פורשה הודיעה אמש כי החליטה להשקיע בארבע השנים הקרובות כמעט 7.5 מיליארד דולר במה שהם מגדירים "אלקטרומוביליות" או במילים אחרות – פיתוח מנועים חשמליים, מערכות היברידיות וסוללות שיאפשרו לפורשה להפוך עד 2022 למובילה בתחום ההנעה החשמלית.
מדובר בסכום יותר מכפול ממה שפורשה התכוונה להשקיע בתחילה, אך בישיבת ההנהלה החדשה הוחלט שזהו צעד הכרחי כדי להתחרות מול שחקנים כמו טסלה ולהישאר בחוד החנית של שוק רכבי הספורט והפרימיום.
"אנחנו מכפילים את ההוצאה שלנו בתחום החשמלי", אמר אוליבר בלום, יו"ר מועצת המנהלים של פורשה AG. "ההחלטה הזו תאפשר לנו מצד אחד להמשך לפתח ולייעל את מנועי הבעירה הפנימית שלנו בשנים הקרובות ובמקביל להיות מוכנים עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לעידן החשמלי או ההיברידי הנטען".
עוד ב-TheCar:
מתאהב בה כל יום מחדש: הקנדי שנהג מעל למיליון קילומטרים בפורשה 911 טורבו שלו
כוכבות פרנקפורט 2015: פורשה Mission E
שלמות משופרת: סינגר חושפת את מנוע ה-911 מקורר האוויר האולטימטיבי
במסגרת התוכנית כמיליארד יורו יושקעו בחשמול או בשילוב מערכות היברידיות בדגמים הקיימים.
כ-500 מיליון יורו מתקציב זה יופנו לפיתוח ולייצור גרסאות נוספות ל-Mission E – מכונית סדאן ספורטיבית כל-חשמלית שתגיע לשווקים בשנה הבאה עם מנועים חשמליים המפיקים 600 כ"ס, האצה למהירות תלת ספרתית בתוך פחות מ-3.5 שניות וטווח של כ-500 קילומטרים בין טעינות.
חלק נוסף מהסכום מושקע כבר בימים אלה בהקמת קו ייצור חדש בזופנהאוזן עבור ה-Mission E שלאחר השלמתו ייצור כ-1200 מקומות עבודה חדשים.
700 מיליון יורו יושקעו בפיתוח תשתיות טעינה מתקדמות וטכנולוגיות משיקות כמו תחבורה חכמה במסגרת כמה מיזמים בהם שותפה פורשה יחד אודי ופולקסווגן מבית והמתחרות ב.מ.וו, מרצדס ופורד, שמטרתו להקים ולהפעיל כ-400 תחנות טעינה מהירות לאורך הכבישים המרכזיים של אירופה על מנת לאפשר שימוש מלא וללא גבולות במכוניות כל-חשמליות.
ההחלטה להשקיע את סכומי העתק הללו בחשמול מגיעה לאחר שלפני קצת יותר מחצי שנה בלום הצהיר בראיון למגזין טכנולוגיה כי עד שנת 2023 החברה תעבור מהפך ותתמקד בהנעה חשמלית.
החברה גם שאבה עידוד מההצלחה המסחררת של צמד הגרסאות ההיברידיות של הדור השני של הפנמרה התופסות כ-60 אחוז מכלל מכירות הדגם באירופה (לא מעט גם בשל הטבות מס מהן הן נהנות במרבית מדינות אירופה) וכ-90 אחוזים מכלל המכירות במדינות סקנדינביה המעודדות בצורה אגרסיבית (מיסוי, חניה חינם, עמדות טעינה ציבוריות ועוד) מעבר לרכבים חשמליים והיברידיים נטענים ונחשבות גם לשוק הגדול ביותר של טסלה מחוץ לארצות הברית.