טלקאר, יבואנית קיה לישראל, השיקה היום את הגרסה של קיה ל'יונדאי קונה', שנקראת 'סלטוס'. הקרוסאובר הבינוני ימלא את הפער שבין סטוניק הקטן לבין ספורטאז' הקומפקטי, פחות או יותר לצידו של קיה 'אקסיד', והוא מוצע עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר שמחובר לתיבת הילוכים רציפה.
כמו קונה, גם סלטוס מבוסס על פלטפורמת הסופר-מיני של יונדאי-קיה שעליה בנויים בין השאר יונדאי i20, קיה ריו וקיה סטוניק, והוא הושק בשנה שעברה ומיוצר בקוריאה, סין והודו.
לסלטוס יש מרווח גחון בגובה 18.5 סנטימטרים שמדגישים את המראה הקרוסאוברי שלו, וגובה כללי של 163 סנטימטרים. אורך בסיס הגלגלים שלו הוא 263 סנטימטרים, עשרה סנטימטרים פחות מן הסטנדרט המקובל כיום בקטגוריה הקומפקטית, אבל מידה סבירה לכלי שמבוסס על פלטפורמת סופר-מיני. אורכו הכללי 437 סנטימטרים, ורוחבו 180 סנטימטרים.
מנוע הבנזין האטמוספירי של סלטוס מספק 149 כוחות סוס ו-18.3 קג"מ, והכלי מתגלגל על חישוקי 17 אינטש.
רמת האבזור הבסיסית של סלטוס נקראת 'אורבאן', עולה 134,000 ש"ח וכוללת את רוב האבזור שמקובל כיום בקטגוריה הרלבנטית, ובכלל זה מערכת בלימה אוטונומית עם בקרת פקקי תנועה, התראת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, התראת ערנות נהג ובקרת אור גבוה. אבזור הנוחות כולל מסך מולטימדיה בגודל 8 אינטש, מיזוג אוויר מכאני, תפעול פונקציות מגלגל ההגה ועוד.
רמת האבזור הגבוהה נקראת EX וכוללת בנוסף גם מסך מולטימדיה גדול יותר (10.25 אינטש), בקרת אקלים, פתחי מיזוג מאחור ושקע טעינת USB, וכן התנעה ללא מפתח, תאורת אווירה מסוג LED וריפוד בד משולב עור. גרסה זאת עולה 141,000 ש"ח.