• Ad
  • פורמולה 1: המדריך המלא לעונת 2023
    עונת 2023 של הקרקס המהיר ביותר בעולם יוצאת לדרך עם יותר אירועים ויותר עניין מאשר אי פעם בעבר. כל הקבוצות, כל הנהגים וכל השינויים החשובים לקראת סוף השבוע הראשון של האליפות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי סיום שנוי במחלוקת אך מרתק של עונת 2021 רשמו מקס ורסטאפן ו'רדבול' ניצחון ברור, מוחץ ומוחלט בעונת 2022 עם 15 ניצחונות שלו ושניים של סרג'יו פרז. עונת 2022 הייתה גם אחת הטובות עבור פרארי בשנים האחרונות ובין הפחות טובות של מרצדס, והותירה מיליוני צופים ואוהדים ברחבי העולם עם "טעם של עוד".

     

    פורמולה 1: המדריך המלא לעונת 2023

     

    היום (ו') מוזנק בבחריין מקצה הדרוג הראשון לעונת המרוצים 2023, ולמרות מספר שינויים במכוניות ובתקנות היא צפויה להתחיל פחות או יותר מאותה נקודה שבה הסתיימה העונה הקודמת.

    בכתבה זאת נסקור בקצרה את המתמודדים – נהגים וקבוצות, אבל נפתח בכמה דברים שחשוב לדעת אודות מה שצפוי השנה, והראשון בהם הוא רף הוצאות חדש, ונמוך יותר, לכל קבוצה. כזכור, רדבול כיכבה שלא בטובתה בעונת 2022 כאשר חרגה מרמת ההוצאות המרבית, אשר עמדה על 142.5 מיליון דולר לעונה כולה, והעונש שפגע בה יותר מכל העונשים שהיא ספגה על כך הוא הגבלת זמן הפיתוח שהותר לה באמצעות מנהרת רוח. זה עלול לקחת אותה צעד אחורה בסופ"ש הנוכחי ובחודשים הקרובים בכל פעם שהאורות האדומים יכבו. בכל מקרה, השנה צריכות גם הקבוצות העשירות להתכווץ אל מתחת לרף תקציב של 135 מיליון דולר.

    השנה נוסף אירוע ללוח האירועים, המירוץ בלאס וגאס, נבאדה, כך שבסך הכל יהיו 23 מירוצים, אבל הלוח כמעט שהכיל 24 מירוצים: אירוע נוסף היה אמור להתקיים בסין אך הוא בוטל בגלל חוסר ודאות לנוכח מדיניות סגרי הקורונה. מספר האירועים שנערכים מחוץ לאירופה שובר שיא חדש ומכיוון שהנהלת הפורמולה 1 מוסיפה כל הזמן טריקים חדשים בניסיון להגביר את התחרותיות והעניין (והפעם גם את ה"קיימות") – בשני אירועים מתוך ה-23 מותר יהיה להשתמש רק ב-11 סטים של צמיגים במהלך סופ"ש במקום ב-13.

    שיטת "מירוצי הספרינט" שהוצגה לראשונה בשנת 2021, שבה אירוע מדידת הזמנים של יום שבת נחשב לסוג של אירוע בפני עצמו והנהגים והקבוצות יכולים לצבור בו נקודות, הורחבה השנה. כבר בעונה שעברה קיבלו שמונת הנהגים המהירים ביותר ניקוד במקום שלושה קודם לכן, אבל השנה מספר האירועים (סבבים) שבהם מיושמת שיטה זאת הוכפל משלושה לשישה. ככלל, התקנות החדשות נועדו לצמצם את היתרונות של הקבוצות המובילות כדי לאפשר לאחרות להגביר את הלחץ ואת העניין, וככל שאפשר ללמוד מאימוני טרום העונה זה באמת עובד.

    גרנד פרי בחריין יוזנק ביום ראשון הקרוב, ב-5 במרץ, ומירוץ סיום העונה יוזנק לא מאד רחוק משם, באבו דאבי, ב-26 בנובמבר. בין לבין יקפץ הקרקס המהיר בעולם בין חמש יבשות ו-20 מדינות, בהן גם סעודיה ופלורידה שמייצגות את שני האזורים שבהם גובר מאד העניין באליפות הוותיקה: מדינות ערב העשירות וארצות הברית.

