• Ad
  • האם בעל מוסך ניצל סמכויות שמעניק לו החוק ודיווח למשרד התחבורה על ליקויים בטיחותיים ברכב תקין כדי לנקום בבעליו שסירב לשלם לו ואיים בתלונה, או שמדובר במקרה של רכב עם ליקויים אמיתיים שבעליו סירב לתקנם?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מוסך מוסכים מכונאיויכוח סוער בין לקוח למוסכניק שלו על גובה התשלום עבור טיפול תקופתי הסתיים לאחרונה בדיווח יוצא דופן למשרד התחבורה על רכב מסוכן שיש להוריד מהכביש.

    הכל החל כשאילון לוי הכניס את מכוניתו, דייהטסו סיריון 2007, לטיפול תקופתי במוסך "איחוד המוסכים" בפתח תקווה.
    בעבור הטיפול לוי קיבל הצעת מחיר בסך 480 שקלים + מע"מ אותה אישר, השאיר את הרכב במוסך והמשיך לדרכו.
    כעבור זמן מה וכנהוג במקרים רבים במוסכים, גל טולדנו, אחד מבעלי המוסך, התקשר ללוי ועדכן אותו כי בנוסף לטיפול יש להחליף את רפידות הבלימה הקדמיות בעלות של 480 שקלים נוספים.
    לדבריו של טולדנו באותה שיחה הוא עדכן את הלקוח שגם הצמיגים שלו נמצאו יבשים.
    לטענת טולדנו הלקוח נתן אישור להחלפת הבלמים והבין שהפעולה כרוכה בתשלום מעבר להצעת המחיר המקורית. בהתאם לכך הורה טולדנו למכונאים לבצע את העבודה.
    גרסתו של הלקוח שונה. לטענת לוי, כאשר הוא הגיע למוסך להוציא את רכבו הופתע לגלות שדורשים ממנו מחיר כפול מזה שסוכם עמו בתחילה.

    אז מי צריך לשלם? 

    לוי הזועם סירב לשלם את הסכום הנוסף (שאגב, על פניו, לא נראה מופרז לעלות תיקון כזה) ומאחר שהיה מוכן לשלם מקסימום 500 שקלים עבור הטיפול כולו, כולל החלפת רפידות הבלם, בין לוי לבין בעל המוסך טולדנו התפתחו חילופי דברים קולניים שכללו איומים מצד בעל הרכב לפנות לגורמים שונים ולהגיש תלונה נגד המוסך על גביית סכום מופקע עבור התיקון.
    עם זאת, אנשי המוסך לא ויתרו על הסכום שלטענתם הגיע להם ובסופו של יום נאלץ לוי לשלם, לאחר הפחתה של 70 שקלים, 890 שקל עבור הטיפול והתיקון.
    בלית ברירה, לוי שילם ועזב את המקום בזעם תוך שהוא מבטיח שבכוונתו לפעול נגד המוסך.

    הפתעה ממשרד התחבורה 
    כעבור ימים אחדים קיבל לוי מכתב מלשכתו של הסמנכ"ל הבכיר לתנועה במשרד התחבורה וחתום על ידי נעמי דומיניק-שלום, מרכזת נושא רכב מסוכן אשר נושאו "הודעה בדבר ליקוי חמור ברכב".
    בגוף המכתב שקיבל לוי נכתב כי המנהל המקצועי במוסך "טולדנו איחוד מוסכים" אבחן ברכבו של לוי ליקויים חמורים המסכנים את הבטיחות ואינם מאפשרים את המשך השימוש בו.
    על פי לשון המכתב "למרות שמנהל המוסך הסב את תשומת ליבו של לוי, זה האחרון סירב לאשר את תיקון הליקויים שנתגלו וכללו צמיגים יבשים וגומיות קרועות בתפוחי הגה".

    בהמשך המכתב דרש משרד התחבורה מלוי לפעול לתקן את הליקויים במוסך מורשה ולהמציא את חשבונית התיקון ואישור בכתב בפרק זמן שלא יעלה על 7 ימים, וציין שאם לא יעשה כן יבוטל רישיון הרכב ויאסר השימוש בו.
    לוי הופתע מהמכתב. לטענתו מעבר לרפידות הבלמים, אנשי המוסך לא דווחו לו על תקלות נוספות ובוודאי שלא על ליקויים בטיחותיים.

