• Ad
  • תכירו את יצרנית הרכב פוקסקון
    יצרנית האלקטרוניקה שמייצרת בין השאר מכשירים עבור אפל רוכשת מפעל הרכבה ותיק של ג'נרל מוטורס בארה"ב ורוצה לתפוס 10% מנתח השוק של כלי רכב חשמליים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחת מתוך שורת מהפכות שמתרגשות בימים אלה על תעשיית הרכב והניידות היא כניסת חברות טכנולוגיה ואלקטרוניקה לייצור רכב, והחדשות האחרונות מכיוון זה מגיעות מטאיוון ומארצות הברית. יצרנית האלקטרוניקה הטאיוואנית החשובה פוקסקון, אשר בין השאר מייצרת עבור אפל האמריקנית את מכשירי ה'אייפון' וה'אייפד', מסכמת כעת משא ומתן לרכישת מפעל ותיק להרכבת רכב במדינת אוהיו, וכן את גרעין השליטה ביצרנית רכב חשמלי שנמצאת על סף פשיטת רגל.

     

    תכירו את יצרנית הרכב פוקסקון

     

    פוקסקון היא יצרנית האלקטרוניקה הגדולה ביותר בעולם, ולפני מספר חודשים הכריזה על כוונתה להיכנס לייצור רכב חשמלי ורכיבים לרכב חשמלי, ולקחת לא פחות מאשר 10% מן השוק הרלבנטי. המפעל שפוקסקון רוכשת בארה"ב הוקם לפני כ-50 שנים על-ידי ג'נרל מוטורס, ייצר במהלך השנים כ-16 מיליון כלי רכב, ובשיאו העסיק כ-10,000 עובדים.

    בשנת 2019 מכרה ג'נרל מוטורס את המפעל ליצרנית הרכב החשמלי (בהתהוות) לורדסטאון מוטורס, אשר הפכה בשנה שלאחר מכן לחברה נסחרת בבורסה בניו-יורק. החברה עצמה הוקמה כיצרנית רכב חשמלי בשנת 2018 על בסיס מיזם משותף אחר עם ג'נרל מוטורס אשר נקרא בשעתו "סוס עבודה" (Workhorse). לורדסטאון מוטורס רכשה מג'נרל מוטורס את זכויות הקניין הרוחני לטנדר החשמלי W-15 'אנדורנס', שהיה פחות מתוחכם באופן משמעותי מכלי רכב חשמליים אחרים ש-GM מפתחת, וכן את המפעל של ג'נרל מוטורס באוהיו.

    כמו לא מעט מיזמים אחרים לייצור רכב חשמלי גם לורדסטאון מוטורס הצהירה שבכוונתה להתחרות ביצרנית הרכב המובילה בתחום זה, טסלה, וגם ביצרניות כמו ריביאן, ניקולה ואחרות, אך הייחוד שלה, אם בכלל, הוא שג'נרל מוטורס השקיעה בה בתחילת הדרך כ-75 מיליון דולרים וקיבלה אחזקת מיעוט בשיעור של כ-10%. החל ממועד זה החלה לורדסטאון מוטורס לפתח דור חדש של טנדר חשמלי על בסיס ה-W-15.

    הטנדר החשמלי, עם ארבעה מנועים שמניעים את ארבעת הגלגלים, אמור היה להיות מושק בארה"ב לפני סוף 2020 ולעלות 52,500 דולר, אולם מועד ההשקה הלך ונדחה וכעת הוא מתוכנן לחודשים הקרובים עם מסה משמעותית ראשונה בתחילת השנה הבאה.

    באוקטובר 2020 החלה לורדסטאון להיסחר בבורסה בניו יורק באמצעות מיזוג 'ספאק' עם חברה בורסאית ואז הוערך השווי שלה ב-1.6 מיליארד דולר, אולם כרגיל בלא מעט מצבים כאלה גם במקרה זה היה מדובר ב"בועה" שהתרוקנה. בתחילת השנה הנוכחית פורסם בארה"ב דוח שמאשים את החברה בהונאת משקיעים בכל הקשור להיקף האמיתי של ביקוש והזמנות למוצר שלה, וכן בנוגע לעצם היכולת שלה לבנות את הטנדרים. דוח זה הניע את רשות ניירות הערך האמריקנית לפתוח בחקירה. ביוני השנה הודו מנהלי החברה שאין לה מספיק משאבים כדי להתחיל בייצור מסחרי של הרכב שלה ושהיא נמצאת בסיכון לפשיטת רגל.