     

    פורמולה 1: המדריך המלא לעונת 2023

     

    תאריך הסבב
    5 במרץ בחריין
    19 במרץ ערב הסעודית
    3 באפריל אוסטרליה
    30 באפריל אזרביג'אן
    7 במאי פלורידה
    21 במאי איטליה
    28 במאי מונטה קרלו
    4 ביוני ספרד
    18 ביוני קנדה
    2 ביולי אוסטריה
    9 ביולי בריטניה
    23 ביולי הונגריה
    30 ביולי בלגיה
    27 באוגוסט הולנד
    3 בספטמבר איטליה
    17 בספטמבר סינגפור
    24 בספטמבר יפן
    8 באוקטובר קטאר
    22 באוקטובר טקסס
    29 באוקטובר מקסיקו
    5 בנובמבר ברזיל
    18 בנובמבר נבאדה
    23 בנובמבר איחוד האמירויות

     

     

     

    הקבוצות והנהגים

     

    רדבול

    מנצחת העונה הקודמת מזנקת לעונה הזאת כפייבוריטית, ככל הנראה עם אחת המכוניות החזקות על הגריד אם לא הטובה מכולן, ובלי שינויים משמעותיים בהרכב הקבוצה ושדרת הניהול שלה. המכונית, כך מספרים, עברה אבולוציה משמעותית למרות המגבלות וצוות הנהגים בנוי, ערוך ומוכן להביא לה את אליפות היצרנים לשנת 2023.

    מנוע: הונדה-רדבול.

     

    פורמולה 1: המדריך המלא לעונת 2023

     

    1 – מקס ורסטאפן

    מירוצים: 163
    ניצחונות: 35
    אליפויות: 2
    עונת 2023: מקום ראשון
    גיל: 25

    אפשר לאהוב את ההולנדי המעופף ועדיף לעשות את זה מפני שגם את עונת 2023 פותח הנהג הסופר-מוכשר הזה כמועמד מוביל. השילוב בין נהיגה אגרסיבית ואינסטינקט רצח, ניסיון רב וביטחון שמגיע עם ההישגים לבין מכונית מעולה יעשה גם השנה את שלו. לאלוף העולם יש ביטחון עצום במכונית שהותאמה למידותיו, וכאמור גם שופרה מאד, ולכן הוא מועמד מוביל לאליפות שלישית.

    11 – סרחיו (סרג'יו) פרז

    מירוצים: 239
    ניצחונות: 4
    עונת 2023: מקום 3
    גיל: 33

    ברדבול הימרו על יציבות ועל נהג שני שמשחק משחק קבוצתי וזה בדיוק מה שהנהג המקסיקני המוכשר מעניק להם. אליפות היצרניות חשובה לרדבול לא פחות מאליפות הנהגים ולכן הם רוצים שפרז יביא כמה שיותר פודיומים ונקודות. לפרז יש מכונית מתאימה וקבוצה מנצחת, ואחרי שהוכיח את עצמו בשנה שעברה זאת העונה שלו לזהור ולהדגים שהוא מלוטש כראוי.

     

    נהג מילואים: דניאל ריקארדו

    אחרי עונה פושרת עם מקלארן נותר הנהג החייכן של הפורמולה ללא מושב לעונת 2023, והוא חוזר אל רדבול כנהג מילואים. האם הוא ישתתף במירוץ במהלך העונה? אם הכל יילך טוב אין סיבה שזה יקרה, והוא יעביר את העונה בסיוע לקבוצה מאחורי הקלעים ועל הסימולטור.

     

    פורמולה 1: המדריך המלא לעונת 2023

     

    פרארי

    בתחילת העונה שעברה נראה היה שהסוס של פרארי שב לצהול אבל אוסף של כשלים טכניים ובעיקר טעויות אסטרטגיה של הקבוצה, וטעויות של הנהגים, הותירו אותנו עם תחושה חמוצה של אכזבה. מנהל הקבוצה, מתיה בינוטו, שילם בראשו והוחלף על-ידי מנהל קבוצת אלפא-רומיאו (סאובר) – פרד ואסר.

