• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כ-5% מתקציב עיריית תל אביב בשנת 2014 ימומנו בסיועם האדיב של תושבים ומבקרים שיחנו ברחבי העיר. לפני כשבועיים אישרה מועצת עיריית תל אביב את תקציב העיר לשנת 2014, בהיקף של כ-4.35 מיליארד שקלים. מבדיקת הצעת התקציב עולה שהכנסות העירייה מתחום החניה צפויות להסתכם בשנה הנוכחית בכ-208 מיליון שקלים, מהם כ-140 מיליון שקלים שמקורם בגביית קנסות חניה.

    מהחלוקה הפנימית של ההכנסות הצפויות מקנסות חניה, עולה שכמעט 12 מיליון שקלים יגיעו מגרירת מכוניות, ועוד כ-10 מיליון שקלים יגיעו מגביית קנסות שנרשמו לנהגים שחנו בניגוד לחוק על מדרכות. מרבית הסכום – כ-120 מיליון שקלים – יגיע מגביית קנסות מנהגים שחנו בניגוד לחוק (למשל, בחניה מוסדרת) וכן מאכיפת חובות עירוניים (בסך מצטבר של כ-40 מיליון שקלים).

    למרבה הצער, גביית קנסות חניה היא אחד התחומים הרווחיים ביותר לא רק עבור העירייה: גם מי שעוסק בהוצאה לפועל "נהנה" ממצוקת החניה הקשה ברחבי העיר. בשנים 2012 ו-2013 בוצעו בשם העירייה – ובגין חובות שנצברו מאי-תשלום קנסות חניה – כ-108 אלף פעולות של ביצוע רישום מעוקלים וכ-25 אלף פעולות של הוצאת מעוקלים.

    סעיף נוסף בהצעת התקציב של עיריית תל אביב, ומהווה את יתרת ההכנסות מחניה, הוא תשלום של נהגים (תושבי העיר ומבקרים) בגין חניה מוסדרת: כמעט 70 מיליון שקלים תכניס העירייה מתשלומי חניה, כאשר רובם המוחלט (כ-60 מיליון שקלים) יגיעו מאמצעי תשלום סלולריים.

    על-פי נתוני תקציב משנים קודמות, העירייה מצליחה לרוב לעמוד ביעדי ההכנסות בתחום החניה, ולעתים אף עוברת אותם. למשל, בשנת 2013 עמד צפי ההכנסות מחניה על 210.5 מיליון שקלים, אך בפועל נגבו כ-214.3 מיליון שקלים. גם בגביית קנסות החניה הצליחה העירייה לעבור במעט את יעדיה (כ-142 מיליון שקלים לעומת צפי של 139.5 מיליון).

    ומה יקבלו הנהגים בתמורה למיליוני השקלים שיכניסו בשנה הנוכחית לקופת העירייה? "במסגרת הפעילות להורדת החנייה בעיר אל מתחת לפני הקרקע", מבטיחים שם, "בוחנת העירייה הקמת חניונים תת-קרקעיים ממוכנים מתחת לצירי תנועה במרכז העיר". פעולות נוספות של העירייה בתחום התחבורה יכללו את פיתוח רשת שבילי האופניים בעיר, קידום פרויקט לשיתוף מכוניות (Car-Sharing) ושיפור התשתית עבור הולכי רגל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תל אביב ב-2014: 140 מיליון שקלים מדוחות חניה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.