• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קרוס אובר קומפקטי ראשון מתוצרת סיאט יושק בשנה הבאה במטרה לאכול מנתח השוק של ניסאן קשקאי ומתחריו לקטגוריה. שני קרוס אוברים נוספים עשויים לשאת את סמל סיאט בתוך 5 שנים מהיום

    סיאט חשפה אתמול, בערב הגאלה של קבוצת פולקסוואגן, את מכונית התצוגה 20V20 שמאפשרת לנו הצצה ראשונה אל הקרוס-אובר הראשון בהיסטוריה שלה, מכונית שתושק ככל הנראה בתערוכת ז'נבה 2016, כמו גם אל שפת העיצוב העתידית שלה.

    מה שמעניין במיוחד בקונספט 20V20 הוא דווקא השם שלו, אשר רומז על כוונתה של סיאט להיות שחקן משמעותי בשוק הקרוס-אוברים המתפתח במהירות, ויש שטוענים שבכוונתה להימצא שם עם שלושה דגמים בגדלים שונים עד לשנת 2020.

    הקרוס-אובר העתידי הראשון של סיאט, שיושק בשנה הבאה, מבוסס כמובן על פלטפורמת MQB החדשה, כמו ליאון וגולף, והוא יישלח להילחם בניסאן קשקאי, רנו קאדג'אר (החדש, שמושק היום בז'נבה), מאזדה CX-5 המחודש, ושאר הקרוס-אוברים הקומפקטים.

    קונספט 20V20 מתאר מכונית גדולה יותר, אבל קווי העיצוב שלו מתארים בסבירות רבה את הכלי הקומפקטי שיושק בעוד שנה. על אף שזאת כניסה ראשונה לפלח שוק חדש עבור סיאט כנראה שלא צפויה דרמה מיוחדת עם הכלי הזה, למעט העובדה שהחברה מבקשת להדגיש את התדמית הספורטיבית שלה: בסיאט מכנים את התצורה שלו "מכונית ספורט קופה בעלת ארבע דלתות", וטוענים שזהו שילוב של קרוס-אובר עם מכונית סטיישן. מה שברור הוא שדגם התצוגה נראה דינמי מאד, ומאופיין בקווים שנראים כמו ליאון החדשה לאחר ביקור במכוני כושר וקוסמטיקה.

    Seat_20V20-003

    שמועות עקשניות טוענות שקווים דומים לאלה שמציג 20V20 יאפיינו גם קרוס-אובר גדול יותר מתוצרת סיאט, על בסיס גרסה מוארכת של פלטפורמת MQB (אפשרויות נוספות: פלטפורמת PL52 של פולקסוואגן טוארג או MLB של אאודי Q7 החדש), אשר עשוי להיות מושק בתוך שנתיים שלוש מהיום.

    בין אם שמועות אלה נכונות או לא, לסיאט יש כרגע מגבלת ייצור בספרד, וזו הסיבה שהקרוס-אובר הראשון שלה, טורף הקשקאים, ייוצר עבורה "בקבלנות" במפעל של סקודה בצ'כיה, ממש כפי שהיא עצמה מייצרת בספרד חלק מגרסאות ה'פולו' עבור פולקסוואגן, וכן כמה גרסאות של דגמים קומפקטיים עבור אאודי. למרבה האירוניה, סיאט – שלא נכחה עד כה בפלח הקרוס אוברים, ייצרה בין השאר את Q3 עבור אאודי.

    מחוברת

    עיצוב הפנים של 20V20 אולי מכיל אלמנטים שלא יגיעו לייצור סדרתי, אבל הוא נראה מאד מושקע וכמעט מוכן לייצור. בין השאר יש בו שלושה מסכי מגע גדולים, בהם אחד בגודל 12.3 אינטש.
    מכונית התצוגה מתגלגלת על גלגלים בקוטר 20 אינטש, אורך בסיס הגלגלים שלה הוא 279ס"מ (כלומר 16 ס"מ יותר מזה של ליאון), ואורכה הכולל הוא 466 ס"מ. היות שמדובר במכונית תצוגה יכולה סיאט להרשות לעצמה מרווח גחון של 22.8 ס"מ.

    סיאט מוכיחה שהיא נמצאת גם על גל חדש נוסף של תעשיית הרכב: הקונספט מתאר שילוב של "כלי ניידות אישית" חשמלי, למעשה סוג של קטנוע, שמיועד "לגשר על פער המרחק של הקילומטרים האחרונים ממקום החניה ליעד של הנהג". בסמוך לנהג נמצא – בדגם התצוגה כזכור, סוג של "מפתח חכם" אשר מאפשר לתכנת אליו את הדרישות האישיות של הנהג לאופי הכיול של המכונית ושל מערכת הניווט, ולאחר מכן לשאת אותו איתו ולחבר אותו גם לכלי הניידות האישי.

     

    Seat 20v20 concept 006

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סיאט מעניקה הצצה ראשונה לטורף הקשקאים שלה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.