    לא רק רדבול, גם פרארי להוטים לקחת את אליפות היצרנים ויש להם את צוות הנהגים שיכול לעשות את זה. האם יש להם גם קבוצה מהוקצעת כמו רדבול? לא בטוח.

    מה שכן בטוח זה שהשנה מתייצבת פרארי עם מכונית משופרת והבטחה לשיפור משמעותי באמינות של המנוע, ובהובלת שארל לקלר שמתייצב כעת כשהוא חמוש בביטחון לאחר העונה הטובה ביותר בקריירה שלו, שבה השיג מקום שני באליפות הנהגים.

    מנוע: פרארי כמובן.

     

    16 – שארל לקלר

    מירוצים: 103
    ניצחונות: 5
    עונת 2022: מקום 2
    גיל: 25

    אחד הנהגים הטובים והמבטיחים מצליח, כך נראה היה ככל שהעונה הקודמת התקדמה, לגהץ את הפדיחות ולצמצם את מספר הטעויות. על פניו לקלר מסוגל ולא פוחד לעשות חיים קשים לורסטאפן ככל שפרארי, כקבוצה, תספק את הסחורה. ההימור שלנו הוא שלקלר צפוי להירטב מהרבה מאד שמפניה בעונה הנוכחית.

     

    55 – קרלוס סיינז

    מירוצים: 162
    ניצחונות: 1
    עונת 2022: מקום 5
    גיל: 28

    סיינז נאלץ לשחק כינור שני בעונה שעברה ובכל זאת סיים אותה במקום החמישי והמאד מכובד. הנהג הספרדי ינסה לספק השנה את הסחורה עם יותר עקביות ופחות טעויות כמו אלה שאפיינו את תחילת העונה הקודמת, והניצחון שלו בשנה שעברה מוכיח לו ולכולם שהוא בנוי מהחומר הנכון. התחלה חזקה בעונה הנוכחית יכולה לעשות את כל ההבדל, ובכל מקרה לאורך העונה הוא יתאמץ להוכיח את עצמו גם על חשבון הגברת המתחים בתוך הקבוצה. לסיינז יש את היכולות, אבל מאבק מול לקלר לא יהיה קל.

     

    פורמולה 1: המדריך המלא לעונת 2023

     

    מרצדס-AMG

    אפשר לטעון שהדומיננטיות של מרצדס לאורך העשור האחרון הוציאה מן העוקץ של האליפות ואפשר גם לטעון טענות אחרות. מה שבטוח זה שבמרצדס לא יתגעגעו לעונת 2022.

    מצד שני, גם ברגעיה הקשים, בעיקר בתחילת העונה שעברה, זאת הייתה אחת הקבוצות החזקות, המקצועיות, המגובשות והמתוקצבות ביותר – ושום דבר לא השתנה. גם מי שלא אוהב אותם לא יכול שלא להעריך את העובדה שעוצמה ומקצועיות נמדדים ברגעי משבר, ומבחינה זאת מרצדס הייתה הרבה יותר מעניינת וחזקה ברגעיה הקשים.

    הדיווחים ממבחני הפגרה מספרים על ביצועים סבירים אבל לא מרשימים ובעיקר על יציבות, אבל אי אפשר להתעלם מכך שגם בסוף 2022 הגרמנים עדיין שיחקו תופסת עם רדבול ופרארי. הגיוס של ראסל לצד אחד הנכסים הגדולים של מרצדס הוכיח את עצמו ופתח לנו את התיאבון, ומגמת השיפור לאורך העונה הקודמת מבטיחה הרבה מאד עניין השנה.

    מנוע: מרצדס כמובן.

     

    44 – לואיס המילטון 

    מירוצים: 310
    ניצחונות: 103
    אליפויות: 7
    עונת 2022: מקום 6
    גיל: 38

    לומר על לואיס המילטון שהוא אחד הנהגים הגדולים והמוכשרים בתולדות הפורמולה 1 זה כמו לומר שבסמל של מרצדס יש 3 צלעות. עם שבע אליפויות עולם בחגורתו המילטון לא התקשה לשמור על מיקוד וקור רוח גם כשהמכונית אכזבה, ולא נראה שמשהו נפגע במוטיבציה שלו לחזור למעמדו הטבעי. אם המכונית והקבוצה יתפקדו אנחנו נראה את הגומי שלו ושל ורסטאפן מתחככים יותר מפעם אחת.

