• Ad
  • המכונית הראשונה של וואווי - סרס SF5
    ענקית האלקטרוניקה הסינית בחרה בדרך מעניינת לכניסה אל שוק הרכב העולמית, והיא עושה את זה עם יצרנית רכב שתתחיל למכור מכוניות בישראל כבר בעוד כמה ימים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ענקית האלקטרוניקה הסינית 'וואווי' חשפה אמש, במסגרת תערוכת המכוניות הבינלאומית של שנחאי, את המכונית הראשונה שתימכר על-ידה באמצעות רשת החנויות שלה, כמו גם במכירה מקוונת בפלטפורמת המכירות הדיגיטלית שלה. בדרך אל מה שנראה כמו כניסתה של ענקית אלקטרוניקה נוספת אל תעשיית הרכב, וואווי אמנם עדיין לא מייצרת מכוניות שנושאת את שמה – אבל בהחלט מכניסה רגל לבריכה.

     

    המכונית הראשונה של וואווי - סרס SF5

     

    הדגם הראשון ש'וואווי' מציעה למכירה הוא SERES SF5, פרי שיתוף פעולה בין יצרנית המכוניות הסינית המעניינת 'סרס' לבין חטיבת האלקטרוניקה של 'וואווי'. SF5 הוצג על-ידי סרס בסין כבר לפני שנתיים, ונמכר שם באופן סדרתי מזה למעלה משנה. הדגם שהוצג בתערוכת שנחאי, ומקבל מדבקה עם שם המותג 'וואווי', יופיע כבר מהיום בחנויות הדגל של וואווי ברחבי סין, ולדברי ענקית האלקטרוניקה "וואווי מקבלת בברכה, בפעם הראשונה, שותף (מתחום) הרכב למערכת האקולוגית שלה". מנוסח זה אפשר ללמוד שכמיטב המסורת הסינית – וואווי לא מתחייבת שהקשר שלה עם 'סרס' יהיה בלעדי.

    ריצ'רד יו, מנכ"ל חטיבת מוצרי האלקטרוניקה הצרכנית ב'וואווי', מצוטט בהודעת החברה לעיתונות כאומר ש"הודעה מרגשת זו קובעת תקדים הן לתעשיית האלקטרוניקה הצרכנית והן לתעשיית רכבי האנרגיה החדשים. בעתיד, לא רק שנספק פתרונות מובילים לרכב חכם כדי לעזור לשותפים (שלנו) לבנות כלי רכב חכמים טובים יותר, אלא גם נעזור להם למכור את כלי הרכב האלה דרך הרשת הקמעונאית שלנו ברחבי סין".

    אמירה זאת מסכמת במידה רבה את מהות המעורבות של 'וואווי' בשלב הזה בתחום הרכב: ענקית האלקטרוניקה שיתפה פעולה עם יצרנית צעירה של רכב חשמלי (היברידי במקרה זה) ופיתחה יחד איתה את ממשק המשתמש וככל הנראה גם תרמה לפיתוח מערכות חשמל מהותיות יותר ברכב. כעת היא מסייעת לה בשיווק באמצעות רשת שיווק ענפה וחזקה שמתמחה בקמעונאות של מוצרי אלקטרוניקה צרכניים (להבדיל משיווק רכב).

     

    המכונית הראשונה של וואווי - סרס SF5

     

     

    כאמור, הדגם שנחשף הלילה בתערוכת שנחאי הוא אותו SF5 ש'סרס' כבר מוכרת בסין מזה יותר משנה, אבל עם מספר שינויים קוסמטים מינוריים ומספר תוספות חשובות יותר בתחומי הממשק עם הנהג והנוסעים. מדובר בקרוסאובר אופייני ואופנתי עם מערכת הנעה חשמלית ומאריך טווח, כלומר קונספט זהה לזה שהציגה שברולט עם 'וולט' לפני עשור. SF5 מונע באמצעות מנוע חשמלי אשר מניע את הגלגלים האחוריים, הסוללה החשמלית של הרכב מספקת לו אנרגיה שמאפשרת טווח נסיעה של 180 קילומטרים (באופן תיאורטי, ולפי התקן הסיני הפחות מחמיר), וכאשר החשמל עומד לאזול נכנס לפעולה מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר שמשמש כגנרטור ומייצר חשמל. באמצעות "מאריך הטווח" הזה יכול SF5 להשיג טווח נסיעה כולל של כ-1,000 קילומטרים. כמובן שמי שטווחי הנסיעה שלו קצרים יכול לטעון את הסוללה וכמעט לעולם לא להזדקק להניע את מנוע הבנזין – אבל זה לא פותר אותו מלהיסחב עם המנוע הכבד באופן קבוע לכל אורך חיי הרכב.

    לזכותו של SF5 צריך לומר שהוא פותח על-ידי חברת טכנולוגיה מתקדמת ולכן כולל מגוון חידושים ופיתוחים מעניינים, למשל מרכב מונוקוק (שילדה אחודה) שבנוי מפלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה שמשולבת עם חלקי אלומיניום, ומערכת מתלים מתוחכמת יחסית.

