שירות הדואר הפדרלי האמריקני הכריז על עסקת רכש גדולה של 9,250 ואנים חשמליים מדגם E-Transit של פורד, ואלה יימסרו עד לסוף השנה הנוכחית. במקביל, באופן מוזר ומעורר תהיות, הזמין שירות הדואר גם מספר זהה של ואנים עם מנועי בנזין מדגם ראם פרומאסטר, וזאת בטענה ל"צורך דחוף בכלי רכב".
כמו בישראל, גם בארצות הברית "יובש" השירות הממשלתי הזה וצי הרכב שלו הזדקן מאד בשנים האחרונות. בשונה מאצלנו, ממשל ביידן החליט שלא להפריט את השירות הפופולרי, כפי שתכנן ממשל טראמפ, אלא להשקיע בו חלק מן התקציב שהממשלה מזרימה להחייאת הכלכלה. כך מוקצה כרגע סכום של כמיליארד דולר להצטיידות ב-18,500 רכבי משלוח חדשים, מחציתם – כאמור – חשמליים טהורים.
260 מיליון דולר נוספים מושקעים ברכישת 14,000 עמדות טעינה מן החברות Blink Charging, סימנס ו-Rexel USA, ואלה יותקנו בשנה הקרובה ב-75 ערים שונות ברחבי ארה"ב.
לא מיותר להזכיר שהחקיקה האמריקנית שנועדה לחלץ את המשק מן המשבר הכלכלי והמיתון מותנית ברכש של מוצרים וציוד שמיוצרים בארה"ב, והטרנזיטים החשמליים של פורד מיוצרים בקנזס סיטי, מיזורי ולכן מתאימים לתנאי הזה. עם זאת, בל נשכח שבתחומי ארה"ב פועלת גם 'ריביאן' – יצרנית רכב חשמלי נוספת שיכולה לעמוד באתגר. ריביאן תספק השנה ואנים חשמליים לענקית המשלוחים אמזון.
הדבר המשונה ביותר בעסקה הנוכחית הוא שהיא לא כוללת את כלי הרכב שהדואר עצמו פיתח בשיתוף פעולה עם יצרנית אמריקנית אחרת, חברת אושקוש, במסגרת פרויקט ארוך ומורכב שהגיע לקו סיום לפני שנתיים בדיוק. ייתכן אמנם שהכלים האלה יקרים יותר, וסביר שכושר הייצור של אושקוש לא יעיל או נרחב כמו אלה של פורד וקרייזלר, אבל על פניו הכלים האלה אמורים להתאים טוב יותר לתפקידם היות שהם פותחו והותאמו במיוחד לצרכים של הדואר האמריקני. משירות הדואר האמריקני נמסר שהתוכנית ארוכת הטווח היא להצטייד ברכב חשמלי ושעד לשנת 2028 יפעלו 66,230 רכבי משלוח חשמליים בצי הרכב של הדואר לצד 39,770 כלי רכב עם מנועי בעירה פנימית.
בחמש השנים הקרובות ישקיע שירות הדואר הפדרלי 9.6 מיליארד דולר בצי הרכב וכמעט שליש מהכסף הזה יגיע מחוק הפחתת האינפלציה כשהוא "צבוע" לרכישת כלי רכב חשמלים.