חשש מגרימת תאונות גרם לשברולט, GMC וקאדילק להכריז אמש על קריאה לתיקון של שסתום פגום בתיבת ההילוכים ב-461,839 כלי רכב משנות הייצור 2019-2022 עם מנועי דיזל שנמכרו בארה"ב ובקנדה.
כלי רכב דומים, שנמכרו בשאר מדינות העולם ובכלל זה בישראל, צריכים להיות מזומנים בנוסף.
הדגמים שנקראו לתיקון הם שברולט סילברדו (1500, 2500 ו-3500), שברולט סברבן, שברולט טאהו, GMC סיירה (1500, 2500 ו-3500), GMC יוקון, וקאדילק אסקלייד אשר יוצרו בין 18 בינואר 2019 ועד ל-21 במרץ 2022 (תאריכים מדויקים משתנים מעט מדגם לדגם).
הפגם שהתגלה ויתוקן נגרם עקב בלאי מוגבר בשסתום בתיבת ההילוכים וזה עלול לגרום לאיבוד לחץ ונעילה זמנית של הגלגלים המניעים ולהגדיל את הסיכון לתאונה.
לדברי אנשי ג'נרל מוטורס – כדי להתגבר על התקלה יוחלף מודול בקרת הילוכים (או שתשודרג התוכנה שלה) והיחידה תוכל לפקח על פעולת השסתום ותזהה שחיקה מוגברת כ-16,000 קילומטרים לפני שהיא תגרום לאפשרות של נעילת גלגלים.
ג'נרל מוטורס דיווחה למינהל הבטיחות הפדרלי על 11 תאונות שקשורות לכשל. בחלק מן המקרים כלי רכב סטו מהכביש וגרמו נזק קל לרכוש, וידוע על שלושה פצועים קל – אם כי (תחזיקו חזק) "אף אחד מהם לא היה קשור ישירות לפגם ספציפי זה".
מן המסמכים שפורסמו על ידי המינהל עולה שאנשי ג'נרל מוטורס החלו לדון איתם על הנושא הזה בחודש ינואר השנה. בחודש יוני דיווח מהנדס בחברה – באמצעות תוכנית פנימית של יצרנית הרכב שנקראת "Speak Up for Safety" – על תקרית שבה היה מעורב לקוח של GMC מדגם סיירה 2500 משנת הדגם 2021. הלקוח חווה נעילת גלגלים בזמן שגרר נגרר, וכתוצאה מכך נגרם נזק לרכב עצמו ולנגרר שלו.
עד לסוף ספטמבר נצברו בחברה כ-1,900 דיווחים שעשויים להיות קשורים לתקלה.
חשוב להדגיש שהתקלה קיימת רק בתיבת ההילוכים שמחוברת למנועי דיזל, ולא משפיע על כלי רכב עם מנועי בנזין שמחוברים לתיבת הילוכים מדגם אחר.
בדרך כלל ג'נרל מוטורס ידועה כחברה שמקפידה לבצע תיקוני תקלות סדרתיות גם בישראל, אבל כמו תמיד גם במקרה זה חשוב להיות ערניים ומודעים לכשל האפשרי.
בקשה לבדיקת האפשרות שברכב שלי יש תקלה סדרתית
אני, בעל/ת רכב שאת פרטיו אמסור להלן, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לבדוק עבורי אם תקלה שקיימת ברכב שלי הינה תקלה סבירה או שמא זאת תקלה שנובעת מכשל ייצור או מסיבה אחרת שמגדירה אותה כ"תקלה סדרתית".
ידוע לי שמערכת TheCar פועלת לעניין זה באופן התנדבותי ושאין היא מתחייבת להשיב או להתייחס לפניה שלי, ובוודאי שלא מתיימרת להשיג או לדעת כל מידע רלבנטי אשר עשוי להשפיע באופן כלשהוא עלי או על השיקולים שלי.
* אני מצהיר/ה בזאת שאין ולא תהיה לי כל טענה או תלונה כלפי מערכת TheCar או כנגד כל גורם אחר שקשור אליה בנושא פנייתי זאת ושלא קיימת כל מחוייבות כלכלית או אחרת בין מערכת TheCar לביני.
* אני מצהיר/ה בזאת שהפרטים שנמסרים על-ידי נכונים, שהרכב הנדון בבעלותי או בחזקתי ושאינני פועל/ת מטעם אף גוף בעל אינטרס כלשהו שאיננו זה שמוצהר בכותרת טופס זה.
לקריאה נוספת:
טויוטה ולקסוס יחליפו דאשבורדים באלפי מכוניות בנות 17 בישראל
ריקול משמעותי ל-BYD אטו 3 ודולפין, וזה אירוע חשוב וחיובי
קופרה ו-MG מככבות במבחני הריסוק של Euro NCAP ופורד מפשלת בגדול