• Ad
  • יצרנית הרכב הגדולה ביפן מציינת החודש אבן דרך משמעותית ומבססת את מעמדה כיצרנית המכוניות האקולוגיות המובילה בעולם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמעט 20 שנה לאחר שטויוטה הציגה בשלהי 1997 את הפריוס הראשונה, יצרנית הרכב הגדולה ביפן מציינת החודש 10 מיליון היברידיות מתוצרתה על כבישי העולם המבססות את מעמדה של טויוטה כיצרנית הרכבים האקולוגיים המובילה בעולם ובהפרש ניכר מיצרניות אחרות.

    בתחילה היו מי שסברו כי אין למערכת ההנעה המסובכת, המשלבת בין מנוע בעירה פנימית למנוע חשמלי, סיכוי להפוך לפופולרית וכי מדובר בטרנד חולף של מטורפי איכות הסביבה, אך עם השנים הביקוש להיברידיות גדל בצורה חדה ולא רק בקרב מחבקי עצים. כיום לכולם ברור, לפחות עד שלא יפתרו בעיות הטווח והמחיר הגבוה של המכוניות החשמליות המונעות מהן להפוך לתחליף יומיומי מלא למכוניות עם מנועי בעירה פנימית, שטכנולוגיית הכלאיים כאן כדי להישאר.

    הפריוס הראשונה הציגה פריצת דרך טכנולוגית אך הייתה גרועה למדי כמכונית. הדור השני שהוצג ב-2004 כלל עיצוב אווירודינמי ייחודי שהפך לסוג של "תו תקן היברידי", היה מוצלח בהרבה ולמעשה הציג את טכנולוגיית ההנעה ההיברידית המקבילה המשמשת עד היום את כל הדגמים ההיברידים מבית טויוטה ואף שימש השראה למערכות היברדיות של יצרניות רבות נוספות.
    הדור השלישי מ-2009 הציג יחידת הנעה משודרגת ובמקביל להשקתו טויוטה החלה להציע גרסאות היברידיות ליותר ויותר דגמים מתוצרתה ומתוצרת מותג היוקרה לקסוס.

    דגמי פלאג-אין היבריד הצטרפו להיצע בשנת 2012 ובשנת 2013 טויוטה ציינה מכירת 5 מיליון מכוניות היברידיות.

    עוד ב-TheCar:
    היברידית לכל פועל: טויוטה אוריס מול יונדאי איוניק וקיה נירו במבחן
    מבחן דרכים: טויוטה פריוס החדשה
    ניסאן מציגה: חשמלית ללא טעינה

    בעוד שכדי להגיע ל-5 מיליון ההיברידיות הראשונות נדרשו לטויוטה כ-15 שנים, בשנים האחרונות חלה נסיקה בנתוני המכירות של כלי הרכב האקולוגיים שהגיעו למספרים בני שבע ספרות בכל שנה ואפשרו לטויוטה להכפיל את מספר ההיברידיות מתוצרתה בתוך חמש שנים בלבד.
    כיום טויוטה ולקסוס מציעות ברחבי העולם לא פחות מ-34 דגמים היברידיים שונים, מרכבי סופר מיני, דרך משפחתיות, מיניוואנים ועד רכבי פנאי ויוקרה. עם זאת משפחת הפריוס ללא ספק מובילה את הנבחרת עם קרוב ל-6 מיליון יחידות.

    מצד אחד אין ספק שמדובר בהישג סופר מרשים המדגיש את היותה של טויוטה יצרנית הרכב המחויבת ביותר בעולם להנעה ירוקה, אולם מאידך ועל אף שאין אף יצרנית רכב אחרת שמתקרבת למספרים הללו כשאחרי טויוטה ניצבות טסלה וניסאן עם מספרים נמוכים פי 50 מאלה של טיוטה עם כ-200 אלף רכבים ידידותיים לסביבה שכל אחת מהן מכרה עד כה, קשה שלא להתאכזב מעט מכך שטויוטה לא הציגה בעשור האחרון שיפורים משמעותיים במערכת ההנעה ההיברידית ונקטה בגישה שמרנית גם בכל הנוגע לדגמי הפלאג-אין שעדיין מבוססים על מערכת ההנעה ההיברידית הרגילה ומציעים טווח חשמלי מלא מוגבל מאוד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    10 מיליון היברידיות של טויוטה על כבישי העולם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.