    כפי שדיווחנו כאן, 'וואווי' מתכננת גם מיזם משותף עם ענקית הרכב הסינית הממשלתית 'צ'אנגאן' (Changan Automobile), ועם יצרנית המערכות החשמליות 'בלו פארק', וכמו שיאומי גם היא מהדהדת את הכוונות של ענקית הטכנולוגיה האמריקנית 'אפל' באותו תחום. כעת נותר לנו להמתין ולראות אם בטוווח ארוך יותר 'וואווי' תיכנס בעצמה לייצור רכב – בין אם באמצעות הקמת חברה חדשה או על ידי רכישת יצרנית רכב קיימת.

     

    וואווי אחראית על ממשק המשתמש במכונית שסרס מיצרת עבורה - SF5

     

    אנשי וואווי מדגישים שהתרומה שלהם לפרויקט המשותף כוללת, בין השאר, את ממשק "HiCar" החדש שלהם אשר מאפשר למשתמשים "לעבור בצורה חלקה בין יישומי הטלפון הנייד שלהם ללוח הבקרה המרכזי של הרכב, ומאפשרים גישה לניווט, למוסיקה ועוד – בכל עת, לכל מקום… כך מתקבלת חוויות משתמש חדשות לחלוטין: המוסיקה בטלפון שלך יכולה להימשך בצורה חלקה כאשר אתה נכנס למכונית, (ו)מתקבלת שליטה קולית אינטראקטיבית שמאפשרת למשתמשים להתמקד אך ורק בנהיגה. HUAWEI HiCar יכול גם לחבר את המכונית למכשירים חכמים אחרים, כך שמשתמשים במכונית יכולים להפעיל בקלות מזגן, מסך חכם והתקנים מחוברים אחרים בבית".

    סרס בדרך לישראל

    הצד השני בשותפות החדשה עם 'וואווי', חברת 'סרס', מעניין לא פחות, ובהקשר שלנו בישראל אולי אפילו יותר. SERES הוקמה במקור בשנת 2016 תחת השם SF Motors, וזאת חברת בת של יצרנית הרכב הסינית DFSK, שהיא לכשעצמה נוצרה כמיזם משותף בין יצרנית הרכב הסינית 'דונגפנג' – הרביעית בגודלה בסין ומי שמחזיקה גם בנתח מחברת 'סטלנטיס', לבין הקבוצה התעשייתית צ'ונגקינג סוקון.
    'סרס', שמיוצגת בישראל על-ידי יבואנית הרכב 'טלקאר' והיבוא שלה אלינו צפוי להתחיל תוך ימים אחדים, נוסדה כחברה אמריקנית בבעלות סינית לפיתוח וייצור של רכב חשמלי.

     

    המכונית הראשונה של וואווי - סרס SF5

     

    בסמוך להקמתה הצטרף אליה, כמדען ראשי וסגן יו"ר מועצת המנהלים, אחד המייסדים השותפים של 'טסלה' – מרטין אברהארד. כשנה לאחר הקמתה רכשה 'סרס' את מפעל הייצור של AM General באינדיאנה, ארה"ב, ואנחנו מדברים על החברה שפיתחה וייצרה את 'האמר'. במפעל ספציפי זה יוצר בין השאר 'האמר H2' של ג'נרל מוטורס לפני ש-GM פשטה רגל ומכרה את המפעל. לאחר מכן הקימה סרס שורת מרכזי מחקר ופיתוח בקליפורניה, מישיגן, סין, גרמניה ויפן, ובמקביל הקימה מפעל מתקדם מאד לייצור רכב בעיר צ'ונגצ'ינג שבסין. 'סרס' גם רכשה ממרטין אברהארד את השליטה בחברת הסטאט-אפ שהוא הקים – InEVit – אשר מפתחת טכנולוגיות בתחום הסוללות לרכב חשמלי.

    בתקופת השגעת של דונלד טראמפ, אשר פגע אנושות ביחסים בין ארה"ב לסין, נעצרו תוכניות הייצור של SF5 בארה"ב והחברה נאלצה לפטר עובדים אמריקנים, אולם היא הוסיפה לפתח ולייצר את הדגם הזה בסין, וגם למכור אותו שם, כאמור. נכון להיום מחזיקה 'סרס' ביותר מאלף פטנטים בתחומי ההנעה החשמלית – גם בגזרת ההנעה וגם בגזרת הסוללות.

    SF5 הוא קרוסאובר בגודל בינוני פלוס, פחות או יותר בגודל של אאודי Q5: אורכו 470 סנטימטרים, רוחבו 193 סנטימטרים, וגובהו 162.5 סנטימטרים. אורך בסיס הגלגלים שלו: 287.5 סנטימטרים, והוא מוצע ברשת של 'וואווי' בשתי גרסאות. הגרסה הבסיסית, עם מנוע חשמלי בודד שמניע את הגלגלים האחוריים, עולה בסין 33,373 דולר. הגרסה היקרה יותר, עם שני מנועים חשמליים שמספקים יחד 543 כוחות סוס ויותר מ-81 קג"מ של מומנט, והנעה כפולה, עולה שם 37,991 דולר. לקוחות סינים יכולים להגיע אל כל אחד מ"מרכזי החוויה" של וואווי בסין ולבצע משם נסיעת מבחן ב-SF5.

     

    המכונית הראשונה של וואווי - סרס SF5

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    וואווי הסינית מתחילה למכור מכוניות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.