     

    63 – ג'ורג' ראסל

    מירוצים: 82
    ניצחונות: 1
    עונת 2022: מקום 4
    גיל: 25

    ג'ורג' ראסל הציג לאורך העונה שעבה כולה יכולת עקבית ועמידות בלחצים למרות המכונית הפחות תחרותית שמרצדס העמידה לרשותו, והוא ללא ספק עמד בציפיות הגבוהות שנתלו בו. ניצחון הבכורה הראוי שלו פותח לכולם תיאבון ומוכיח שהוא עשוי מהחומר הנכון. על פניו לא צפוי מאבק אגו בינו לבין המילטון כך שהכל תלוי במכונית של 2023.

     

    נהג מילואים: ניק שומאכר

    אחרי עונה לא מי-יודע-מה עם האס נותר בנו של אגדת הפורמולה 1 בלי מושב לעונת 2023, אבל הוא הצטרף לצוות של מרצדס כנהג מילואים. האם הוא ינהג השנה? כנראה שלא.

     

    פורמולה 1: המדריך המלא לעונת 2023

     

     

    אלפין

    קבוצת הפורמולה 1 של רנו תמיד נראתה כאילו שהיא "כמעט מסוגלת" אבל רגע לפני ההצלחה משהו בדרך כלל משתבש לה. עונת 2022 הייתה אחת הטובות מבחינתה לאחר שזכתה בקרב על מרכז השדה, אבל בעונה הנוכחית זאת תהיה מלחמה עוד יותר קשה לנוכח ההתחזקות של אסטון מרטין והגיוס של אוסקר פיאסטרי המבטיח לשורות מקלארן.

    הצוות של אלפין בטוח בפוטנציאל של המכונית וככל הנראה שיפר אותה ואת המנוע במידה רבה במהלך הפגרה, כך שמבחינתם הקרב הוא על המקום השלישי, אבל יש סיכוי לא פחות גדול שהם ימצאו את עצמם נאבקים באסטון מרטין ובמקלארן על המקום הרביעי.

    כרגיל ברנו, אמינות תוסיף להיות מילת המפתח להצלחות ולכישלונות, והשנה זה יהיה סעיף המפתח לנוכח העובדה שבהספקי המנועים לא יהיו שינויים. על פניו יש לה את המהירות ואת הפוטנציאל להפתיע לטובה, וגם צוות נהגים (צרפתים!) סופר מוכשרים שיכולים להביא לא רק תוצאות אלא גם אהדה ועניין.

    מנוע: רנו כמובן.

     

    31 – אסטבן אוקון

    מירוצים: 111
    ניצחונות: 1
    עונת 2022: מקום 8
    גיל: 26

    עזיבתו (המפתיעה?) של אלונסו מציבה את אוקון בעמדת הנהג הראשון של אלפין וזאת אחרי העונה הטובה ביותר בקריירה שלו עד היום. יש לו תמיכה חזקה של הקבוצה וביטחון נצבר, ויש לו את הכישרון הדרוש. אוקון הוכיח את הכישרון הזה בעונה שעברה וגם את הנחישות שלו, והוא יזדקק לכל גרם מהם גם בקרב הפנים-קבוצתי שעשוי להתפתח מול פייר גאסלי.

     

    10 – פייר גאסלי

    מירוצים: 108
    ניצחונות: 1
    עונת 2022: מקום 14
    גיל: 27

    החיבור הקבוצתי בין פייר גאסלי לאוקון יהיה "צל"ש או טר"ש": גאסלי לא פחות מוכשר מאוקון ויש שיאמרו שאפילו יותר. יש לו את הכישרון, יש לו את הניסיון והביטחון, וסוף סוף, אחרי אלפא טאורי, יש לו גם מכונית שיכולה להביא אותו לפודיום. ההתחלה החדשה צפויה לעשות פלאים לנהג הצרפתי שלא ירצה לשחק כינור שני לאוקון. בשונה ממנו הוא אמנם יזדקק לתקופת הסתגלות לקבוצה החדשה אבל זה לא מעבר ראשון שלו, הוא נהג סופר תחרותי, וצריך לצפות לראות אותו מלהטט כבר בסוף השבוע הנוכחי.