     

    תכירו את יצרנית הרכב פוקסקון

    פוקסקון מתחשמלת

    במסגרת העסקה הנוכחית רוכשת פוקסקון מידי לורדסטאון את מפעל ההרכבה הוותיק תמורת 230 מיליון דולר, ובמקביל גם משקיעה 50 מיליון דולר נוספים ברכישת מניות רגילות של לורדסטאון מוטורס. בדרך זאת מבטיחה פוקסקון שבכל מקרה – בלי כל קשר לגורלה ועתידה של לורדסטאון מוטורס, היא עצמה תוכל לייצר כלי רכב חשמליים בארה"ב גם עבור יצרניות רכב אחרות.

    כפי שדיווחנו כאן מוקדם יותר השנה, פוקסקון הכריזה על שותפות עם קבוצת 'סטלנטיס' – האיחוד של פיאט-קרייזלר עם פיג'ו-סיטרואן – במיזם Mobile Drive שיפעל כספק רכיבים לתחום הרכב (Tier 1) ויצר מערכות תוכנה וחומרה עבור סטלנטיס ועבור יצרניות רכב אחרות. מוקדם יותר כרתה פוקסקון ברית עם יצרנית הרכב החשמלי האמריקנית פיסקר (Fisker) לפיתוח פלטפורמה חדשה לרכב חשמלי ולייצור משותף של מכוניות בארצות הברית, ומעט קודם לכן הקימה שותפות עם חברת הסטרט-אפ הסינית בייטון (Byton), שגם היא מפתחת רכב חשמלי מתקדם. בנוסף, פוקסקון כרתה שותפות חדשה לייצור רכב בסין עם יצרנית הרכב השאפתנית ג'ילי, והשתיים מקימות מפעל ענק משותף.

     

    תכירו את יצרנית הרכב פוקסקון

     

    פוקסקון גם פיתחה בעצמה פלטפורמה מודולרית מודרנית לרכב חשמלי – שנקראת MIH, והיא יכולה לבנות עליה מכוניות חשמליות או למכור אותה ליצרניות רכב אחרות, וזאת במקביל לייצור של חלקים ורכיבים מכאניים ואלקטרוניים ולניהול שרשרת האספקה עבורן. אבל הרכיב הבודד המעניין ביותר שמצוי בידי פוקסקון, במיוחד לנוכח הקשיים של LG הקוריאנית עם סוללות ליתיום-יון שמכרה ליונדאי ולג'נרל מוטורס, הן זכויות הקניין הרוחני ל"סוללת מצב מוצק" שאותה היא מתכוונת לייצר כבר בשנת 2024, ומדובר ב"משנה משחק" עבור תעשיית הרכב.

    פוקסקון מצטרפת לשורה של ענקיות טכנולוגיה ואלקטרוניקה שמנצלות את המהפך העולמי ומעבר לייצור רכב חשמלי כדי להשיג דריסת רגל בשוק הרכב. 'שיאומי' הסינית מתכוונת להשקיע כ-10 מיליארד דולר בעשור הקרוב בכניסה והתרחבות בשוק הרכב, וזאת במקביל לכך שהיא כבר מעורבת בייצור קטנועים חשמלים, ואילו 'וואווי' הסינית החלה לשווק מכוניות חשמליות באמצעות הרשת שלה וכרתה הסכמי שיתוף פעולה עם יצרניות רכב סיניות.

    במקביל, תוכנית פיתוח הרכב האוטונומי של גוגל מתקדמת בקצב מהיר מזה יותר משש שנים וכך גם של המתחרה הסינית שלה, 'באידו', ואילו בתוכנית המקבילה של אפל נרשמות עליות ומורדות, ולאחרונה דווקא עליות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תכירו את יצרנית הרכב פוקסקון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.