• Ad
  • באחור של שנה: קיה מתקנת 600,000 מכוניות באירופה אבל עדיין לא בישראל
    סכנת שריפה במצמד של נירו היברידית אילצה את קיה לבצע ריקול בארה"ב כבר לפני שנה, ורק כעת היא מתחילה לתקן גם באירופה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קיה הכריזה באירופה על קריאה לתיקון ("ריקול") של 558,088 כלי רכב מדגמי נירו היברידי והיברידי נטען שיוצרו בין השנים 2015 ל-2022 ועוד 85,219 כלי רכב מדגמי סיד היברידי והיברידי-נטען בגלל קצר חשמלי במפעיל המצמד ההידראולי אשר עלול לגרום לשריפה.

    עדכון (31/12): המכוניות נקראו לתיקון גם בישראל.

     

    באחור של שנה: קיה מתקנת 600,000 מכוניות באירופה אבל עדיין לא בישראל

     

    במסגרת התיקון – שיבוצע על חשבון היצרנית במוסכים מורשים – ייבדק מפעיל המצמד ההידראולי (HCA) ובמידת הצורך גם יוחלף. בנוסף, בכל המכוניות יותקן נתיך ("פיוז") חדש שאמור לצמצם את האפשרות לתקלת התחממות ושריפה.

    קיה החלה לבצע את אותה קריאה לתיקון בארה"ב כבר ברבעון האחרון של 2023, וזאת לאחר שלמינהל הבטיחות בדרכים האמריקני נודע על הכשל באמצעות תלונות של בעלי רכב.

    אירועי שריפה בדגמי קיה ויונדאי הפכו למגפה שגרמה כבר להחזרה ותיקון של עשרות מיליוני מכוניות, עשרות אלפים מהן גם בישראל. התקלה הנפוצה ביותר בדגמי יונדאי וקיה היא של קצר ביחידת הבקרה האלקטרונית ההידראולית (HECU) שאחראית על מערכת ה-ABS (מניעת נעילת גלגלים בעת בלימה), מערכת בקרת היציבות האלקטרונית ומערכת בקרת המשיכה. יחידת הבקרה האלקטרונית הזאת לא נכבית גם כאשר הרכב כבוי ואם לחות חודרת לתוכה עלול להיווצר קצר חשמלי שכבר גרם למספר שריפות.

    גם במקרה הנוכחי נגרמת התקלה בגלל חלודה ("קורוזיה") שנוצרת על אחד המעגלים המודפסים של מחשב בקרת המערכת. בתיאור התקלה שקיה שלחה ללקוחות שלה בצפון אמריקה נכתב שהבעיה נגרמה בגלל ש"המעגל המודפס (PCB) במפעיל המצמד ההידראולי (HCA) עלול להיות מזוהם בנוזל. PCB מזוהם בנוזל עלול להוביל לקצר חשמלי, ובכך להגדיל את הסיכון לשריפה בתא המנוע בזמן נהיגה. שריפה מגבירה את הסיכון לפציעה".

    על אף שלקיה לא היה ידוע בשעתו על שריפות (אלא רק על מקרי התכה של מחשבי ניהול כאלה) היא החלה לבצע כבר לפני יותר משנה קריאה לתיקון של כל דגמי קיה נירו ההיברידיות משנות הדגם 2017-2022, ושל כל דגמי קיה נירו ההיברידיות-נטענות משנות הדגם 2018-2022 בצפון אמריקה.

     

    בעלי קיה נירו פלאג-אין בישראל נאלצים לשלם אלפי שקלים בגלל כשל סדרתי במיזוג האוויר

     

    מוקדם יותר השנה החלה קיה לבצע את אותה קריאה גם במדינות נוספות. לא מיותר להזכיר שרק לאחרונה החל אצלנו ביצוע של קריאה לתיקון אחרת – של רכיבים אלקטרוניים של מערכת בקרת היציבות – שאילצה את קיה ויונדאי לזמן מיליוני מכוניות ברחבי העולם.

    אם נתקלתם בכשל חשמלי באחד מדגמי יונדאי או קיה – או בכל כשל סדרתי אחר אצל כל יצרן רכב – כתבו לנו אל editor.thecar@gmail.com

     

    בעלי קיה נירו פלאג-אין בישראל נאלצים לשלם אלפי שקלים בגלל כשל סדרתי במיזוג האוויר

     

    לקריאה נוספת:

    נגמרו המשחקים? פורד תשלם 165 מיליון דולר בגלל ביצוע כושל של ריקול בטיחותי

    ניצחון אדיר לבעלי הרכב: סטלנטיס תחזיר כסף לנפגעי כשל האוריאה

    תיבות הילוכים פגומות בשברולט, קאדילק ו-GMC עלולות לגרום לתאונות

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • באחור של שנה: קיה מתקנת 600,000 מכוניות באירופה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.