יצרנית המכוניות השבדית וולוו, הראשונה מבין יצרניות הרכב הוותיקות שהתחייבו לחשמל את כל הדגמים הסדרתיים שלהן, יצרה לאחרונה לניסוי מעשי של טעינת רכב אלחוטית.
הניסוי, שייארך שלוש שנים, מבוצע בסביבה עירונית פעילה יחד עם מספר שותפים שהבולטת בהם היא Cabonline – חברת המוניות הגדולה ביותר בסקנדינביה. במסגרת הניסוי יופעל צי קטן של מכוניות חשמליות טהורות מדגם וולוו XC40, והטעינה השגרתית שלהן בתחנות המוניות של העיר גוטבורג שבשוודיה, תהיה אלחוטית.
מאטס מוברג, מנהל חטיבת המחקר והפיתוח של וולוו מצוטט בהודעת החברה כאומר ש"אזור העיר הירוקה של גוטבורג מאפשר לנו לנסות טכנולוגיות חדשות ומלהיבות בסביבה פעילה אמיתית, ולהעריך אותן לאורך זמן לקראת פרישה עתידית רחבה יותר. בדיקת טכנולוגיות טעינה חדשות היא דרך טובה להעריך אפשרויות טעינה חלופיות עבור המכוניות העתידיות שלנו".
תחנות הטעינה האלחוטיות סופקו על-ידי חברת 'מומנטום דיינמיקס', אשר מפתחת ומייצרת מערכות טעינה חשמליות אלחוטיות. הטעינה מתחילה באופן אוטומטי כאשר רכב מתאים חונה מעל משטח טעינה שמוטמע במפלס הרחוב, ומאפשר לנהגים לטעון כלי רכב חשמליים בנוחות מבלי לצאת מהמכונית שלהם.
תחנת הטעינה מעבירה את האנרגיה החשמלית דרך משטח הטעינה אל יחידת מקלט שמותקנת במכונית, וכדי לחנות "בול" במקום הנכון נעשה שימוש במערכת המצלמות ההיקפיות שמוצעת בדגמים שונים של וולוו.
הטעינה האלחוטית תבוצע בעוצמה של יותר מ-40 קילוואט, כלומר במהירות גבוהה כמעט פי ארבעה ממטען ביתי רגיל ו"חוטי" בהספק של 11 קילוואט וכמעט באותה עוצמה שמספקים מטעני זרם ישר מהירים (וחוטיים) בהספק של 50 קילוואט.
הצפי הוא שהמוניות מתוצרת וולוו יפעלו בממוצע כ-12 שעות ביום ויגמאו בסך הכל כ-100,000 קילומטרים בשנה, וזה עושה את הפרויקט הזה גם למבחן אמינות ועמידות רציני לכל מכלולי החשמל ברכב.
שותפות אסטרטגיות חשובות נוספות לפרויקט הטעינה האלחוטית הן ספקית החשמל השבדית Vattenfall ורשת הטעינה שלה, שנקראת InCharge, וגם חברת האנרגיה העירונית של גוטבורג, שנקראת Göteborg Energi.