• Ad
  • כדי לצמצם את פליטות המזהמים ממנועי הדיזל שלה תבצע רנו קריאה לתיקון של קרוב ל-16 אלף קאפצ'ורים, ותעדכן תוכנת ניהול מנוע בכ-700 אלף מכוניות נוספות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת רנו הודיעה היום (ג') על כך שבכוונתה לקרוא לתיקון לקרוב ל-16 אלף מכוניות מדגם קאפצ'ור עם מנועי דיזל 110 כ"ס, ולבצע עדכוני תוכנה בכ-700 אלף מכוניות נוספות. זאת כדי להתאים את פליטות המזהמים של כלי הרכב האלה לרמה המרבית שמותרת לפי תקני הזיהום 'אירו 6'.

     

    רנו קפצ'ור_01

     

    על פי פרסומים בצרפת העלתה החקירה של ועדה מיוחדת מטעם המשרד להגנת הסביבה שדגמים שונים של רנו, פורד ומרצדס פולטים "בחיים האמיתיים" מזהמי אוויר ברמות גבוהות מן המותר לפי תקני אירו 6 החדשים.

    בשבוע שעבר פורסם שב-7 בינואר בוצעו פשיטות על מספר אתרים של רנו, במסגרת חקירה שנועדה לבדוק האם רנו רימתה במבחני זיהום האוויר – פרסומים שגרמו בשלב ראשון למניית רנו לאבד כ-23% מערכה.

    השבוע הסתבר שרנו ככל הנראה לא רימתה במבחנים עצמם, אולם כמו במקרה של מספר יצרניות אחרות גם אצלה קיימים "פערי ביצועים" בין מבחני המעבדה לבין "החיים האמיתיים" – והמכוניות מזהמות יותר בפועל מאשר בתיאוריה.

    אתמול הכריזה רנו שבכוונתה לתקן את הבעיה הזאת, ראשית לכל על-ידי קריאה לתיקון של מכוניות מדגמי קאפצ'ור שצוידו במנועי דיזל – אלה יזומנו לתיקון שיכלול ככל הנראה החלפה של מסנני חלקיקים במערכת הטיפול בגזי הפליטה.

    ככל הנראה, מסננים אלה נבחנים במעבדה בטמפרטורות של בין 20 ל-30 מעלות צלזיוס, אולם "בחיים האמיתיים" הם צריכים לפעול בטווח טמפרטורות רחב יותר כדי להיות יעילים – ובכך כנראה תטפל הקריאה לתיקון, אשר אמורה לארוך כחצי יום (מה שמעיד על עבודת מוסך די מורכבת…)

    במקביל מתכוונת החברה לבצע עדכוני תוכנה בכ-700 אלף מכוניות שמונעות בדיזל באמצעות "טלאי תוכנה". במקרה הזה מדובר בפעולה פשוטה יותר שיכולה להיות מבוצעת בתוך כדי טיפול שגרתי במוסך ולא דורשת קריאה מיוחדת לתיקון.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    "רנו-גייט": רנו תתקן 15,800 קאפצ'ורים עם מנועי דיזל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.