• Ad
  • מחירו של הבנזין במערב אירופה הגיע כבר ל-8 שקלים לליטר ואין סיבה שזה ייעצר שם כל עוד שרוסיה משתעשעת עם אוקראינה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לא משנה כמה אתם אוהבים או לא אוהבים את ולדימיר פוטין ואת משחקי המלחמה שלו באוקראינה, אבל ממש בקרוב אתם עומדים לשלם עליהם ביוקר: בתאריך ההיסטורי 22.02.22 רוסיה מימשה את האיום שלה והחלה את הפלישה שלה למזרח אוקראינה, ובמערב אירופה זינק כבר מחיר הבנזין למחוזות ה-2.2 אירו (8.06 שקלים).

     

     

    יחד עם מחירי הבנזין מזנקים בימים האחרונים באירופה גם מחירי הדיזל והגז הטבעי, ואנליסטים באירופה מספרים שזאת עלולה להיות רק ההתחלה.

    משבר האנרגיה בעולם בכלל ובאירופה בפרט אמנם לא התחיל אתמול, והמחירים החלו לזנק עוד לפני החורף. אלא שמשחקי המלחמה של פוטין מזניקים את מחירי הנפט והגז וכך מסייעים לכלכלה הרוסית שמייצאת לא מעט מהם. מחירה של חבית נפט באירופה חצה זה מכבר את רף ה-111 דולר, מה שמזכיר לנו ימים רעים בשנים 2011-2014 שבהם הוא נע בגבולות של 110-130 דולר לחבית.

    כאמור, לא רק פוטין אשם בזינוק במחירי האנרגיה, גם לזינוק בפעילות הכלכלית שנובע מן היציאה ממשבר קורונה יש בזה חלק, במיוחד בשעה שהתעשיות הגלובליות עדיין לא נרפאו מפגיעת המחלה ברשתות האספקה השונות.

    גם באירופה, כמו אצלנו, מחיר הדלק לצרכן כולל גם מרכיב די משמעותי של מס (אבל לעומת זאת מיסי הקניה ברוב המדינות מחוץ לסקנדינביה נמוכים). בישראל עומד נתח מס הבלו על 3 שקלים ו-13 אגורות לליטר, ועל המחיר הכולל נוספים גם מע"מ ו"סל הוצאות שיווק" (כ-8% מן המחיר הסופי לצרכן). נכון להיום עומד מחירו של ליטר בנזין על כמעט 7 שקלים, אבל ככל שמשחקי המלחמה של פוטין יימשכו הוא צפוי לזנק הלאה.

    אז לא משנה אם אתם אוהבים או לא אוהבים את מה שפוטין עושה – ככל שהמשחק הזה יסתיים מהר יותר כך יצטמצם הסיכון לעליית מחירים מהירה של מוצרי הדלק השונים, ולהיפך.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תודה לפוטין: מחיר הבנזין באירופה שובר שיאים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.