• Ad
  • האם דגמי יונדאי וקיה משמיעים רעשי פיצוץ בגלל הצטברות אדי דלק?
    בתביעה ייצוגית שהוגשה בארה"ב נטען שיונדאי וקיה מכרו מכוניות עם כשל תכנוני במערכת הדלק. הסכנות: עיוות מיכל הדלק והגדלת הסיכון לתאונה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשנים האחרונות נחשפנו ללא מעט מקרים שבהם מכוניות מתוצרת יונדאי וקיה עלו באש בישראל ועד כה נודע לנו על שלושה גורמים נפוצים אפשריים לכך: כשלים שונים במספר סדרות מנועים, דליפת נוזל בלמים וקצרים במערכות אלקטרוניות שקשורות לבקרת היציבות.

    תביעה ייצוגית שהוגשה לאחרונה בקליפורניה כנגד יונדאי וקיה חושפת אפשרות לגורם סיכון אחר: הצטברות אדי בנזין שנגרמת בגלל כשל הנדסי בתכנון מערכת הדלק.

     

    האם דגמי יונדאי וקיה משמיעים רעשי פיצוץ בגלל הצטברות אדי דלק?

     

    בתביעה נטען שיונדאי וקיה הוסיפו למכור מכוניות מדגמי סונטה ואופטימה (K5 בארה"ב) משנות הדגם 2020-2024 למרות שהיה ידוע להן על כשל זה בדגמים שמצוידים במנועי גאמה 2 בנפח 1.6 ליטר.

    יודגש שבישראל נמכרו דגמים אלה בעיקר עם מנועי 2.0 ליטר, אולם מנועי ה-1.6 ליטר מניעים דגמים אחרים, ובכל מקרה לא ברור אם הכשל שמתואר בתביעה קיים רק במערכת הדלק של מנועים ספציפיים אלה או שהיא אופיינית גם למנועים אחרים של הדגמים השונים של שתי היצרניות.

    לטענת התובעים, כשלים במערכת בקרת פליטת האידוי ובמודול בקרת המנוע מונעים מאדי בנזין ואוויר להיות מכוונים כראוי אל תוך סעפת היניקה, משם הם אמורים להישרף בתוך המנוע. במקום זאת נצברים אדי הבנזין בתוך מיכל הדלק ובחלקים אחרים של מערכת הדלק, ובמקרים קיצוניים נגרם עיוות של מיכל הדלק, מה שעלול לגרום לרעשי פיצוץ חזקים ולפגוע בחלקים אחרים ברכב – למשל תזוזת המושב האחורי ואף כיפוף של שלדת הרכב.

    במקרים פחות קיצוניים עלולים יושבי הרכב לנשום אדי בנזין רעילים, והנהגים עלולים לחוות צניחה של כוח המנוע עד כדי עצירה ממש, חוסר סדירות בפעולת המנוע במצב סרק, ביצועי מנוע ירודים ותקלות במנוע וכן הגדלה משמעותית של כמות פליטת המזהמים מן הרכב. בנוסף, נהגים עלולים לחוש קושי לפתוח את מכסה מיכל הדלק כאשר הם מנסים לתדלק את הרכב.

    התובעים טוענים שכל התופעות האלה גורמות לא רק לחוסר נוחות לבעלי הרכב, אלא גם להגדלה משמעותית של הסיכון לתאונות.

    בתביעה נטען שיונדאי וקיה מודעות לפגמים האלה ולמרות זאת נמנעו מלגלות אותם לצרכנים. על אף שאחריות היצרן אמורה לכסות את עלויות התיקון של הכשל הזה – בעלי רכב רבים נדרשו – כך נטען – לשלם תמורת התיקונים מכיסם, ומכאן הטענה להפרת האחריות, הונאה, עשיית עושר ולא במשפט והפרות של חוקי הגנת הצרכן של קליפורניה ואילינוי.

     

    https://thecar.co.il/%D7%A2%D7%95%D7%93-%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%94-%D7%91%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%99-%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%90%D7%99-%D7%95%D7%A7%D7%99%D7%94/

     

    לא משחקים באש

    בתביעה ייצוגית אחרת שהוגשה בשעתו בארה"ב בקשר לאחת מסדרות המנועים נטען שמאז שנת 2010 עלו באש בארה"ב יותר מ-3,100 כלי רכב מתוצרת יונדאי וקיה, מה שגרם לפציעתם של 103 בני אדם ומותו של אדם אחד. אותה תביעה הסתיימה שם בהארכת והרחבת אחריות למנועים ל-15 שנים ו-240 אלף קילומטרים.

    תביעה ייצוגית דומה שהוגשה בישראל הסתיימה למרבה המבוכה בעדכון תוכנה ובלי פיצוי לנפגעים, ושתי תביעות נוספות – לגבי סדרות מנועים אחרות – עדיין מתנהלות. בכל המקרים האלה עלולה היתפסות מנועים לגרום לתאונות ולשריפות.

    אם לקיה אין מספיק צרות אז בשבועות שלפני הגשת התביעה לגבי מערכת הדלק הפגומה לכאורה היא נאלצה לבצע שלוש קריאות לתיקון של קרוב ל-550 אלף כלי רכב מדגמים שונים.
    כמעט 23,000 כלי רכב חשמליים מדגמי EV9 משנות הדגם 2024-2025 זומנו לבדיקה ותיקון בגלל תקלה בהתקנת ברגים במושבי השורה השנייה והשלישית. ברגים שלא הותקנו מסכנים את יושבי המושבים האלה – בדגש על מצבים תאונתיים.

    כ-463,000 כלי רכב מדגמי טלורייד (Telluride), הגרסה של קיה ליונדאי פלסייד, נקראו לתיקון בגלל סכנת התחממות יתר של המנועים החשמליים של המושבים הקדמיים עד כדי סכנת שריפה אפשרית. קיה ממליצה לבעלי הרכב לחנות מחוץ למבנים והרחק מהם עד להשלמת התיקונים.
    קרוב ל-63,000 כלי רכב חשמליים מדגמי EV6 משנות הדגם 2022-2024 נקראו לתיקון בגלל טרנזיסטור פגום ביחידת בקרת הטעינה – וזה עלול לגרום לאובדן כוח הנעה ולהגדיל את הסיכון לתאונה.

     

    האם דגמי יונדאי וקיה משמיעים רעשי פיצוץ בגלל הצטברות אדי דלק?

     

    יש לך רכב מתוצרת יונדאי או קיה ונתקלת בריח של בנזין, קושי בפתיחת מכסה התדלוק, או תופעה אחרת שמתוארת כאן? סובלים מתקלה סדרתית אחרת ברכב מכל סוג? כתבו אלינו אל editor.thecar@gmail.com

     

    לקריאה נוספת:

    היונדאי סונטה ההיברידית עלתה באש, הרופא ניצל בנס ובתושיה, אבל ביונדאי מתעקשים שאין בעיה בטיחותית

    גם ספורטאז' עולה באש: קיה תקרא ל-750,000 מכוניות נוספות לתיקון

    יונדאי וקיה שיחקו באש וחטפו סטירה

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • האם דגמי יונדאי וקיה משמיעים רעשי פיצוץ בגלל הצטברות אדי דלק?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.