• Ad
  • פיאט עושה צחוק מתערוכת ז'נבה וכל חובב רכב חייב לראות את זה
    "אנחנו לא לוקחים את עצמנו יותר מידי ברצינות מפני שאנחנו לא צריכים להיות כאלה" אומר אוליבייה פרנסואה, מנכ"ל פיאט, שחושף בבית קפה איטלקי קטן את עתידה של יצרנית הרכב הוותיקה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אפשר להתווכח אם העובדה שהאיטלקים לא לוקחים את עצמם יותר מידי ברצינות אפשרה לפיאט לשרוד 125 שנים או שזאת הסיבה שאחת מיצרניות הרכב הראשונות בעולם נראית כיום כמו צל של עצמה.
    אבל אי אפשר שלא להסיר את הכובע בפני אנשי יחסי הציבור של פיאט שתמיד מוצאים דרך לקחת את החיים בקלות ועם חיוך, ואפילו לחסוך ליצרנית הרכב הוותיקה קצת כסף.

     

    פיאט עושה צחוק מתערוכת ז'נבה וכל חובב רכב חייב לראות את זה
    פיאט ערכה שלשום (א') את מסיבת העיתונאים המחויכת ביותר לשנת 2024 ומכיוון שממילא אין לה יותר מידי חדשות היא ממוקדת בעתיד הקרוב שבו תוותר על מכוניות קטנות ותתמקד בפלטפורמה עיקרית אחת שעליה ייבנו מספר דגמים מעניינים.

    במקום להוציא כסף על הקמת תצוגה יקרה בתערוכת ז'נבה מצאו אנשי היח"צ של פיאט כפר איטלקי זעיר בשם 'ז'נבה' שממוקם בחבל לומברדיה שבצפון איטליה, מזרחית למילאנו.

    למען האמת מדובר בכפרון כל כך זעיר, אסופה של בקושי 9 מתחמי מבנים, שאפילו בית הקפה השכונתי הקרוב ביותר ממוקם בכפר הסמוך שנקרא בורגוסאטולו. אבל הוידאו של אוליבייה פרנסואה, מנכ"ל פיאט, נוהג בפנדה וחולף על פני שלט הכניסה ל"ז'נבה" האיטלקית שווה אלפי מילים ובהחלט מעלה חיוך גדול על הפנים.

    מנכ"ל פיאט לוקח אותנו יד ביד אל "משפחת פנדה" החדשה שתיבנה כולה על הפלטפורמה הגלובלית של 'סטלנטיס' ותציע גם מכוניות חשמליות וגם מכוניות היברידיות והיברידיות נטענות. הדגם הראשון במשפחת פנדה יושק ב-11 ביולי, יום השנה ה-125 להקמת פיאט, ובעקבותיו יושק על גבי הפלטפורמה הזאת דגם חדש נוסף בכל שנה עד לשנת 2027.

    לפיאט אין תוכניות לחדור לשווקים גדולים חדשים כמו סין או ארה"ב אלא להתחזק באלה שבהם היא ממילא חזקה: איטליה ואירופה בכלל, טורקיה והמזרח התיכון, צפון אפריקה ודרום אמריקה.

     

    פיאט עושה צחוק מתערוכת ז'נבה וכל חובב רכב חייב לראות את זה

     

    המוטו של משפחת פנדה החדשה יהיה "פונקציונליות עם כיף", והדגמים האלה יחליפו את דגם הסדאן הקומפקטי 'טיפו' שמיועד לשווקים מתפתחים ואת 'סטראדה' – הטנדר הקטן שפיאט מככבת איתו בדרום אמריקה.

    בנוסף ל"התחשמלות", וכדי למצוא לעצמה מקום בתוך שפע מותגי סטלנטיס – פיאט תתמקד בפונקציונליות, שימוש בחומרים ממוחזרים, עיצוב פנים פשוט ויעיל שאפיין את פנדה המקורית כבר לפני 4 עשורים ולא פחות חשוב: מחירים עממיים. כ-80% מן הרכיבים בכל ארבעת הדגמים החדשים יהיו זהים, וזה אמור לסייע לפיאט לעמוד ביעדי יעילות הרכב והייצור ולהשיג מחירים תחרותים.

