• Ad
  • מרצדס חשפה את ה-Urban eTruck, אב-טיפוס קרוב לייצור של משאית חלוקה עירונית מתקדמת ונטולת פליטות מזהמים שתאפשר להתמודד עם הגידול המתמיד של האוכלוסיה במטרופולינים הגדולים מחד ועם הרצון להקטין בצורה חדה את זיהום האוויר במרכזי הערים מאידך
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    5454664לפני קרוב לעשור חלה נקודת מפנה עולמית כשמספר האנשים מסביב לגלובוס החיים במטרופולינים עירוניים גדולים עלה על זה של אלו המתגוררים באזורים כפריים.
    המגמה הזו רק צפויה להתעצם ועל פי הערכות מומחים עד שנת 2050 כ-70 אחוזים מכלל תושבי כדור הארץ יגורו באזורים עירוניים.
    הנדידה לאזורים אורבניים עמוסים מחייבת, מעבר לשדרוג תשתיות מקיף, גם להתמודד עם הצורך לספק הרבה יותר סחורות מדי יום לאזורים צפופי אוכלוסיה, דבר שמחייב את כניסתן של מספר הולך וגדל של משאיות ללב הכרך.
    הצורך הזה כמובן לא מסתדר עם הרצון להפחית את כמות זיהום האוויר במרכזי ערים וברחבי העולם הותקנו תקנות מחמירות בכיוון זה, לדוגמה בערים כמו פריז ולונדון השוקלות אף לאסור, בעוד מספר שנים, את כניסתם של רכבים עם מנועי בעירה פנימית למרכזי הערים.

    עוד ב-TheCar:
    מה זה משנה קדימה או אחורה במשאית אוטונומית?
    יבואנית מאזדה ופורד רוכשת את זיכיון משאיות מאן
    טויוטה פרואייס במבחן

    בהתאם לכך, בחטיבת המסחריות של מרצדס הגיעו לפני זמן מה למסקנה שאסור להמתין עוד ויש צורך מיידי לשלב להילוך גבוה ולפתח משאית חלוקה עירונית חשמלית שתוכל בתוך שנים ספורות לתפוס את מקומן של משאיות הדיזל המזהמות.
    התוצאה היא Urban eTruck – משאית חשמלית לחלוטין שעל אף שבשלב זה מוגדרת כאב-טיפוס נראית כמוצר מבושל לחלוטין שיכול כבר מחר לצאת ליום העבודה הקשה הראשון שלו.

    6564788

    MB-Urban-Truck-31מבחינת עיצוב המשאית החשמלית המלאה הראשונה של מרצדס לא מציגה מראה פורץ גבולות עתידני, אבל עם חזית מעוגלת, פנסי לד צרים וכונס אוויר עצום ומרשים בחזית בהחלט מתקבל מכלול מרשים.

    את מנוע הדיזל וגל ההינע מחליפים שני מנועים חשמליים רבי עוצמה הממוקמים בבתי הגלגל האחוריים ומפיקים יחד הספק של 340 כ"ס וחשוב מכך מומנט של יותר מ-100 קג"מ.
    את העוצמה האדירה הנדרשת לשני המנועים מספק מערך של 3 סוללות ליתיום עם קיבולת של 212 קילוואט לשעה המעניק למשאית טווח של 200 קילומטרים אפקטיביים במצב עמוס בין טעינות.

    הטווח אמנם לא נשמע מרשים במיוחד, אבל במרצדס טוענים כי הוא תואם את הממוצע של יום עבודה עמוס למשאית חלוקה ובנוסף החברה מתגאה גם במערך טכנולוגי מרשים המשולב במערכת הניווט ומקושר למכשירים ניידים חכמים המסוגל בכל רגע נתון לתת אומדן טווח מדויק של הסוללות בהתאם לנתיב הנסיעה, כמות התנועה וניטור מתמיד של משקלו של המטען במשאית.

    6467656778נהג המשאית יוכל לבחור בין שלושה מצבי נהיגה: "אוטומטי", בו המערכת תתאים את ניצול מאגרי האנרגיה בהתאם לנתיב המתוכנן, "חסכוני", המחליש את עוצמת המנוע לטובת מקסימום טווח ו"זריז", שמעביר למנועים עוצמה מרבית ומתאים לשימוש בעיקר באזורים הרריים.
    את לוח המחוונים האנלוגי המקובל מחליף מסך גדול הכולל מספר אפשרויות תצוגה ובמרכז הקונסולה נמצא מסך גדול נוסף שמעבר לשליטה על מערכת השמע מציג גם את מצב המערכת והסוללות ויכול גם להציג משימות והודעות לנהג שישלחו במערכת ניהול הציים המתקדמת שמרצדס פיתחה.
    במקום מראות הצד העצומות האופייניות למשאיות, ב-Urban eTruck מותקנות מצלמות HD משני צידי הרכב והתמונה המתקבלת מהן מוקרנת כל העת על שני צגים אורכיים הממוקמים על חלקן הפנימי של קורות החלון בקבינה.

    המשקל המרבי המותר של ה- Urban eTruckגבוה מזה המקובל כיום במשאיות עירוניות, מה שאומר שהמשאית החשמלית של מרצדס תוכל לספק יותר סחורה בכל כניסה שלה לכרך עירוני ולמעשה תתרום להפחתת העומס בכבישים למרות הגידול המתמיד בהיקפי האוכלוסיה והצורך של התושבים באספקה שוטפת גדולה יותר של מזון ומוצרים נוספים.

    מרצדס לא פרסמה אם ומתי ה- Urban eTruck יגיע לייצור סדרתי ועל אף שאב הטיפוס נראה, כאמור, מבושל לחלוטין, ככל הנראה זה לא יקרה לפני שנת 2020.

    MB-Urban-Truck-2

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    משאית חשמלית ראשונה למרצדס

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.