• Ad
  • הסוללה החדשה של סאמסונג: טעינה אולטרא-מהירה במחיר עממי
    סאמסונג תציג השבוע "תא סוללה פריזמטי" שיאפשר טעינה מהירה והיא מבטיחה לייצר את הסוללות החדשות כבר השנה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ביום שלישי השבוע יתקיים בסיאול, בירת קוריאה, יום העיתונות של תערוכת InterBattery שנחשבת לאחת התערוכות החשובות ביותר בעולם בתחום הסוללות, ומספר יצרניות צפויות להציג בה טכנולוגיות חדשות ומעניינות.

     

    הסוללה החדשה של סאמסונג: טעינה אולטרא-מהירה במחיר עממי

     

    אחת מהן, SK On, שחררה בסוף השבוע קדימון שבו היא מבטיחה להציג טכנולוגיה פורצת דרך אשר מכוונת לפלח השוק העממי. SK On, אחת החברות בקונצרן האלקטרוניקה הקוריאני הענק סאמסונג, הופרדה לפני כשנתיים מתוך חברת SK Innovation וכעת פועלת עצמאית ומתמחה בפיתוח וייצור תאי סוללה. SK On נאבקת על מקומה גם בשוק העולמי המתפתח במהירות של סוללות לרכב חשמלי.

    אנשי SK On טוענים שהשלימו את כל הניסויים של אב-הטיפוס החדש ושבכוונתם להכניס אותו לייצור סדרתי מסחרי כבר במהלך השנה הנוכחית. לדבריהם, הסוללה הפריזמטית מיוחדת במהירות הטעינה המהירה שלה, ולמען הפרופורציות נזכיר ש"הסוללה המהירה במיוחד" (SF) של SK On, זו שזכתה מוקדם יותר השנה בפרס חדשנות בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES 2023, מציגה ביצועי טעינה של עד 80% תוך 18 דקות. התא הפריזמטי החדש של SK On יציג – כך נטען – ביצועי מהירות עוד יותר טובים.

     

    הסוללה החדשה של סאמסונג: טעינה אולטרא-מהירה במחיר עממי

     

    SK On לא מסתפקת בחידוש הזה ובמקביל לסוללה הפריזמטית מתכוונת להציג גם את סוללת ה-LFP החדשה שלה (ליתיום ברזל פוספט), גם סוללת 'מצב מוצק, וגם סוללת Cobalt Free – אשר כשמה כן היא – לא מכילה בכלל קובלט. SK On הצליחה לפתח אטת הסוללה נטולת הקובלט יותר משנה לפני תאריך היעד שהחברה הציבה לעצמה, כך נטען.

    אנשי החברה מזכירים שקובלט הוא החומר היקר ביותר בסוללות ליתיום יון בטכנולוגיה הנוכחית, ושבדרך כלל קשה להיפטר מן החומר הזה מבלי לסכן את אורך החיים של הסוללה. לדבריהם, לא רק שהם פתרו את בעיית אורך החיים של הסוללה, הם גם שיפרו את צפיפות האנרגיה שלה – שגם היא נחשבה לעקב אכילס של הטכנולוגיה. בסוללות ה"Co-Free" של SK On נעשה שימוש בניקל או מנגן במקום קובלט.

     

    הסוללה החדשה של סאמסונג: טעינה אולטרא-מהירה במחיר עממי

     

    הפיתוח המסקרן ביותר של SK On, למרות שהוא יוצג עדיין רק כאב-טיפוס, הוא כמובן סוללת ה'מצב מוצק' שנחשבת ל"דור הבא" של סוללות בכלל ושל רכב חשמלי בפרט.

    תעשיית הסוללות בעולם נמצאת במירוץ אדיר להוזלת מחירים מחד ולא פחות חשוב – להשקת טכנולוגיות אלטרנטיביות לטכנולוגיית ליתיום-יון השכיחה כיום, ונראה שכבר במהלך 2023 נוצף במספר רב של חידושים ונחזה – כך יש לקוות – בצלילה נוספת במחיריהן של סוללות לרכב חשמלי.

     

    לקריאה נוספת:

    מלחמת הסוללות לרכב חשמלי היא בשורה מצוינת לצרכנים: צפו לירידת מחירים

    לראשונה ברכב חשמלי מייצור סדרתי: סוללות נתרן-יון

    רכב חשמלי: פורד תציע שני סוגי סוללות בהתאם לצרכי הלקוח

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.