• Ad
  • תערוכת ז'נבה 2024: יצרניות סיניות חוגגות, כמעט כל האחרות נפקדות
    האם תערוכת המכוניות החמודה ביותר באירופה מדגימה את הכאוס שיצרניות הרכב הסיניות ישליטו בשנים הקרובות באירופה, או שהיא פשוט איבדה את מעמדה ואת חשיבותה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    היום (ב'), תחת עננה כבדה, מתקיים בהיכל התערוכות של ז'נבה יום העיתונות שמקדים את פתיחתה (המחודשת) של תערוכת הרכב החמודה ביותר באירופה, וזאת חמש שנים לאחר המופע הקודם שלה.

     

    תערוכת ז'נבה 2024: יצרניות סיניות חוגגות, כמעט כל האחרות נפקדות

     

    תערוכת ז'נבה, בשונה מרוב תערוכות הרכב האירופאיות, נחשבה במשך עשרות שנים לבעלת מעמד מיוחד וגם לחביבת הקהל וזאת מפני שהיא נערכת במדינה "ניטראלית" שכמעט לא מייצרת רכב ולכן כל יצרניות הרכב האירופאיות הרגישו בה בנוח. בנוסף, התערוכה עצמה קומפקטית וקטנה והיכל התערוכות של ז'נבה צמוד לשדה התעופה של העיר וקרוב לעורקי תחבורה נוחים. לכן קל להגיע אליה מכל רחבי אירופה והביקור בה מהיר ויעיל מאוד.

    בתחילת 2020, עם פרוץ מגפת קורונה באירופה, תערוכת ז'נבה קרסה לראשונה ובוטלה. היא לא הצליחה לחזור לחיים גם לאחר מכן ולא התקיימה במשך ארבע שנים רצופות בין 2020-2023.

    גם כך, קרנן של תערוכות הרכב הבינלאומיות ירדה בגלל או בזכות הנוחות של שידור אירועים ומסיבות עיתונאים באמצעות האינטרנט. רוב יצרניות הרכב מגבילות את עצמן למספר מצומצם של תערוכות או אף נמנעות לגמרי מהשתתפות באירועים כאלה.

    מארגני תערוכת ז'נבה החליטו שלא לוותר על תערוכת 2024 אבל רוב יצרניות הרכב הפנו אליהם כתף קרה. כך "נכבשה" תערוכת ז'נבה השנה בידי שתי יצרניות רכב סיניות: BYD ו-SAIC אשר מובילות את מתקפת הרכב החשמלי באירופה.

    גם יצרנית הרכב האירופאית היחידה שמהמרת על חשיפה בז'נבה עושה את זה בגלל כלי רכב חשמליים וזאת רנו-דאצ'יה שהיא הנציגה היחידה של תעשיית הרכב הוותיקה. את 'לוסיד' האמריקנית עדיין קשה להגדיר כ"יצרנית רכב" אבל היום היא חושפת את עצמה לראשונה באירופה באופן רשמי.

     

    תערוכת ז'נבה 2024: יצרניות סיניות חוגגות, כמעט כל האחרות נפקדות

     

    BYD

    את מפגן העוצמה הגדול ביותר בז'נבה מציגה יצרנית הרכב החשמלי הסינית הגדולה ביותר, BYD, וזאת לא רק עם שני הדגמים החדשים שהיא מחדירה בימים אלה לאירופה – 'סיל' ו-'סיל U', אלא בעיקר עם שני מותגי פרימיום שהיא משיקה לראשונה בעולם הישן: 'דנזה' ו'יאנגוונג'.

    בשני המקרים אין אמנם חשיפות מסמרות שיער או חדשות אבל יש כאן אמירה על הכניסה לאירופה. יאנגוונג מציגה את הקרוסאובר היוקרתי הגדול שלה – U8 – שמנועיו החשמליים מניחים על האספלט לא פחות מ-1,100 סוסים, ואילו דנזה מציגה את הקרוסאובר N7 גם בתצורה חשמלית וגם בתצורה היברידית-נטענת, ולידו ניצב המיניוואן הגדול שלה – D9.

     

    תערוכת ז'נבה 2024: יצרניות סיניות חוגגות, כמעט כל האחרות נפקדות

     

    MG

    ההשקה החשובה ביותר של מותג הייצוא של יצרנית הרכב הסינית סאיק (SAIC) הוא לאו דווקא דגם ספציפי אלא מותג חדש- IM שמציע דגמי פרימיום מתוחכמים-טכנולוגית, אבל כפי שפורסם לאחרונה – הדגמים עצמם צפויים להימכר באירופה תחת הסמל של MG.

    בבסיס הפירמידה מוצגת היום באירופה הגרסה החדשה של מכונית שהוצעה אצלנו בעבר – הסופר-מיני הגדולה MG3 – וזאת מכונית שבגרסתה המקורית הצליחה לא רע באירופה אבל לא עשתה חיל בישראל.
    לדור החדש של MG3 יש הנעה היברידית מלאה ומי מלקוחות MG שזקוק לקצת השראה כשהוא קונה מכונית כזאת יוכל לקבל אותה כאשר יציץ על ה'סייברסטר' בעלת העיצוב המהמם.