     

    פורמולה 1: המדריך המלא לעונת 2023

     

    מקלארן

    מי שהצטרף ליציע של פורמולה 1 בזכות נטפליקס לא זכה לראות את מקלארן בימי תהילתה אבל יש מצב שהוא יזכה להכיר אותה היטב בעונה הנוכחית. אם צריך להמר על "קלף משוגע" שיכול לשנות קצת סדרי עולם – כנראה שכאן צריך להניח את הז'יטונים. בעונה שעברה מקלארן לא הצליחה לפתח מכונית עם אירודינמיקה תחרותית ולא התייצבה במקום הראוי לה, וגם הדיווחים ממבחני הפגרה לא מבשרים גדולות ונצורות. האם מקלארן תוכל להתמודד על המקום הרביעי? נקווה שכן, גם אם הסיכויים לכך לא גדולים.

    אם שמים לרגע בצד את המכונית, למקלארן יש תמהיל מעניין של נהג מלוטש שהוכיח יכולת נהיגה מרשימה ועקבית עם כוכב עולה שחייבים לאחל לו שיעמוד בכל כך הרבה ציפיות שנתלו בו.

    האם מה שיחבל במאמצים הקבוצתיים יהיה מאבק אגו? האם המכונית תספק לצמד הנהגים המוכשרים האלה את האפשרות להראות למרצדס איך המנוע שלהם עובד? הימור מושכל הוא שזה יהיה "סיפור מתגלגל" שיספק לא מעט מתח ועניין במהלך העונה הנוכחית.

    מנוע: מרצדס.

     

    4 – לנדו נוריס

    מירוצים: 82
    ניצחונות: 0
    עונת 2022: מקום 7
    גיל: 23

    אפשר לאהוב או לא לאהוב את נוריס כאישיות וכנהג, אבל די מתבקש לצפות לראות אותו עובר לפחות פעם אחת ראשון את דגל השחמט, ובקרוב. נוריס הוא נהג עקבי, שקול ומהיר, ולכל אחד מגיעה טיפת מזל. כעת, כשהוא הנהג הבכיר של הקבוצה ויש לו כבר ניסיון עם מקלארן זה יכול לעבוד מעולה לשני הצדדים. נוריס עשוי להתגלות כאחד הנכסים החשובים של הקבוצה.

     

    81 – אוסקר פיאסטרי

    מירוצים: 0
    ניצחונות: 0
    גיל: 21

    מדוע כולם מתבוננים בפיאסטרי דרך זכוכית מגדלת? האם זה בגלל הדרך המדהימה שהוא עשה במעלה הפורמולות או בגלל ההברזה לאלפין? האם אנחנו צפויים להמשיך להתלהב ממנו בחודשים הבאים או שהלחץ המוגזם יכריע וכגודל הציפיות כך גם נתאכזב?

    פיאסטרי הגיעה לקרקס לאחר שזכה בשלוש אליפויות בשלוש עונות – מפורמולה רנו דרך פורמולה 3 לפורמולה 2, ובשנה שעברה הוא שימש כנהג הרזרבי של אלפין. הרבה מדברים על כישרון נדיר ומשווים אותו לשמות הגדולים ביותר אבל אור הזרקורים של פורמולה 1 לא רק מחמם אלא גם צולה, ואף אחד לא יעשה הנחות למי שעולה על המסלול כבר בעונה הראשונה שלו עם מכונית שיכולה להביא אותו מהר ורחוק.

