• Ad
  • רגע לפני שמועצת המנהלים של ג'נרל מוטורס קוריאה תחליט אם להכריז על פשיטת רגל קובע דוח מיוחד של הבנק לפיתוח קוריאה שהחברה יכולה להגיע לרווחיות בתוך שנתיים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עדכון אחרון: יום שני 10:30

    היומון הקוריאני the korea times מדווח שהושג הסכם בין הנהלת ג'נרל מוטורס לבין איגוד העובדים

     

    היום (ב') בשעה 11:00 שעון ישראל, 5 בערב בקוריאה, חל המועד האחרון שבו יכולים הנהלת ג'נרל מוטורס קוריאה ואיגוד העובדים של החברה להגיע להסכם בנוגע לקיצוצי שכר והטבות והמשך פעילותה של החברה.

     

     

    אם הצדדים לא יגיעו לסיכום מספק ביניהם תתכנס מועצת המנהלים כדי להחליט אם להכריז על כניסה להליך של פירוק, מה שמסתמן כמו פספוס ענק לנוכח דוח שפורסם לאחרונה בקוריאה לפיו החברה יכולה להגיע לאיזון כלכלי כבר בתוך שנתיים.

    על פי פרסומים בקוריאה, הפער העיקרי שנותר בין הצדדים אינו גדול, ונוגע לעתידם של 680 עובדי המפעל של החברה בגוסאן, אשר צפוי להיסגר בחודש הבא, וזאת לאחר ש-2,600 עובדים אחרים באותו מפעל הסכימו לפרוש תמורת פיצויים מוגדלים. הסיבוב ה-14 במספר של שיחות בין נציגי ההנהלה והאיגוד מתנהלים בשעות אלה, במאמץ של הרגע האחרון להגיע להסכם, וזאת לאחר שהסיבוב ה-13 – שהתקיים במהלך סוף השבוע – הסתיים ללא תוצאות.

    שני הצדדים מנהלים ביניהם מגעים מזה למעלה מחודשיים, מאז שהנהלת ג'נרל מוטורס החליטה לסגור את המפעל בגוסאן, שעיקר תפוקתו, במקור, הייתה מיועדת ליצוא לאירופה ולארה"ב. כפי שפרסמנו כאן, הנהלת ג'נרל מוטורס קוריאה קבעה את ה-20 באפריל כמועד אחרון להגעה להסדר מוסכם, אולם רגע לפני פקיעת האולטימטום היא דחתה את המועד להיום בערב לפי שעון קוריאה.

    שר האוצר הקוריאני קים דונג-יון, כינס ביום שישי בלילה ישיבת חירום, בין השאר לנוכח דרישת החברה לסיוע ממשלתי. מבחינת קוריאה, המשמעות של סגירת החברה רחבה הרבה יותר מאשר הסכנה למקום עבודתם של 26,000 עובדי החברה. נוסף למועסקים הישירים מבצעת ג'נרל מוטורס דרום קוריאה רכש אצל ספקי משנה במדינה, בחברות שמעסיקות כ-130,000 עובדים ועלולות להיפגע ולהצטמצם, או אף להיסגר, במקרה שיאבדו לקוח מרכזי.

    הסבב ה-13 של השיחות בין הצדדים נערך במהלך סוף השבוע, אולם נקטע כבר לאחר כ-25 דקות לאחר שהצדדים התקוטטו סביב שאלת עתידם של 680 עובדי גוסאן. ההנהלה מבקשת לפצל את כח העבודה הזה בין שני המפעלים האחרים שלה, בערים אינצ'און (Incheon) וצ'אנגוון (Changwon), והסכימה לקצר את תקופת ההשעיה (מעין חופשה ללא תשלום) של חלק מן העובדים מחמש לארבע שנים. הצעה זאת לא הייתה מקובלת על נציגי איגוד העובדים.

    על אף ההפסקה הדרמטית בדיונים מעריכים בקוריאה שלא מן הנמנע שבשעות הקרובות יתרחש מפנה והצדדים יגיעו להסכם, וזאת משני טעמים. ראשית, נראה ששני הצדדים עשו מספר ויתורים לאורך השיחות ביניהם. למשל, איגוד העובדים הסכים להחליף את הדרישה המקורית שלו להחזיר את המפעל בגוסאן לפעולה בהסכמה להבטחת תעסוקה לעובדים ואילו ההנהלה הסכימה להרחיב את תוכנית הפרישה מרצון ולקצר את משך החופשה ללא תשלום, כאמור.

    סיבה נוספת, ויותר משמעותית, היא פרסום תוצאות הביניים של דוח מיוחד שחובר על-ידי כלכלני הבנק לפיתוח קוריאה, שהוא בעל המניות השני בגודלו בג'נרל מוטורס קוריאה (מחזיק ב-17.02% מן הבעלות). דוח זה מצביע על כך שאם הצדדים יגיעו להסכם, ג'נרל מוטורס תזרים לחברה 2.8 מיליארד דולר, והבנק לפיתוח קוריאה יזרים כ-470 מיליון דולר נוספים – יהיה הרבה יותר משתלם לכל הצדדים לשמר את החברה בחיים מאשר לפרק אותה. הדו"ח קובע שבתנאים האלה תוכל ג'נרל מוטורס קוריאה להגיע לרווחיות כבר בשנת 2020, כלומר בתוך כשנתיים.

    בשלוש השנים האחרונות הפסידה ג'נרל מוטורס קוריאה סכום מצטבר של 2.7 מיליארד דולר, בעיקר בגלל היחלשות במכירות של מוצרי החברה, הפסקת שיווק שברולט באירופה, והפסקת יצוא לאירופה בעקבות מכירת אופל לפיג'ו-סיטרואן, ולארה"ב בעקבות העברת קווי ייצור מקוריאה לארה"ב.

    השווי הכספי של הקיצוץ שג'נרל מוטורס דורשת מ-26,000 העובדים הקוריאנים שלה, לאחר פיטורי 2,600 מהם, נאמד ב-94 מיליון דולר, וזה נראה כמו סכום לא מאד גדול ביחס לנכונות של החברה, לדבריה, להזרים 2.8 מיליארד דולר מארה"ב ועוד 470 מיליון מקוריאה. בנוסף, גם ממשלת קוריאה הביעה בסוף השבוע נכונות לסייע לחברה, אם כי עדיין לא ידוע באיזו מידה.

    היום (ב'), בין השעות 11:00 ל-14:00 לפי שעון ישראל, נדע אם הצדדים הגיעו להסכמות ביניהם, או שמא תחליט הנהלת ג'נרל מוטורס קוריאה לפנות לכינוס נכסים של החברה במייצאת אלינו דגמים כמו שברולט ספארק, טראקס ואורלנדו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שעות לפני ההכרעה: גורל GM קוריאה ייקבע היום

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.