• Ad
  • רנו 'קנגו' עם 56 אלף ק"מ רועד ולא סוחב אבל רשת השירות של קרסו לא מאתרת את התקלה, לא מכירה באחריות ולא מסבירה לנו מדוע היא מפילה לקוח שלה בין הכסאות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    א.ס. הוא אינסטלטור אשר עשה שימוש במשך שנים לא מעטות בטנדרון מדגם סיטרואן ברלינגו דיזל ידני, וזאת עד שיום אחד נמאס לו "לערבל" הילוכים ביד והוא חיפש לעצמו טנדרון אוטומטי.

     

    רנו קנגו 2013 - 6432

     

    בחודש מאי השנה הגיע א.ס. אל אחד ממגרשי הטרייד-אין ורכש רנו קנגו אשר עלה לכביש באפריל 2013 וגמא 56,000 ק"מ.

    לדבריו, במעמד הרכישה נאמר לו שלמכונית היו בעבר בעיות התנעה וסחיבה, אשר טופלו, ובכל מקרה אין לו סיבה לדאגה היות שלרכב "יש כרטיס טיפול פתוח" באחד ממרכזי השירות של חברת קרסו מוטורס, יבואנית רנו – מוסך רייך בבני ברק – וזאת במסגרת האחריות על הרכב.

    כדי לוודא את המידע הזה התקשר א.ס. למוסך רייך ושם, לדבריו, נמסר לו שתקופת האחריות על הרכב הסתיימה באפריל 2016 (כשלושה שבועות לפני מועד הרכישה) אולם עניין הרעידות בהתנעה וה'סחיבה' החלשה מכוסים במסגרת האחריות היות שהתקלה דווחה וטופלה עוד בתקופת האחריות.

    לאחר שהחל להשתמש בקנגו הבין א.ס. שהבעיה לא נפתרה: הרכב, לטענתו, רועד, לא ממש סוחב ונכבה לעיתים קרובות לאחר ההתנעה.
    א.ס. פנה אל מוסך רייך, שם הוחלפו סלילי ההצתה, אולם לאחר שגם זה לא פתר את הבעיה אנשי המוסך "הרימו ידיים" ואמרו לא.ס. ש"זה האוטו ותצטרך להתרגל אליו, ואם התשובה לא מספקת תצטרך לפנות אל מנהל השרות של חברת קרסו מוטורס, יבואנית רנו".

    לדברי א.ס, לאחר שפנה אל אותו מנהל הוא הופנה אל המוסך המרכזי של החברה בראשון לציון, שם חובר הקנגו למערכת דיאגנוסטיקה אולם לא נמצא בו כל ליקוי.

    א.ס. התעקש שהתופעות אמיתיות ומפריעות לתפקוד התקין של הרכב ובתגובה הוחלפו שוב סלילי ההצתה, מה שלא פתר את התלה.

    כאשר הגיע א.ס. למוסך המרכזי בפעם הבאה הודיע לו הבוחן שהמוסך קיבל הנחיה ממחלקת השירות שלא להוסיף ולטפל ברכב במסגרת האחריות.

    במכתב שכתב א.ס. לחברת קרסו הוא כותב: "הייתי המום מהתשובה הזו. איך יתכן שמוסך רשת שלכם – מוסך רייך – מכיר באחריות, ואפילו העמיד לרשותי רכב חלופי… לצורך תיקון אותה בעיה, ופתאום מסתיימת לה האחריות מבלי שהבעיה… נפתרה?
    לא ברור גם מדוע נאמר לי במהלך הטיפול שאני חייב להמשיך ולטפל ברכב במוסך רייך, ושאם אעבור לטפל ברכב במוסך המרכזי של חברת קרסו האחריות לא תתפוס. האם מוסכי הרשת של החברה אינם מסונכרנים עם המוסך המרכזי?"

    לסיכום, כותב א.ס, "אני מחזיק בידי כרגע רכב שמזייף, כבה ורועד, בזבזתי ימי עבודה רבים על טיפולים בו במוסכים מבלי שהבעיה נפתרה, ועכשיו מנסים לנפנף אותי ולטעון שאם ארצה להמשיך ולטפל בו זה לא יהיה במסגרת האחריות, (כל זאת) מבלי שהצליחו לפתור את הבעיה".

    לא.ס. נמאס להמתין לתשובה או לפתרון הבעיה ולכן הוא מכר את הקנגו (אגב, הרכב נבדק במכון בדיקה ולא נמצאו בו ליקויים) והוא חזר לברלינגו דיזל הידני שלו, אולם אנחנו נותרנו עם שאלה לא פתורה:
    כיצד יתכן שרכב שטופל במסגרת האחריות במוסך רשת של קרסו מוטורס מבלי שהצליחו לפתור תקלה חייב להישאר כבול לאותו מוסך גם לאחר שתקופת האחריות תמה ומבלי שהבעיה נפתרה? מדוע צריך בעל הרכב לעבור מסלול ייסורים כדי שמכוניתו תטופל במוסך המרכזי של היבואן, שהוא גם נותן האחריות?

    האם אחריות היבואן מוגבלת לטיפול רק במוסך הרשת שבו החל הטיפול בו גם אם בעל הרכב לא מרוצה מן התוצאות או שאפשר לממש אותה בכל אחד ממרכזי השירות ברשת הארצית?

    לפני למעלה מחודש, ב-9 בספטמבר, פנינו לקבל תשובות מחברת קרסו מוטורס אולם עד היום, למרות תזכורת ששלחנו, כל שנאמר לנו בתגובה הוא ש"הנושא נבדק".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רנו מציגה: מי אחראי על האחריות?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.