     

     

    פורמולה 1: המדריך המלא לעונת 2023

     

    אסטון מרטין

    הגלגול המודרני של קבוצת המירוצים ג'ורדן (אחרי שישה גלגולים מאז שנת 2005) היא אחת ההבטחות הגדולות ביותר לעונה הנוכחית, וזאת גם בזכות שדרוגים מבטיחים למכונית עצמה וגם בזכות הגיוס החדש לצוות הנהגים. הדיבור בפיטס הוא על מכונית שעברה שיפור משמעותי, במיוחד מבחינה אירודינמית, ועל היתכנות רבה לאיים על הקבוצות המובילות.

    מנוע: מרצדס.

     

     

    14 – פרננדו אלונסו

    מירוצים: 358
    ניצחונות: 32
    אליפויות: 2
    עונת 2022: מקום 9
    גיל: 41

    אלונסו הוא לא רק הנהג הוותיק ביותר כעת על הגריד ומי שהתחרה ביותר מירוצים מכל נהג אחר סביבו – אלא גם מתמודד נחוש, עקבי, ערמומי וכשרוני. ההחלטה שלו לעבור מרנו לאסטון מרטין אולי הפתיעה רבים אבל צריך לסמוך עליו שהוא יודע מה הוא עושה.

    הניסיון הרב של אלונסו הוא בדיוק מה שאסטון מרטין צריכה כעת ולא נתפלא אם שני הצדדים יתרגמו את זה במהלך העונה לניצחונות בהינתן התנאים המתאימים וקצת מזל. מה שבטוח זה שאם המכונית שלו מסוגלת לשרבב אף אל חוליית החוד – אלונסו לא יפספס את ההזדמנות לסיים את הקריירה הארוכה והמוצלחת שלו בקול תרועה רמה.

     

    18 – לאנס סטרול

    מירוצים: 123
    ניצחונות: 0
    כותרות: 0
    עונת 2022: מקום 15
    גיל: 24

    לאנס סטרול נפצע בתאונת רכיבה על אופניים ולכן אמור היה להחמיץ את המירוץ של סוף השבוע הנוכחי ולהיות מוחלף על ידי פליפה דרוגוביץ'. בסופו של דבר הוא כן עולה למוקדמות ולמירוץ (השד יודע איך), ובכל מקרה יש שאומרים שהוא בנוי מחומר שיביא הישגים בהמשך העונה. לסטרול יש העונה מכונית טובה מאד ובכל מקרה הקשר שלו אל בעל הבית מספיק טוב כדי לאפשר לו לנהוג עם פחות לחץ מפני הדחה.

    מה שבטוח זה שלקנדי הצעיר לא יהיה קל לבלוט לצד מי שזכה פעמיים באליפות הנהגים ומביא איתו ניסיון רב ערך.

     

     

    פורמולה 1: המדריך המלא לעונת 2023

     

    אלפא רומיאו

    אנשי סאובר השוויצרית, שמוכרת לנו כרגע כאלפא רומיאו, כבר מדמיינים את עונת 2026 ואת הסמל של אאודי שיתנוסס על המכונית החדשה שתהיה להם, וקשה לומר אם זה מעודד אותם או דווקא מרפה את הלחץ. מה שבטוח זה שאת העונה הקודמת הם סיימו עם פחות אוויר מכפי שהיה להם בהתחלה, בין השאר בגלל מחסור בכסף.

    מה שמסייע לאלפא רומיאו במאבק שלא להישאר מאחור זאת ראשית לכל מגבלת התקציב על שאר הקבוצות אבל גם הנוכחות המרגיעה והניסיון של הפיני המעופף, ואלטרי בוטאס, שחדל בשנה שעברה להיות צל והוכיח את הערך שלו כנהג.

    מנוע: פרארי.

     

    77 – ואלטרי בוטאס

    מירוצים: 201
    ניצחונות: 10
    עונת 2022: מקום 10
    גיל: 33

    אם יש מישהו שיכול לנצל כל הזדמנות שתיקרה בדרכה של אלפא להוכיח את עצמה קוראים לו ואלטרי בוטאס. מאז שבוטאס יצא מן הצל של לואיס הוא נהנה מירידה בלחץ ויכול להוכיח את מה שתמיד היה לו, וכעת הוא רק צריך מכונית, הזדמנות ומזל.

