קופרה, מותג הספורט של סיאט וקבוצת פולקסווגן, הכריזה בשבוע שעבר על כוונתה להשיק בתוך פחות משנתיים שני דגמי של כלי רכב חשמליים, ובכך להכפיל את היצע הדגמים החשמליים שלה. מנכ"ל חטיבת קופרה, וויין גריפיתס, אמר: "בשנתיים הקרובות נציג שני דגמים חדשים שאף אחד לא ראה כמותם ונרחיב את היצע המוצרים שלנו".
ההכרזה של קופרה הייתה אחד הדברים היותר משמעותיים בחגיגות יום השנה הרביעי של המותג הצעיר, אשר נערכו באופן וירטואלי תחת הקונספט 'Cupra X 2'. באירוע האינטרנטי הוצג נתח מחזון המותג, כמו גם התוכניות המיידיות להכפלת רשת המכירות של קופרה במהלך השנה הקרובה, ולאחר מכן גם הכפלת היקף המכירות והמחזור הכספי.
כאשר מנכ"ל קופרה נשאל מה יעשה את שני הדגמים החדשים כל כך מיוחדים הוא השיב שהם לא יהיו ניתנים להגדרה של פלח שוק מקובל אלא יהיו סוג של הכלאה בין פלחי שוק שונים ויסייעו לעצב זהות ייחודית למותג קופרה בתוך כדי מהפכת החשמול של עולם הרכב. "מנקודת מבטה של קופרה", אמר גריפיתס, "שני הדגמים האלה צריכים להוסיף ולא להחליף, לכן עלינו להתרחק מן הדגמים האחרים (שלנו). יש לנו די הרבה דגמים כרגע – פורמנטור, אטקה, טוואסקאן, בורן, ויהיה לנו רכב חשמלי קטן, אז עדיין יש מקום למכוניות נוספות ואנחנו בוחנים דגמים עתידים", הוא אמר.
עם זאת, אנשי קופרה מספרים שאחד משני הדגמים לא יהיה חשמלי טהור אלא "מחושמל", וזאת מפני שעד לסוף שנת 2030, כלומר יותר מ-8 שנים מהיום, עדיין יימכרו באירופה מכוניות עם מנועי בעירה פנימית.
ככל שאפשר להתרשם מן הסקיצות הוירטואליות המאד כלליות שהופיעו בסוף הסרטון מצדדיו של גריפיתס, אחד הדגמים החדשים יהיה קרוסאובר והאחר מכונית נוסעים, ככל הנראה בתצורת סטיישן/פאסטבק. הקרוסאובר מזכיר קצת את סקודה אניאק קופה iV ואת פולקסווגן ID.5, וזה די הגיוני כמו גם ההשערה המושכלת שמבין השניים זה יהיה הדגם החשמלי הטהור.
אנשי קופרה מבטיחים שכדי להצדיק את קיומו של 'קופרה' כמותג עצמאי, הם חייבים "ללכת צעד רחוק ונועז יותר", ולא להסתפק בגרסאות קונבנציונליות שדומות למוצרים אחרים של הקבוצה או של המתחרים.
לפחות אחת משתי המכוניות צפויה להיחשף עוד השנה, והאחרת במהלך 2023.