     

    תערוכת ז'נבה 2024: יצרניות סיניות חוגגות, כמעט כל האחרות נפקדות

     

    דאצ'יה

    מכונית נוספת שמיוצרת בסין על בסיס של מכונית סינית, ולכן גדול הפיתוי לכנות אותה "מכונית סינית", היא דאצ'יה ספרינג שמופיעה היום לראשונה בגרסתה המחודשת.

    ספרינג היא גרסה מעוצבת לדמותה של דאצ'יה שבנויה על רנו 'קוויד' שתוכננה עבור השווקים המתפתחים בהודו ובאמריקה הלטינית והגרסה החשמלית שלה הושקה בשנת 2019 והחלה להימכר באירופה בשנת 2021.

    ספרינג "החדשה" היא בסך הכל מתיחת פנים משמעותית עם הרבה חיפויי גוף מפלסטיק וקשתות גלגלים מרובעות שנועדו לגרום לה להיראות קשוחה וקרובה ל'דאסטר' החדש. מה שהכי חשוב: דאצ'יה מתאמצת לשמור על מעמדה כרכב החשמלי הכי פחות יקר באירופה.

    השיפורים של מתיחת הפנים כוללים לוח מחוונים חדש לגמרי ולצידו מסך מגע בגודל 10 אינטש, עיצוב מחדש של כפתורי ההפעלה ועיצוב טוב יותר לפתחי האוורור. סוף סוף אפשר לכוון את גובה ההגה.

    לצד ספרינג המחודשת דאצ'יה מציגה שני חידושים נוספים והראשון בהם הוא דאסטר החדש שכבר נחשף במספר אמצעים אבל כעת מוצג לראשונה מול קהל. דאסטר החדש בנוי סוף סוף על פלטפורמה מודרנית – פלטפורמת הסופר-מיני CMF-B של רנו-ניסאן והוא משמר תג מחיר אטרקטיבי של פחות מ-20,000 אירו.

    בנוסף, דאצ'יה מציגה לצידם את האב-טיפוס של רכב ה'ראלי רייד' Sandriders אשר צפוי להשתתף בתחילת השנה הבאה בראלי דקאר ולאחר מכן באליפות הראלי העולמית.

     

    תערוכת ז'נבה 2024: יצרניות סיניות חוגגות, כמעט כל האחרות נפקדות

     

    רנו

    שטח התצוגה הגדול ביותר, בצידו הימני של האולם המרכזי והיחיד של התערוכה השנה, שייך לרנו והיא מציגה עליו בין השאר את כוכבת תערוכת ז'נבה 2024: רנו 5 החשמלית החדשה.

    קשה לזכור דגם חשמלי אירופאי חדש שזכה לכל כך הרבה קדימונים והכנות אבל במקרה של רנו 5 יש לכך שלוש הצדקות: לא רק שהמכונית הזאת משחזרת את אחד האייקונים החשובים והמצליחים בהיסטוריה של רנו, ולא רק שהיא מחליפה את המכנית החשמלית החשובה ביותר שלה – זואי – זאת שיכלה לבשר את עידן הרכב החשמלי של רנו ולמשך תקופה לא מבוטלת הייתה גם החשמלית הנמכרת ביותר באירופה – רנו 5 החדשה מציגה גם תג מחיר התחלתי של פחות מ-25,000 אירו.

    מבחינה זאת רנו 5 החשמלית היא המכונית החדשה החשובה ביותר שמוצגת היום בז'נבה ובאירופה והיא תחלוק את הפלטפורמה שלה עם דגמים חשובים נוספים – החל מרנו 4 ועד לדורות הבאים של ניסאן מיקרה (חשמלית) וליף.

     

    תערוכת ז'נבה 2024: יצרניות סיניות חוגגות, כמעט כל האחרות נפקדות

     

    לוסיד

    לא קל להמר על עתידה של יצרנית הרכב החשמלי האמריקנית לוסיד אבל החדשות האחרונות מן הכיוון שלה, אם מתעלמים מדברים אזוטריים כמו ערך המניה, הן הפחתת מחיר דרמטית של הדגם הראשון שלהם – Air שמוצע החל מהיום באירופה תמורת "החל מ-" 85,000 אירו.

    חדשות נוספות הן הקרוסאובר החדש 'גראביטי' (Gravity) שמוצג לצד שתי גרסאות אבזור שלAir סדאן. גראביטי הוא קרוסאובר חשמלי ענק עם שבעה מושבים וסוללה בעלת תכולת אנרגיה של 120 קילוואט שעה שאמורה להספיק לטווח נסיעה של יותר מ-600 קילומטרים.

     

    תערוכת ז'נבה 2024: יצרניות סיניות חוגגות, כמעט כל האחרות נפקדות

    אם תרצו לבקר

    תערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה תיפתח מוחרתיים לקהל הרחב (מחר יפקדו אותה אורחי VIP וסוכני מכירות) במרכז הכנסים 'פאלאקספו' שצמוד כאמור לשדה התעופה של ז'נבה, והיא תתקיים עד ל-3 במרץ.
    התערוכה פתוחה בכל יום מן השעה 10:00 ועד 20:00 ובסוף השבוע מ-09:00 עד 19:00. מחיר הכניסה למבוגר 25 פרנק שוויצרי, ילדים וסטודנטים ישלמו 18 פרנק שוויצרי.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תערוכת ז'נבה 2024: יצרניות סיניות חוגגות, כמעט כל האחרות נפקדות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.