות האלה… תחזיקו חזק… פותחו בסין עם ג'ילי (שמחזיקה כ-10% מן הבעלות במרצדס).

    "כבר לפני ארבע שנים הצהרנו שעד לשנת 2039 כל צי הרכב החדש שלנו יהיה ניטראלי מבחינת פליטות פחמן דו-חמצני לאורך כל שרשרת הערך", הוא מצוטט בריאיון, "וזאת המטרה שלנו".
    יתרונות הרכב החשמלי, לדבריו, נובעים בראש ובראשונה מיעילות ההספק שאותה הוא מכנה "טובה באופן סנסציוני", ולדבריו גם דלקים סינתטיים לא עולים על "גורם אפס הפליטה" של רכב חשמלי.

    לנוכח "המתקפה הירוקה" שלו נשאל קאלניוס לגבי הסתירה שבין קיימות לבין העובדה שתחת הנהגתו מרצדס מתמקדת יותר ויותר במכוניות יוקרה גדולות וכבדות ופחות ופחות במכוניות קטנות יותר. בתשובה הוא אמר ש"מרצדס בנץ תמיד ייצגה משהו מיוחד. יחד עם זאת, יוקרה מודרנית חייבת להיות בת קיימא ושני הערכים יכולים ללכת יד ביד. העמיד, האיכותי, והחדשני מבחינה טכנית הוא בר קיימא. מה שאנחנו מפתחים עבור דגמי היוקרה שלנו במונחים של טכנולוגיה לקיימות אקולוגית ישמש גם במכוניות אחרות בשלב כלשהו בעתיד. בנוסף, המכוניות שלנו מחזיקות מעמד זמן רב יותר וגם בכך יש תרומה לקיימות".

     

    במרצדס טוענים: רכב חשמלי עדיף מבחינה טכנית על מנוע בעירה עם דלק סינתטי

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.