     

    24 – ג'ואו ג'אניו

    מירוצים: 22
    ניצחונות: 0
    עונת 2022: מקום 18
    גיל: 23

    אחרי שהיה מעורב בתאונה הספקטקולרית ביותר בפורמולה 1 בשנים האחרונות, והשתמש שם בכל כרטיסי המזל שהיו לו, לסיני הצעיר נותר להוכיח השנה רק דבר אחד קטן: שהוא נמצא במשחק הזה לא רק בזכות העיניים המלוכסנות שלו.

    בעונת הפתיחה שלו בפורמולה 1 ג'אניו לא סיפק תוצאות אפילו ביחס לחוסר הניסיון שלו, ובעונה הנוכחית הוא חייב להיאבק באלפא, האס ואלפא טוארי על כל נקודה.

     

     

    פורמולה 1: המדריך המלא לעונת 2023

     

    האס

    האס היא הג'וקר של חפיסת הקלפים והשנה אפשר סוף סוף להניח ששני הנהגים הוותיקים שלה לא ישברו מכוניות בכל אירוע ולא יפזרו על המסלול חלקים שיפריעו למכוניות אחרות.

    להאס יש אפשרות לתת פה ושם הצגה, והמכוניות שלה מוכיחות רמת אמינות די גבוהה, אבל למרות שהקבוצה האמריקנית מתחרה בפורמולה כבר 8 שנים לא היו לה את המסורת והניסיון, או את הצוות, שיכלו לבנות איום על מרכז הזירה. עונת 2023 יכולה להציג תפנית, לא מעט בזכות שלושה מירוצים בארצות הברית שעשויים לעורר מוטיבציות וגם – אולי בעיקר – בזכות הנהגים. להאס יש העונה שני נהגים ותיקים שכל אחד מהם קיבל הזדמנות נוספת, ולכן שניהם להוטים להחזיר טובה. השאלה המעניינת כעת היא אם החלפתו של מיק שומאכר בניקו הולקנברג בעל הניסיון והכישרון יביאו את הנקודות הכל כך נחוצות? התשובה היא "כנראה שכן".

    מנוע: פרארי.

     

    20 – קווין מגנוסן

    מירוצים: 142
    ניצחונות: 0
    עונת 2022: מקום 13
    גיל: 30

    מגנוסן כבר ראה את הדלת של האס משני הצדדים ולאחר שהוחזר מן הכפור הוא הציג עונה די טובה, גם אם לא מדהימה, ביחס למכונית ולתחרות. הקרב השנה הוא על כל נקודה שאפשר לקחת ו'קוו-מאג' ינצל כל הזדמנות שתינתן לו.

     

    27 – ניקו הולקנברג

    מירוצים: 184
    ניצחונות: 0
    עונת 2022: מקום 22
    גיל: 35

    הולקנברג נמצא כעת היכן שמגנוסן היה בשנה שעברה לאחר שהוחזר לעונה שלמה כמעט שנה מאז המירוץ האחרון שלו. זאת העונה ה-11 של הנהג הגרמני, כלומר שיש לו הרבה יותר ניסיון מאשר לקבוצה שעבורה הוא נוהג, ויכול להיות שזה מה שסוף סוף יחולל שינוי חיובי עבור האס ויאפשר לה להשיג פודיום נכסף. ככל שזה תלוי בהולקנברג ההערכה הסבירה היא שהוא לא יפשל.

     

     

    פורמולה 1: המדריך המלא לעונת 2023

     

    אלפא טאורי

    נקודת התורפה של קבוצת הצעירים של רדבול השנה היא צעירים: אחרי שאיבדה את הכוכב הצרפתי שלה, פייר גאסלי, ניסתה אלפא טאורי להחתים את נהג האינדי קולטון הרטה, אבל אז הסתבר שרישיון המירוצים שלו עדיין לא עומד בקריטריונים של ה-FIA. אז חממת הנהגים מעניקה השנה הזדמנות לניק דה פריס הטירון, וזה יכול לעבוד, או לא לעבוד. מבחינת המכונית – ביצועים מרשימים כנראה שאין לה, בוודאי ביחס למתחרות, אבל לכל הפחות היא הוכיחה רמת אמינות גבוהה.

    מנוע: הונדה – רדבול.