    Garage 11

    רכב מסוכן? 
    כשסכנת הורדה מהכביש מרחפת מעל רכבו, לוי הגיע ל"צמיגי זיתוני" כדי שבפנצ'ריה שבעליה הוא גם יו"ר ענף הצמיגיות בלשכת המסחר יבדקו היטב את צמיגי הרכב.
    לאחר שהצמיגים נבדקו בפנצ'ריה ציידו את לוי במסמך בו נכתב: "כל הצמיגים של הרכב במצב מצוין ללא יובש ו/או סימנים של יובש או קרעים. ההורדה מהכביש בוצעה שלא לצורך וחבל שכך". תמורת האישור הזה שילם לוי 280 שקלים. לאחר שהתברר שהצמיגים לא מסוכנים, לוי פנה למכון "קומפיוקאר, בדיקות ממוחשבות – יואל מכוני רכב" בפתח תקווה כדי שאנשיו יבדקו את מצב הגומיות של תפוחי ההגה שבמכתב ממשרד התחבורה תוארו כלקויות ומסכנות את הבטיחות.
    אנשי המכון בדקו היטב את הרכב – וגם כאן – הפלא ופלא, לא נמצאו ליקויים שמחייבים הורדה מהכביש.
    יואל פרידמן המנכ"ל צייד את לוי באישור בזה הלשון: "נבדק מסרק ההגה. גומיות תקינות. חופש קל במסרק ההגה צד ימין יבחן בטסט הקרוב. אין צורך בתיקון מיידי". תמורת האישור שילם לוי 120 שקלים.

    ממצאי הבדיקות הללו נשלחו למשרד התחבורה ובעקבות כך בוטלה האזהרה להוריד את הרכב מהכביש.
    לוי לא הסתפק בכך ודרש ממשרד התחבורה לפעול נגד אנשי "איחוד המוסכים" שלטענתו העבירו דיווח שקרי למשרד התחבורה רק במטרה לנקום בו בעקבות איומו להגיש תלונה נגד המוסך.

    אז מי בדיוק התנהג שלא כשורה? 

    בעוד שבחלקו הראשון של האירוע אנו סבורים, לכאורה, כי דרישתם של אנשי המוסך לקבלת תשלום נוסף והסכום המבוקש לטיפול תקופתי והחלפת רפידות בלמים הגיוניים, מחלקו השני של הסיפור, במיוחד לאור העובדה שלא נמצאו ליקויים של ממש, עולה ריח רע של ניצול מעמד ונקמנות מצידם של אנשי "איחוד המוסכים".
    החלטנו לפנות למוסך וקיבלנו את תגובתו של גל טולדנו, אחד מבעלי המוסך, לפיה לוי אישר טלפונית את החלפת רפידות הבלם הקדמיות ועלות התוספת מעבר למחיר הטיפול שסוכם מראש.
    לטענת טולדנו "בהמשך הטיפול נמצאו גם גומיות תפוחי הגה קרועות וכאשר הלקוח הגיע למוסך נמסר לו כי ישנם ליקויים נוספים שעליו לתקן בהם צמיגים וגומיות לתפוחים אך הלקוח סירב לבצע אותם".
    בהתאם לכך טולדנו מסביר בתשובה ששלח אלינו: "כאשר בעל רכב מסרב לתקן ליקוי בטיחותי מחובתנו לדווח על כך למשרד התחבורה – וכך עשינו.
    האסמכתאות המצורפות (של הצמיגיה ומכון הבדיקה) לא רלוונטיות ולא מחזקות שום טענה שלו… אם בידיו כאלו – כל שעליו לעשות הוא לשלוח אותן למשרד התחבורה ובזה נגמר הסיפור. פניותיו אליך או לכל גורם אחר הן נקמניות כלפינו והן תוצאה של סירובנו לוותר לו על תשלום בגין החלפת רפידות הבלם השחוקות. הלקוח איים עלינו ודרש שנחזיר לו 200 שקלים אחרת יתלונן עלינו לגורמים כאלה ואחרים וכך עשה".

    לטענת אנשי המוסך לפני שהם פנו למשרד החבורה הם מסרו ללוי טופס המתאר את הבעיות הבטיחותיות ברכב, אך זה סירב לקבלו. גרסתו של הלקוח לוי שונה ולטענתו טופס כזה לא נמסר מעולם ולמעשה כלל לא דווח לו על ליקויים בטיחותיים במעמד הוצאת הרכב מהמוסך.
    "העניין של הרכב המסוכן נודע לי במפתיע רק כאשר קיבלתי מכתב רשום ממשרד התחבורה. טענת המוסך משוללת היגיון מאחר שלא הגיוני שארצה להשקיע בטיפול שגרתי ברכב אך אסרב לתקן תקלות שמסכנות את חיי".

    לנו קשה לשפוט גרסתו של מי קרובה יותר למציאות – של הלקוח או של המוסך – אבל בכל מקרה נראה בעינינו מוזר שליקויים בטיחותיים אשר, לטענת המוסך, תוארו ככאלה המחייבים הורדת הרכב מהכביש אם לא יתוקנו, נתגלו בבדיקת מומחים חיצוניים כחסרי אחיזה במציאות.
    לוי, שנאלץ לבזבז זמן וכסף כדי להוכיח שרכבו תקין, מבטיח לא להרפות ודורש ממשרד התחבורה לקיים בירור בנושא ובמקביל מתכוון להגיש תביעה בגין הנזק הכספי שנגרם לו בעקבות אותו דיווח שקרי, לכאורה, שנולד עקב יצר נקמנות.

    “טיסת השוקולד” גרסת מוסך ב.מ.וו: מנהל המוסך קילל וישלם פיצוי

    מוסך מוסכים מכונאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אתם תחליטו: נקמנות או בטיחות?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.