• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פאסאט גרפה את רוב הקולות מבין שבע הפיינליסטיות בתחרות "מכונית השנה" האירופית

    פולקסוואגן פאסאט קיבלה 340 נקודות מחמישים ושמונה העיתונאים ששופטים בתחרות "מכונית השנה" באירופה, והקדימה את סיטרואן C4 'קקטוס' (עם 228 נקודות) ואת מרצדס C קלאס החדשה שקיבלה 221 נקודות.

    זהו סיכומו של השלב השני של התחרות, לאחר שלב המיון הראשוני שבו מחלקים השופטים את הנקודות שלהם בין כל המכוניות החדשות שהושקו באירופה במהלך שנת 2014. בשלב זה של התחרות יש לכל אחד מן השופטים 25 נקודות שעליו לחלק בין שבע המועמדות הסופיות.

    לתחרות "מכונית השנה" האירופית יש בעיקר ערך סמלי, על אף שהיא התחרות היותר נחשבת מבין עשרות רבות של תערוכות שנערכות מידי שנה, בעיקר על-ידי כלי תקשורת שונים. שופטים בה עיתונאים, רובם מתחום הרכב, אזרחי 22 מדינות אירופיות, וכמעט תמיד נראית הבחירה הזאת כמו בחירה קלאסית של 'ועדה' – כלומר שרוב הנבחרות עד היום הן מי שנמצאות במרכז הקונצנזוס.
    עם זאת, תחרות מכונית השנה האירופית היא התחרות הותיקה ביותר מסוגה, והגלגול הראשון שלה הושק כבר לפני 51 שנים, בשנת 1964. בניגוד לחלק מן התחרויות האחרות כאן ההצבעה שקופה לחלוטין וכל הדירוגים ונימוקי השופטים מתפרסמים באתר האינטרנט של התחרות.

    שיקולים חשובים שאמורים להילקח בחשבון על-ידי השופטים בבחירת המכונית האהודה עליהם הם האם צפויה מכירה של מספר משמעותי של מכוניות מסוגה באירופה, וכן ערך התמורה למחיר והתצוגה הטכנולוגית שהיא מביאה איתה.

    פאסאט החדשה, שהושקה באירופה לפני כחצי שנה, בנויה על הגרסה המוארכת של פלטפורמת MQB החדשה של קבוצת פולקסוואגן.

    ארבע הפיינליסטיות הנוספות השנה הן ב.מ.וו. סידרה 2 'גראנד טורר' – מכונית ההנעה הקדמית הראשונה של ב.מ.וו, פורד מונדיאו, שהשקתה התעכבה, הדור השני של ניסאן קשקאי שהושק באירופה בתחילת 2014 ומכירתו בישראל החלה לא מכבר, ורנו טווינגו – אשר פותחה ומיוצרת במשותף עם שתי התצורות של סמארט מבית מרצדס.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ערב תערוכת ז'נבה: פולקסוואגן פאסאט היא מכונית השנה 2015

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.