חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיג'ו-סיטרואן לישראל, השיקה היום (א') את הדור השני של 3008, קרוסאובר בגודל קומפקטי שיתמודד בקטגוריה החמה ביותר בשוק הרכב מול קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ומתחריהם, וגם בכלים היקרים יותר בעלי מנועי 2.0 ליטר אטמוספריים.
3008 החדש מבוסס על הפלטפורמה המודולרית החדשה של פיג'ו-סיטרואן ומעוצב בסגנון מתאים יותר מקודמו לקטגוריה שבה הוא מתמודד.
יבואני פיג'ו מציעים את גרסת הבסיס שלו, עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר, במחיר של 140 אלף ש"ח, כלומר "ראש בראש" מול מובילי הקטגוריה ועם יתרון משמעותי מבחינת נתוני יחידת ההנעה.
3008 הבסיסי מונע באמצעות מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר שמספק 120 כ"ס ו-30.6 קג"מ של מומנט. גרסת הבסיס מוצעת עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית (כמו טוסון ולהבדיל מספורטאז'), ואילו גרסאות אבזור בכירות יותר מצוידות במערכות בטיחות מתקדמות ומקוריות של היצרנית.
גרסת אקטיב עם מנוע טורבו-בנזין (165 כ"ס ו-24.5 קג"מ של מומנט) מוצעת תמורת 150 אלף ש"ח, וגרסת 'פרימיום' מאובזרת יותר עם אותו מנוע מוצעת תמורת 170,000 ש"ח.
גרסת GT עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר (180 כ"ס) מוצעת תמורת 210,000 ש"ח.
גל מזור, מנהל השיווק והמכירות בחברת לובינסקי אמר שהחברה עשתה מאמץ מיוחד להשיג מחירים אגרסיביים ואטרקטיביים וזאת במיוחד כדי לכוון אותם לקהל פרטי.
מזור לא מסר כמה מכוניות יוצעו לשוק הישראלי, ואמר שמוקדם להעריך כיצד יגיב קהל הלקוחות להצעה של הדיזל לעומת הבנזין, ומכאן גם כיצד תהיה התפלגות המכירות בין הדגמים
אבי צור, מנכ"ל לובינסקי, אמר ש-3008 לא יוצע בעסקאות "אפס קילומטר" ולא נועד להתמודד על חברות הליסינג.
לדבריו, גרסאות הדיזל של פיג'ו-סיטרואן הן המתקדמות ביותר מסוגן, ועל סמך הביצועים של מנועים אלה בדגמים אחרים של החברה הוא מעריך שזה יהיה מנוע אטרקטיבי.
לדברי צור, בהשקה מוקדמת שבוצעה לקראת החשיפה הרשמית שנערכה היום נרשמו כבר כאלף לקוחות שמתעניינים ברכישה.
בשלב זה אפשר להעריך שלובינסקי לא לקחה סיכונים גדולים מידי עם הדגם החדש, מה שעלול ליצור בעיית אספקה בהמשך, אם אכן אלף המתעניינים הראשונים יזמינו את הכלים וליצרן לא תהיה הקצאה נוספת לשוק הישראלי.
במקרה כזה עלול להיווצר מצב שבו לא יהיו לשוק הישראלי מספיק כלים בהמשך השנה, דבר שעלול לפגוע ברצף המכירות ולכן גם במומנטום של הדגם.