• Ad
  • ניסאן מציגה: חשמלית ללא טעינה

    ניסאן חושפת את הנוט e-Power hybrid, המצוידת במנוע החשמלי של הליף ובמנוע בנזין המשמש כגנרטור להטענת הסוללה שלא ניתנת לחיבור לזרם החשמל הביתי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    2015-NissanNoteePower-05בשקט יחסי, ניסאן משיקה בימים אלה ביפן גרסה חדשה עם מערכת הנעה היברידית מעניינת לנוט הקומפקטית.
    במחצית השניה של העשור הראשון של המילניום השלישי, על רקע תחזיות פסימיות באשר לעתיד מלאי מאגרי הדלק בעולם, עליה גוברת במודעות הסביבתית ודרישות הולכות ומחמירות של הרשויות בכל הנוגע לתקני זיהום אוויר, נראה היה שתוך שנים ספורות עולם הרכב יפרד, לאחר יותר ממאה שנים, ממנועי הבעירה הפנימית ויעבור במהרה למנועים חשמליים נטולי פליטות מזהמים.
    במציאות שמעבר לדגמי הקונספט המרהיבים בתערוכות רכב, מרבית היצרנים כנראה לא באמת סברו כי ניתן לוותר בשלב זה על מנועים לוגמי בנזין (או דיזל) והעדיפו להמתין על הגדר ולהסתפק בהצגת דגמים היברידיים.

    בקונצרן רנו-ניסאן החליטו שלא להמתין לאחרים והשיקו דגמים חשמליים מלאים דוגמת רנו פלואנס ZE (תודה לשי אגסי), רנו זואי ובעיקר ניסאן ליף שהייתה החשמלית הראשונה בגודל מלא בייצור סדרתי.
    ניסאן דאגה להדגיש את היותה של הליף חשמלית מלאה ונהגה "לעקוץ" את המתחרים דוגמת שברולט וולט, שניסו להצטייר כחשמליים מלאים אך בפועל היו לא יותר מהיברידיים נטענים.

    עוד ב-TheCar:
    הג'וק נכנס ב'נואט': ניסאן מפסיקה את ייצור הדגם
    חשמל בדלק: ב.מ.וו השיקה את סדרת i בישראל
    מרבית ההיברידיות לא יחסכו לכם כסף

    הליף נעטפה בהרבה יחסי ציבור חיובים, זכתה בשני התארים החשובים בעולם הרכב "מכונית השנה באירופה" ו"מכונית השנה העולמית" והפכה למכונית החשמלית הנמכרת בעולם עם מעל לרבע מיליון יחידות שנמכרו מאז 2010, אבל במציאות היומיומית הליף התקשתה להרשים ועם טווח מאוד מוגבל בין טעינות ונמוך בתנאי אמת בעשרות אחוזים מהנתונים שפורסמו, הליף התאימה בעיקר לשימוש מתון מאוד כרכב פרברים או כרכב שני.

    גם ב-2016 בעיית הטווח בין טעינות היא עדיין המחסום העיקרי העומד בפני הצלחת דגמים חשמליים מלאים ובניגוד להצהרות בעבר אפילו בקונצרן רנו-ניסאן הבינו שבשלב זה כנראה אין מנוס אלא לשלב בין מנוע חשמלי למנוע בעירה פנימית כדי להציג שימושיות מלאה במחיר שפוי.

    2015-NissanNoteePower-01

    2015-NissanNoteePower-08מערכת הכלאים החדשה של ניסאן, e-Power hybrid, מבוססת על יחידת ההנעה החשמלית של הליף שמניעה את הגלגלים אך כוללת גם מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המשמש כגנרטור שמטעין באופן רציף את הסוללות כדי לאפשר למעשה טווח נסיעה בלתי מוגבל.
    בניגוד למכוניות המצוידות בטכנולוגיה דומה כמו השברולט וולט או הגרסה הנטענת של הב.מ.וו i3, את יחידת ה-e-Power hybrid של ניסאן לא ניתן לטעון מרשת החשמל ולמעשה המצבר של המערכת נטען אך ורק בעזרת הגנרטור.

    על אף שזה נשמע לא ממש יעיל, בניסאן מציינים שהקונפיגורציה הזו אפשרה להקטין את המערכת, לחסוך ממירי זרם יקרים ומסורבלים ולהסתפק בסולל קלה, זולה וקטנה פי 20 מזו המשמשת את הליף, כשגודלה הקומפקטי של המערכת מאפשר להתקין אותה גם במכוניות קטנות. ניסאן טוענת שהנוט עם מערכת הכלאיים החדשה מציגה נתון צריכת דלק רשמי של 37 קמ"ל על פי התקן היפני, זאת אל מול כ-32 קמ"ל של גרסת הפריוס פריים פלאג-אין העושה שימוש במערכת היברידית קונבנציונלית יותר בה מנוע הבעירה הפנימית והמנוע החשמלי מניעים את הגלגלים.

    החברה מדגישה כי בשלב זה מערכת ההנעה החדשה מיועדת רק עבור יפן ותוכננה עבור השוק המקומי על פי מאפייניו הכוללים בעיקר שימוש עירוני.
    עם זאת, בחברה לא פוסלים כי בעתיד הטכנולוגיה תותאם גם עבור שווקים ודגמים נוספים, דוגמת גרסה היברידית למיקרה החדשה ואולי אפילו בדור הבא של הליף. גרסאות אחרות ככל הנראה יעשו שימוש בסוללות גדולות יותר שיאפשרו שימוש בתנאים מגוונים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.