     

    מגה פנדה

    המכונית הראשונה בסדרת פנדה תהיה רכב עירוני גדול יותר מפנדה הנוכחית ועיצוב הפנים שלה מושפע מן העיצוב של מפעל 'לינגוטו' האייקוני בטורינו עם מסלול המבחן המפורסם שעל גגו.

    ה-DNA של פנדה המקורית יבוא לידי ביטוי בתנוחת נהיגה גבוהה ובעיצוב ייחודי, בולט לעין, ריבועי ויעיל, ואנשי פיאט מבטיחים גם מרחב פנים מתאים "לטיולי סוף שבוע משפחתיים ולחופשות".

     

    טנדר-רון

    פיאט מוכרת בדרום אמריקה הרבה מאוד טנדרים קטנים ("פיק אפ") והדגם השני במשפחת פנדה נועד להמשיך את המומנטום הזה בעיקר בשווקים שבהם הוא מצליח כעת. יחד עם זאת, יש מצב שפיאט תציע פיק-אפ קטן גם באירופה וזה יכול להחיות אצלנו שוק שנעלם כבר לפני יותר מ-20 שנים.

    אנשי פיאט רומזים שמחליפו של 'סטרדה', הבן השני במשפחת 'פנדה' החדשה, יגיע גם לאירופה: "כיף ושימושיות יתפשטו ברחבי העולם עם הדגם הזה. רכב זה משלב את הקונספט של טנדר עם פונקציונליות של טנדרון ונוחות של רכב שטח בגודל מתאים לסביבות עירוניות בכל העולם".

     

    פיאט עושה צחוק מתערוכת ז'נבה וכל חובב רכב חייב לראות את זה

     

    פאסטבק וקרוסאובר

    היורשת של טיפו תהיה המכונית השלישית במשפחת פנדה אבל בשלב זה האיטלקים לא מנדבים יותר מידי פרטים לגביה למעט הבטחה שהיא תיכנס לנעליה הגדולות במרכז אסיה, צפון אפריקה ודרום אמריקה. האחות הרביעית במשפחה עשויה להיות גם הפופולרית ביותר: מכונית בתצורת קרוסאובר מוגבה ואופנתי "שיעוצב בסגנון החיים הטובים" וגם "נותן כבוד לפונקציונליות הכיפית של פנדה משנות ה-80, ומזכיר את הרבגוניות של מכונית שתוכננה עבור העיר עם תכונות של רכב שטח ונשמה של בן לוויה אמין".

    כ"בונוס" תיבנה מתי שהוא גם גרסה מוארכת ומוגבהת של הקרוסאובר הזה, בתצורת "קאמפר" עבור מי שאוהבים לפקנק בשטח.

    פנדה הנוכחית צפויה להמשיך להיות מיוצרת באיטליה עד לשנת 2026 ואילו הדגם שיחליף אותה, וייכנס לייצור עוד השנה, ייוצר בסרביה. מיד לאחר הפסקת הייצור של פנדה תצא פיאט, לפחות לעת עתה, מפלחי השוק שעשו אותה למה שהיא: פלחי המיני והסופר-מיני, שבהם היא תציע רק גרסאות חשמליות.

     

    פיאט עושה צחוק מתערוכת ז'נבה וכל חובב רכב חייב לראות את זה

     

    אז מה היה לנו?

    אף מכונית לא מככבת במסיבת העיתונאים ובפרזנטציה שפיאט ערכה במקביל לתערוכת ז'נבה, אבל הרגע המחויך בבית קפה איטלקי מקומי וטיפוסי, עם מסך הטלוויזיה שברוב שעות הפעילות מוקרנים עליו משחקי כדורגל ועם מכונת האספרסו המקומית, מעבירים אלינו את החוויה האיטלקית ושווים יותר מאלף מילים.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פיאט עושה צחוק מתערוכת ז'נבה וכל חובב רכב חייב לראות את זה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.