• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פורד טוענת שהצליחה להפחית 365 קילוגרם ממשקלה של המכונית המשפחתית הגדולה שלה עם דגם קונספט חדש שמספק הצצה אל מונדיאו העתידית

    אחרי שהשליכה את יהבה על מרכבי אלומיניום, והחלה לבנות את הטנדר החשוב ביותר שלה ממתכת קלה זו, פורד מדגישה שוב את השאיפה שלה להתמחות בחומרים קלים עם מכונית קונספט ששוקלת כ-365 ק"ג פחות ממשקלה של מונדיאו הנוכחית.

    מכונית הקונספט, בגודל של משפחתית גדולה, נקראת בפשטות Lightweight Concept ומייצגת את מחליפת 'מונדיאו' האירופית ו'פיוז'ן' האמריקנית.
    מכונית הקונספט שוקלת פחות מ-1,200 ק"ג, כלומר שהיא קלה בכ-25% ממונדיאו הנוכחית ומשקלה שקול לזה של מכונית סופר-מיני ממוצעת בעלת מנוע דיזל.

    פרויקט ההרזיה של פורד מבוצע במסגרת תכנית מיוחדת של משרד האנרגיה האמריקני, ובשיתוף פעולה עם חברת בת של ספק המשנה הגדול מאגנה.
    המטרה ברורה מאליה: מכוניות קלות צורכות פחות אנרגיה להנעה, לכן הן חסכוניות יותר בדלק ובזיהום אוויר. בנוסף, מכוניות קלות מציעות ביצועי התנהגות טובים יותר ותאוצות מהירות יותר.

    תכנית ההרזיה לא פסחה על אף חלק במכונית, וכוללת כמובן את חלקי המרכב, וגם את כל סוגי הפלסטיקה ואפילו את המנוע, הסוללה והשמשות. בין השאר נעשה שימוש נרחב באלומיניום, וגם במגנזיום, סיבי פחמן ובפלדה חזקה וקלה. מכונית הקונספט מונעת באמצעות המנוע התלת-צילינדרי החדש של פורד, מוגדש טורבו בנפח 1.0 ליטר, שמספק כ-125 כ"ס.

    עיתוי הפצת ההודעה של פורד עשוי להיות קשור בהודעה שהפיצה פולקסוואגן בשבוע שעבר בנוגע לפאסאט העתידית, ואולי הוא לא קשור לכך. השאלה החשובה יותר היא אילו רכיבים, מתוך הקונספט שהוצג, אכן יופיעו במונדיאו העתידית.

    בניית מרכבי אלומיניום למכוניות, מעבר למחיר הגבוה שלהם, דורשת מערך ייצור שונה מזה של מרכבי פלדה, והמשמעות היא שאם מונדיאו העתידית תיבנה מאלומיניום תידרש פורד להשקעה מאסיבית במפעלי הייצור שלה בארצות הברית ובבלגיה.
    מבחינת פורד מדובר בצעד בעל משמעויות עצומות מבחינה כלכלית, בעיקר כשמדובר במכונית מסה שמתח הרווחים עליה לא גדול. מצד שני אסור לשכוח שאנשי פורד לקחו את ההימור הזה עם הטנדר שלהם, F150, שהדור החדש שלו בנוי מאלומיניום.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שומרת משקל: קונספט מונדיאו איבדה 365 קילו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.