ב.מ.וו. הכריזה על קריאה לתיקון של מכוניות מדגמי i4 ו-iX שנמכרו בארה"ב בגלל חשש מהתלקחות של הסוללות שלהן. בהודעת המינהל הלאומי האמריקני לבטיחות בדרכים נכתב שכלי הרכב שנקראים לתיקון "סופקו עם סוללת מתח גבוה שאולי לא יוצרה על ידי הספק בהתאם למפרטים".
בהודעה נכתב שבעת הייצור ייתכן שהתרחשה תקלה שגרמה לפגיעה בקתודה של הסוללה, ואם זה קרה ייתכן מצב של זיהום תא הסוללה בפסולת שעלולה לגרום לקצר חשמלי ול"אירוע תרמי", שזה תיאור מאד נעים לשריפה בעוצמה גדולה שקשה מאד לכבות.
הסוללות של ב.מ.וו יוצרו על ידי סמסונג ואנשי ב.מ.וו התוודעו לראשונה לבעיה ב-16 באפריל לאחר "תקרית שטח שהתרחשה מחוץ לארצות הברית" ובה הייתה מעורבת i4 משנת הדגם 2022. תקרית זאת הובילה לפתיחת חקירה פנימית אשר חשפה את הבעיות בתהליך הייצור של הסוללה. לאחר מכן התרחשה תקרית נוספת, הפעם בארצות הברית עם iX xDrive50 משנת הדגם 2022, ואחריה תקרית שלישית, מחוץ לארה"ב, עם iX M60. זה כבר הוביל את ב.מ.וו לביצוע קריאה לתיקון – ומדובר בחתיכת תיקון יקר: אנשי ב.מ.וו מחליפים את כל מכלול הסוללה.
עד לביצוע התיקון נאלצים כל בעלי הרכב הרלבנטיים להפסיק להשתמש בכלי הרכב שלהם – לא לטעון אותם, כאמור, ולא להחנות אותם במקומות שעלולים להתלקח במקרה שהרכב יעלה באש. אנשי ב.מ.וו טוענים שלא ידוע להם על אף תאונה או שריפה שבה היו פצועים או, חלילה, הרוגים, אבל הם יתחילו לבצע את התיקון בארה"ב רק החל ב-19 בספטמבר, וזה אומר שבעלי הרכב שנקראים לתיקון צריכים לדאוג לעצמם לתחבורה חלופית למשך כשלושה שבועות במקרה הטוב ביותר.
אם מישהו מרגיש גירוד בגב למקרא הידיעה הזאת אין זאת אלא בגלל שהיא כל כך דומה לקריאה לתיקון של שברולט 'בולט' – במקרה ההוא עם סוללות מתוצרת LG – לאחר שגם שם גרם תהליך ייצור לקוי לקרע באנודה ולקרעים במחיצות המפרידות בין התאים. קרעים אלה גרמו לקצר שיצר חום והבעיר את סוללת הליתיום. מעניין לציין שבשונה משברולט, במקרה של ב.מ.וו יצרנית הרכב עצמה הייתה אמונה על פיתוח הסוללה. מי שמייצר עבורה את הסוללות הם שני ספקים חיצוניים: סאמסונג הקוריאנית (שאחראית לכשל הנוכחי) ו-CATL הסינית.
פעם שלישית גלידה
זאת פעם שניה בתוך חודשיים שב.מ.וו קוראת לתיקון לדגמי i4 ו-iX החדשים. בחודש שעבר נקראו מכוניות לתיקון בגלל תקלת תוכנה פוטנציאלית בתצוגת הנהג, אשר התגלתה על-ידי אנשי החברה בתחילת חודש מאי בעת בקרת איכות שגרתית במפעל של ב.מ.וו בדינגולפינג.
בקריאה הקודמת לתיקון הסבירו אנשי ב.מ.וו שהתקלה היא "בעיית תכנות אשר עלולה להשפיע על הצגת הודעות אזהרה מסוימות בתצוגת המידע המרכזית כאשר הרכב ממוקם במצב חניה". כלי הרכב שנקראו אז לתיקון יוצרו בין התאריכים 14 באוקטובר 2021 ל-1 ביולי 2022.