• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אפליקציית 'אנג'י' מבטיחה "להגביר השקיפות בענף הרכב: כשתגיע למוסך כבר תדע מהי התקלה, מהו הטיפול הנדרש וכמה יעלה לך". את המודול תקבל בחינם, אבל עדיין לא ברור אם מה שלא עולה כסף גם יהיה שווה כסף (ולמי)

    אפליקציה חדשה לסמארטפונים, אשר מושקת היום באופן פומבי, מתיימרת להסביר לנו מה התקלקל במכונית שלנו ולהציע את המוסך ואת הצעת המחיר המתאימים לנו ביותר לצורך התיקון.

    האפליקציה, שנקראת 'אנג'י', מציעה לנרשמים אליה לקבל בחינם מודול שמתחבר לשקע הדיאגנוסטיקה של המכונית ובאמצעות קישור בינו לבין האפליקציה לקבל מידע אודות מצב המכונית ותקלות שאולי נרשמו בה.
    בנוסף, אם וכאשר התגלתה תקלה מאפשרת האפליקציה לבעל הרכב לשלוח בקשה להצעת מחיר לתיקון, ולקבל גם הצעות שונות וגם את המיקום של מוסכים בסביבתו וברחבי הארץ.

    מאחורי 'אנג'י' עומדים שלושה יזמים צעירים – ירדן גרוס, גל אהרון ואלון הנדלמן – בוגרי תוכנית זל ליזמות במרכז הבינתחומי הרצליה.
    המנטור שלהם בתוכנית, ומי שהצטרף גם כמשקיע ומכהן כיו"ר החברה, הוא אורי לוין – אחד היזמים שעמדו מאחורי האפליקציה המצליחה וויז.

    מיידסי אנגי. קרדיט צילום גמבא צלמים

    לצורך החדירה לשוק גייסה החברה גימיק ייחודי: היא שולחת בחינם לכל מי שנרשם לאפליקציה את יחידת הבקרה שמתחברת אל "מחשב" המכונית (מודול OBD), ובכך מבדילה את עצמה ממאות אלפי אפליקציות חינמיות אחרות שלא מעניקות למשתמשים בהן מוצר פיזי – קטן ככל שיהיה.

    לאחר ההרשמה וקבלת מודול ה-OBD יש לחבר אותו אל שקע הדיאגנוסטיקה במכונית – ולצורך זה מפנה אנג'י את המשתמשים לאתר בינלאומי שבו אגור מידע אודות מיקומו של השקע בכל דגם של כל מכונית.
    לאחר חיבור המודול והפעלת האפליקציה מתקשר הטלפון עם המודול באמצעות קישור בלוטות', והאפליקציה מקבלת נתונים אודות רישום התקלות וחיווי החיישנים של ה-OBD.

    אם לא רשומות תקלות (או שהאפליקציה לא יכולה לקרוא אותן) מתקבל חיווי שהכל תקין, ואנג'י מנהלת מעקב אחרי תצרוכת הדלק ומאפשרת למשתמש לחזות בו בניתוח שבועי, חודשי ושנתי.

    מסך צריכת דלק

    במצב בו ה-OBD מזהה תקלה ומשתף את הידע הזה עם האפליקציה מתקבלת הודעה עם תיאור כללי של התקלה, והמשתמש יכול לבחור לשלוח בקשה להצעת מחיר למוסכים שונים.

    מסך סריקה

    אנשי אנג'י מאמינים שעל-פי קוד התקלה או התיאור שלה יוכלו מוסכניקים להעריך את עלות התיקון ולשלוח למשתמשים הצעות מחיר, ובדרך זו יזכה המשתמש לשפע של מוסכים שמתחרים עליו.
    בנוסף, האפליקציה מציעה גם אפשרות לפנות אל כל המוסכים בבקשה להצעת מחיר גם לטיפולים שוטפים.

    עם התקנת האפליקציה על המכשיר (כרגע רק אנדרואיד, בקרוב גם אייפון) היא דורשת גישה אל: "היסטוריית המכשיר והאפליקציות, זהות, מיקום, טלפון, יומן שיחות, תמונות, מדיה, קבצים השמורים במכשיר, פרטי חיבור WI-FI ומידע על חיבור בלוטות'".

