• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האירוס הנצרתי פורח כרגע בצמוד לבית הקברות של נצרת עילית

    היום הראשון של האביב חל אתמול (ה), והארץ פורחת בשלל פרחים מרהיבים. אחד היפים ביותר בהם, אירוס נצרתי, פורח כרגע בשולי בית הקברות בנצרת עילית, במדרון שנושק לגדר.

    מבין 54 מינים של אירוסים שגדלים בעולם, רק שמונה גדלים בארצנו, והם ייחודים לבתי הגידול הספציפיים שלהם. מידי שנה פורחים המינים השונים בדיוק באותם מקומות.

    אירוס נצרתי שייך למשפחת אירוסי ההיכל, כינוי שהודבק לאירוסים היפים בזכות מימדיהם הגדולים של הפרחים ובעיקר בזכות יופיים. הנצרתי הוא אחד האחרונים לפרוח מבני משפחת אירוסי ההיכל, ופריחתו החלה ממש בימים אלה.

    חמישה מבין האירוסים הישראלים הינם חלק מתת משפחה בעלת עלי כותרת כהים, שניים אחרים הינם מנומרי כותרת ואחד בהיר כותרת. ויכוח תמידי מתקיים בין מעריצי האירוסים: מי היפה מכולם?
    על אף שכל השמונה יפים מאד, בכל הצבעים, לטעמי האירוס היפה והנועז מכולם הוא הנצרתי, שהוא הגנדרן מבין האירוסים: עלי הכותרת העליונים שלו לבנים צחורים, והתחתונים מזכירים את פרוותו היפה של הנמר, לכן הוא מכונה גם 'אירוס מנומר'.

    כפי שניתן להבין, אירוס נצרתי זכה לשמו בזכות המיקום הגיאוגרפי שבו הוא פורח, ואת מספר הפרחים הרב ביותר אפשר למצוא לצד בית הקברות, כאמור. בסיור שערכתי אתמול מצאתי מדרון זרוע בפרחים פורחים, ואחרים שטרם נפתחו, והיות שמשך זמן פריחת האירוסים קצר מאד – זה הזמן להגיע לנצרת כדי לחזות במיט שלטעמי הוא היפה בפרחי ישראל.

    הנצרתי, אגב, גדל גם ליד מטולה, ובמדרונות תל אבל בית מעכה.

    הדרך לשם: בית העלמין נצרת עילית מחולק לשניים, ובמרכז בית הקברות ישנו מתחם גדול של חברת החשמל. נכנסים לחלקו הצפוני של בית הקברות, יורדים רגלית בכביש עד לשער ברזל מימין, יוצאים מן השער והולכים בשביל עד לשטח התחום בגדר תיל, שם אפשר להתחיל ולהתפעם לנוכח יופיו של האירוס הנצרתי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שבת של פריחה: הזדמנות נדירה לחזות ביפה שבפרחי ארץ ישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.