• Ad
  • קואליציה של גרמניה, איטליה ומספר מדינות מרכז אירופאיות מובילה יוזמה להארכת חיי מנוע הבעירה הפנימית. הבעיה: כיצד ימנע שימוש בבנזין רגיל?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חמישה חודשים לאחר ש-27 מדינות האיחוד האירופאי סיכמו שהחל משנת 2035 תיאסר מכירת מכוניות עם מנועי בעירה באירופה מתגבשת במסדרונות האיחוד פשרה של הרגע האחרון ואפשרות להחריג דלק סינתטי מאיסור המכירה של מכוניות שמונעות במוצרי נפט. המשמעות: מנוע הבעירה הפנימית עשוי לזכות בהארכת חיים, בעוד שעתידו של הרכב החשמלי כאלטרנטיבה יחידה כבר לא מובטח.

     

    הדלק הסינתטי מסתמן כאויב מספר 1 של הרכב החשמלי

     

    במועצת האיחוד האירופאי נלחצו מאד מן האיום של גרמניה להצביע בדקה ה-90 נגד ההצעה המקורית, ולכן דחו למשך זמן לא ברור את המהלך שאמור היה להיות פורמלי בלבד. תחת זאת החלו להתנהל דיונים פנימיים אודות כללים חדשים שיקבעו אילו סוגי מכוניות ומנועים יוכלו להימכר כחדשים במדינות האיחוד במטרה לצמצם את פליטות הפחמן.

    הגרמנים לא הסתפקו בהכשלת ההצבעה במועצת האיחוד אלא מיהרו לגבש קואליציה של מספר מדינות נוספות, בהן איטליה, צ'כיה, פולין, רומניה, סלובקיה והונגריה – שבכולן מיוצרות מכוניות (על ידי יצרניות גרמניות או איטלקיות), ונציגים של המדינות האלה נפגשו אתמול (ב') כדי להציע שינויים לתוכניות המקורית של האיחוד האירופי.

    לכאורה, אם המטרה המרכזית היא לצמצם את פליטות הפחמן יש היגיון מסוים לאפשר מכירת מנועי בעירה פנימית שבהם יובער "דלק סינתטי", מפני שבמהלך הייצור של דלק כזה נלכדת לתוכו כל כמות הפחמן שמשתחררת בחזרה לאטמוספירה בעת ההבערה שלו. למעשה – זה לא כל כך פשוט.

    ראשית לכל – לעצם הייצור של דלק סינתטי יש עלויות אנרגטיות וכן עלויות סביבתיות, כלומר שלא מדובר ב"משחק סכום אפס". שנית, והרבה יותר משמעותי – ככל שמדובר בהבערת דלק במנועי בעירה אי אפשר להבדיל בין דלק סינתטי לבין דלק שמופק מזיקוק נפט. במילים פשוטות, במנוע בעירה פנימית אפשר להבעיר את שני סוגי הדלק ולא יהיה אפשר למנוע מבעלי רכב כזה להשתמש בבנזין במקום בדלק סינתטי שצפוי להיות יקר יותר.
    בנוסף, גם מי שתומכים בתעשיית הדלק הסינתטי טוענים שבשנים הבאות אי אפשר יהיה לייצר כמויות מספיק גדולות שלו, ואלה שכן ייוצרו נחוצות יותר לשימושים שבהם אין בינתיים תחליף ריאלי למנועי בעירה, כמו למשל בתעופה.

     

    הדלק הסינתטי מסתמן כאויב מספר 1 של הרכב החשמלי

     

    כמובן שהמוטיבציה לעכב את איסור המכירה מגיעה מן הלובי של תעשיית הרכב ומן הפוליטיקאים הגרמנים שחוששים שתעשיית הרכב המקומית – שמעסיקה בגרמניה לבדה כ-800,000 עובדים ומגלגלת כ-440 מיליארד דולר בשנה, לא תספיק לעבור כל כך מהר לעידן הרכב החשמלי ותיאלץ לפטר עובדים ולסגור מפעלים.

    מבחינה מעשית – דחיית הצבעה סותמת בשלב המיידי את הגולל על איסור המכירה מפני שלא סביר שהחוקים שעליהם הוסכם בשנה שעברה ייכנסו לתוקף לפני הבחירות לנציגות האיחוד האירופאי שיתקיימו בשנה הבאה. כך, למרות שההצבעה הסופית, שתוכננה לשבוע שעבר, הייתה רשמית בלבד – עצרו אותה הדלקים הסינתטיים רגע אחרי הדקה ה-90.

     

     

    מה זה דלק סינתטי והאם הוא יכול להחליף את הנפט?

     

     

     

    לקריאה נוספת:
    מה זה דלק סינתטי והאם הוא יכול להחליף את הנפט?

     

    נציגי המדינות שיצרו, למעשה, ברית חדשה התכנסו בשטרסבורג שבצרפת ובאופן לא רשמי מסרו שכבר בשבועות הקרובים אפשר יהיה להגיש הצעה מנוסחת מבחינה משפטית שתאפשר שימוש בדלקים סינתטיים אחרי שנת 2035.

    בראיה גלובלית ייתכן שמדובר בברית חדשה שתירקם בין אירופה לבין יפן, שהפכה בעל כורחה לאחת המדינות שנשרכות מאחור בכל הקשור לאימוץ רכב חשמלי, אבל זה לא צפוי לעכב את התוכניות של סין בחישמול צי הרכב שלה.

     

     

     

    לקריאה נוספת:

    מי יותר אמין – רכב חשמלי או רכב עם מנוע בעירה? התשובה מפתיעה

    חברת מנועי הבעירה של רנו וג'ילי מתניעה ויוצאת לדרך

    דעה: רכב חשמלי איננו פתרון אלא בעיה בפני עצמה

    מנוע הבעירה נלחם על חייו: 5 מדינות אירופאיות רוצות לדחות את מועד איסור המכירה של מכוניות בנזין ודיזל

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.