     

    22 – יוקי טצונודה

    מירוצים: 44
    ניצחונות: 0
    עונת 2022: מקום 17
    גיל: 22

    זהו רגע האמת של אחד הנהגים החמודים אך נטולי ההישגים בפורמולה, וכבר בחודשים הקרובים נבין לאן נושבת הרוח. טצונודה הוכיח בשתי העונות הקודמות שיש לו כישרון ויכולת, אבל חוסר עקביות ואובדן תשומת לב התבטאו בטעויות יקרות. ההנחה היא שהוא התבגר והתמקד, ואם המכונית תאפשר לו הוא יביא נקודות. אם לא – זאת תהיה העונה האחרונה שלו בקרקס.

    האם טצונודה יפסיק להרוס מכוניות ויוכיח שהוא יכול לתעל את האגרסיביות שלו לנהיגה מהירה ובלתי מוסחת, או שהוא מקפל את הבסטה ומפנה מקום?

     

    21 – ניק דה וריס

    מירוצים: 1
    ניצחונות: 0
    עונת 2022: מקום 21
    גיל: 28

    לניק דה וריס הייתה הופעת בכורה מדהימה עם וויליאמס במונזה בעונה האחרונה כאשר סיים תשיעי במכונית לא תחרותית לאחר סדרת מאבקים מוצלחת, וכולם מקווים לראות הרבה יותר מהחומר הזה בעונה הנוכחית. דה פריס הגיע לפורמולה 1 לאחר שהוכתר בעונת 2021 כאלוף עולם בפורמולה E ואם הוא יתרגם את היכולת להישגים הוא יאיים על מעמדו של טצונודה כנהג הבכיר בקבוצה.

     

     

    פורמולה 1: המדריך המלא לעונת 2023

     

    וויליאמס

    אחת הקבוצות הוותיקות והמנוסות ביותר על הגריד מסכמת תקופת בצורת ארוכה והחלפת בעלות, ורבים מצפים ממנה להצדיק את השם ואת המסורת. הדרך לקדמת הבמה כרוכה דווקא בוויתור על רעיונות הנדסיים מעניינים שלא הוכיחו את עצמם, והניסיון והביטחון שצבר אלכס אלבון יכולים להציב אותה עמוק בתוך הנקודות בכל מירוץ בעונה הנוכחית.

    לוויליאמס יש הנהגה טכנית חדשה ובעלת ניסיון וכולם מצפים לרנסאנס ולשיפור של ממש ביחס לעונה הקודמת. ניקולס לטיפי, שלא הוכיח את עצמו בעונה הקודמת, הוחלף השנה בלוגן סרג'נט שמסתמן כהימור מעניין.

    מנוע: מרצדס.

     

    23 – אלכס אלבון

    מירוצים: 60
    ניצחונות: 0
    עונת 2022: מקום 19
    גיל: 26

    אלכס אלבון הציג בעונה שעברה ביצועים עקביים ונהיגה רהוטה ומכיוון שאף אחד לא מצפה ממנו להופיע במראות של ורסטאפן או של המילטון לא מופעל עליו לחץ מיוחד והוא יוכל להתרכז בלגרד כמה שיותר נקודות שיישארו על המגרש.

    הנהג התאילנדי יהיה הנהג המוביל של הקבוצה והוא מביא איתו בגרות וביטחון מתאימים למשימה. אפשר לסמוך על אלבון שיוציא את המקסימום מכל מה שוויליאמס תעמיד לרשותו.

     

    2 – לוגן סרג'נט

    מירוצים: 0
    ניצחונות: 0
    גיל: 22

    סרג'נט הצעיר קיבל כרטיס כניסה לקרקס המהיר ביותר בעולם לאחר שלקח בשנה שעברה את המקום הרביעי בפורמולה 2 והציג שם ביצועים טובים.
    בפורמולה שמחים שיש להם נהג אמריקני לנוכח הזינוק בפופולריות של הסדרה בארה"ב והעובדה שהשנה יתקימו בארה"ב שלושה אירועים.

     

     

    פורמולה 1: המדריך המלא לעונת 2023

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורמולה 1: המדריך המלא לעונת 2023

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.