• Ad
  • בקרוב: מרבית מכוניות פורשה יהיו חשמליות

    על אף שעד היום פורשה לא הציעה אף דגם חשמלי מלא ולמרות שהיקף מכירות דגמי הפלאג-אין של המותג זניח, יו"ר דירקטוריון פורשה מבטיח שעד 2023 מחצית המכוניות שהחברה תמכור יהיו חשמליות  
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עד היום פורשה לא הייתה שחקנית משמעותית בתחום המנועים החשמליים ולמרות שהפנמרה והקאיין מוצעות גם בגרסאות היברידיות נטענות וה-918 הקיצונית נעזרת במנוע בנזין וי 8  ובשלושה מנועים חשמליים כדי להגיע להספק פסיכי של כמעט 900 כ"ס, סך כל מכירות דגמי הפלאג-אין של פורשה בשנה החולפת הסתכם בכ-1700 יחידות, פחות מאחוז מ-238 אלף הרכבים שחברה מכרה.

    עם זאת, על אף שהרוב המוחלט של דגמי החברה עדיין משיגים את הביצועים הלוהטים שלהם בעזרת מנועי בעירה פנימית עוצמתיים ולא ממש ידידותיים לסביבה ולמרות שלאחרונה החברה דווקא זנחה תוכנית לנציג גרסת פלאג-אין ל-911 האייקונית, בקרוב כל זה הולך להשתנות ובגדול ובתוך קצת יותר מ-5 שנים בחברה מאמינים שמחצית ממכוניות המותג יהיו חשמליות.

    עוד ב-TheCar:
    צפו: פורשה גוררת את מטוס הנוסעים הגדול בעולם
    סיינפלד מכר את אוסף הפורשה שלו במחיר מציאה
    בתו של כוכב "מהיר ועצבני" טוענת שליקויים בתכנון רכב הספורט גרמו למות אביה

    לא מדובר בספקולציות המגיעות ממקורות עלומי שם, אלא בדברים אותם אמר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים אוליבר בלום, יו"ר דירקטוריון החברה, בראיון למגזין טכנולוגיה ולפי בלום עד שנת 2023 החברה תעבור מהפך ותתמקד בהנעה חשמלית.

    הסנונית הראשונה, ה- Mission E, צפויה להגיע לשווקים ב-2019 ולהתייצב אל מול המודל S של טסלה עם עיצוב המזוהה עם המותג, מרווח ל-4 נוסעים, ביצועים לוהטים כמו האצה למהירות תלת ספרתית בתוך כ-3.5 שניות וטווח של 500 קילומטרים בין טעינות.

    על פי בלום, פורשה מתכננת גרסה חשמלית לדגם הפופולרי ביותר שלה, הקרוסאובר הקומפקטי מקאן, ממנו נמכרים מדי שנה קרוב ל- 100 אלף חידות.

    עם זאת, מדבריו שלא בלום לא ברור אם גרסה חשמלית תצטרף כבר לדור הנוכחי של רכב הפנאי המבוקש או שיתכן שהדור השני שלו, שיוצג ב-2022 כפי שחשף בלום באותו ראיון, יוצע רק בגרסה חשמלית מלאה.

    לא רבים יודעים זאת אך המכונית הראשונה שתוכננה על ידי מייסד מותג רכבי הספורט, פרדיננד פורשה, ב-1898 היתה חשמלית. בכל מקרה, משום שהרבה השתנה מאז ייצורה בשלהי המאה ה-19 של אותה כרכרה שהייתה מצוידת במנוע בעל הספק מטורף של 3 כ"ס, מהירות מרבית של 33 קמ"ש וטווח מרשים למדי של 78 קילומטרים בין טעינות ומאחר שפורשה לא המשיכה לפתח מנועים חשמליים מאז,על מנת להגיע ליעד השאפתני של בלום פורשה החלה לאחרונה לשתף פעולה עם אודי, מותג נוסף הנמצא בבעלות קונצרן פולקסווגן, בתחום מערכות ההנעה החשמליות.

    המכונית החשמלית הראשונה של פורשה מ-1898. צילום: נעם וינד

     

     

    :

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.