    וזה עובד?

    חיבור מודול ה-OBD אל שקע הדיאגנוסטיקה במכונית קל ופשוט אם כי בדגמים שונים נדרשים סקרנות טבעית ושימוש במדריך האינטרנטי כדי למצוא את השקע.
    לאחר החיבור, וסינכרון האפליקציה והמודול, מבוצעת קריאת נתוני ה-OBD. אם הכל תקין מתקבלת הודעה ש"השילדה, גוף הרכב, בקרת המנוע והתקשורת" נמצאו תקינים.
    בנוסף מוצגים גם נתון מתח המצבר ואינדיקציה אודות תקינות לחץ השמן ומערכת הטעינה.

    לאחר תחילת נסיעה אוספת האפליקציה ומציגה גם את נתוני תצרוכת הדלק – אם כי לא באופן רציף כפי שאלה מוצגים על-ידי מחשב הדרך במכונית. האפליקציה מציגה גם את פרטיהם של כמה עשרות מוסכים מורשים בישראל ואת המרחק הגיאוגרפי אליהם.

    במהלך השימוש צורכת האפליקציה זרם מן הסוללה (בעיקר אם המסך של המכשיר פועל), והיא משתמשת בחבילת ה-DATA וגם בחיבור ה-BT.

    אנג'י היא רק אחת מתוך אפליקציות לא מעטות שכבר קיימות בתחום זה, ובמקביל מוצעות גם עשרות מערכות אחרות לדיאגנוסטיקה באמצעות ה-OBD.
    היתרון שלה, מעבר לקבלה בחינם של מודול ה-OBD, הוא שהיא "דוברת עברית", וכמובן גם הקשר שלה עם מוסכים בישראל (כרגע רשומים בה כמה עשרות אך בעתיד מן הסתם יתרחב היצע המוסכים).

    אלא שכדי שאנג'י תהיה באמת יעילה, ותוכל לגלות תקלות ולהיות מסוגלת להציב מולן הצעות מחיר הגיוניות, היא זקוקה ל-BIG DATA, כלומר לשימוש האינטנסיבי של רבבות משתמשים לאורך זמן.

    'ווייז', למשל, נסמכת על מיליוני משתמשים שמקבלים באמצעותה ערך מידי ותוך כדי כך גם טוענים אותה בכמות אדירה של מידע בזמן אמת.
    המשתמשים ב'אנג'י', לעומת זאת הם משתמשים מזדמנים: אפשר להניח שמיד לאחר שתחלוף ההתלהבות הראשונית, והמשתמש יגלה שאנג'י לא מצאה כל פגם במכוניתו, הוא לא יטרח להפעיל אותה עד למקרה הבא שבו יזדקק להזמין תור לטיפול במוסך, או במקרה של תקלה.

    בנוסף, אנשי אנג'י אמנם מבטיחים ש"כשתגיע למוסך כבר תדע מה התקלה, מה הטיפול הנדרש וכמה יעלה לך", אבל נכון לעכשיו חובת ההוכחה היא עליהם.
    יותר סביר להניח שמוסכניקים לא יוכלו לפתור ולתקן תקלות רק על סמך סורק התקלות או ההתראות שיתקבלו, לכן קשה להניח שלהצעות המחיר שלהם יהיה ערך אמיתי.
    איכות הסריקה ויכולת הגילוי של האפליקציה עדיין לא ידועים, וגם בנקודה זו חובת ההוכחה עדיין מוטלת לפתחם.
    תקלה-מערכת הצתה

    מנגד, אי אפשר להתווכח עם העובדה שכולם אוהבים מתנות, לכן מאד סביר שכמה אלפי בעלי רכב יורידו את האפליקציה ויקבלו לביתם את המודול, ולכל הפחות יתנסו בה.

    את האפליקציה אפשר להוריד בחנות האפליקציות של גוגל, וממנה אפשר גם לבצע את ההרשמה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תקלה במכונית? הסמארטפון ישלח אותך למוסך המתאים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.