• Ad
  • תופעה: הצעירים של ימינו ללא ממהרים להוציא רישיון נהיגה

    עד לפני כמה שנים הוצאת רישיון נהיגה הייתה אחד הדברים החשובים עבור צעירים. ב-2018 המצב שונה והם כנראה מעדיפים לגלוש ברשתות חברתיות ולעשות קניות אונליין. בבריטניה נרשמה בשנים האחרונות ירידה של 40 אחוזים במספר הצעירים שמוציאים רישיון נהיגה לפני גיל 20
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתקופה שבה אני הגעתי לגיל שאפשר להתחיל, הוצאת רישיון נהיגה נחשבה בקרב החבר'ה לאירוע מכונן, כמעט משנה חיים, ואין כמעט מי שלא חיכה בכיליון עיניים לגיל 17 (או 16 אם הוריו הסכימו שיעשה רישיון על 50 סמ"ק ואולי אפילו קנו לו סוזוקי X נחשק) ולמרות כל שביתות הטסטרים (יש דברים שכנראה לעולם לא משתנים) כמעט כולם עשו כל מאמץ לא לבזבז יום חוקי אחד בלי רישיון נהיגה.

    נראה שהמצב השתנה ולמרות שגיל הוצאת הרישיון ירד בכמה חודשים, עושה רושם שהנושא כבר פחות בוער בעצמות של בני דור ה-Z ושהגיל הממוצע להוצאת רישיון בקרב בני נוער עלה.

    אמנם מספר הטסטים מדי שנה בישראל נשאר יציב כבר לא מעט שנים ועומד על אזור ה-100 אלף, אך יש לזכור שהאוכלוסייה בארץ גדלה משמעותית בתקופה זו.

    עוד ב-TheCar:
    משרד התחבורה מודה: לימוד הנהיגה בישראל הוא כישלון
    בלעדי: הפרוטוקולים הגנוזים של הפרטת מבחני הנהיגה
    בלי הפרטה: בריטניה ביצעה אוברול למבחני הנהיגה

    מסתבר שמדובר בתופעה עולמית ונתונים שהתפרסמו לאחרונה על ידי הרשויות בממלכה המאוחדת מראה שאפילו הבריטים, הידועים כחובבי נהיגה, ללא ממהרים להוציא רישיון ובזמן שבשנות ה-90' כמחצית מכל הצעירים בגלאי 17-20 החזיקו ברישיון נהיגה, כיום פחות מ-30 אחוזים מהבריטים בגיל זה הם בעלי רישיון וגם בגילאים מבוגרים יותר בין 20-29 האחוז של בעלי הרישיון בבריטניה ירד, אמנם בצורה פחות חדה אך עדיין משמעותית, מ-75 אחוזים בשנות ה-90' ל-63 אחוזים כיום.

    כדי להבין מה נשתנה ומה הוביל לצניחה של כ-40 אחוזים במספר בני העשרה וצעירים באופן כללי המוציאים רישיון נהיגה, חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד ובריסטול בחנו את הגורמים הישירים, הסביבתיים והתרבותיים והגיעו למסקנות הבאות:

    ראשית, מסתבר שלפחות בבריטניה יותר קשה ויקר כיום להוציא רישיון נהיגה מבעבר ובנוסף חלה עליה חדה מאוד (כמו בישראל בעשור האחרון) בעלויות הביטוח לנהגים צעירים.

    כמו כן מסתבר שבגלל הזינוק בעלויות המחיה, צעירים בריטים רבים (כמו צעירים רבים גם ביתר מדינות אירופה ובישראל) לא ממהרים לעזוב את הבית ונשארים לגור עם ההורים עוד שנים רבות ואלה שכן עוזבים בוחרים, באחוזים גבוהים משמעותית מבעבר, לגור בסביבה אורבנית בה אפשר להסתדר בקלות רבה יותר בלי רכב.

    עם זאת, עושה רושם שהשינוי המשמעותי ביותר נובע משינויים תרבותיים באורחות החיים שמייתרים במקרים רבים את השימוש ברכב ובמקביל לירידה במספר בעלי רישיון נהיגה בגילאים הצעירים נרשמה גם ירידה משמעותית של כ- 35 אחוזים בהיקף השימוש ברכב בקרב בני 17-29 שכבר מחזיקים ברישיון נהיגה וברכב.

    מסתבר שהצעירים של ימינו נמצאים שעה נוספת מדי יום בבית לעומת הצעירים של שנות ה-90' פשוט בגלל שחלק מהפעילויות שבעבר חייבו יציאה מהבית כיום ניתנות לביצוע מהכורסה – בין אם מדובר בחלק לא מבוטל של הקניות שנעשה אונליין, בקשרים חברתיים המתוחזקים על ידי גלישה ברשתות חברתיות וצ'אטים בווטסאפ ואפילו בשינוי משמעותי בשוק התעסוקה עם יותר אנשים מאי פעם העובדים כיום מהבית.

    בעוד שבעבר היה קשה לדמיין חיים בוגרים בלי רכב, החוקרים קובעים כי כיום המצב אחר והשינויים שהתרחשו הובילו צעירים רבים להתרגל לאורח חיים בו השימוש ברכב הפרטי הוא הרבה פחות מרכזי ממה שהיה בדורות הקודמים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.