• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נמאס לכם מהצבעים והעיצוב החיצוני של רכבות הנוסעים? רכבת ישראל מתכננת לשנות בקרוב את העיצוב והצביעה של מאות קרונות וקטרים. קבלו הצצה ראשונה

    רכבת ישראל מתכננת לרענן את עיצוב רכבות הנוסעים שהיא מפעילה, ולצורך כך בכוונתה להתקשר בחוזה עם חברה פרטית שתצבע מחדש מאות קרונות וקטרים. מלבד צביעה, החברה הפרטית תידרש גם לצפות את הקרונות והקטרים בציפוי מיוחד, שיבטיח את עמידות הצבע בתנאי האקלים הקשים של ישראל.

    מתיחת הפנים המתוכננת כוללת סוגים שונים של קרונות נוסעים: קרונועים (IC3), קרונות דו-קומתיים (מתוצרת בומברדייה) וקרונות חד-קומתיים (מתוצרת אלסטום). בסך הכך צפויה הרכבת לשנות את העיצוב והצביעה של יותר מ-200 קרונות וקרוב ל-50 קטרים.

    "המטרה של עבודות הציפוי והצביעה (של הקרונות, ש.ה) היא להבטיח יציבות ועמידות למשך שנים רבות בתנאים האקלימיים של מדינת ישראל, וכן לשנות את העיצוב והצביעה", מסבירים ברכבת. "הציפוי והצבע במערכי הרכבת, הקרונות והקטרים יהיו עמידים בפני דהייה, (ו)ניקוי באמצעות כימיקלים".

    על-פי דרישת הרכבת, הצבע והציפוי של כל קרון וקטר יעמוד בטמפרטורת מקסימום של 47 מעלות (בצל) וטמפרטורת מינימום של 5 מעלות מתחת לאפס. מספר שעות השמש השנתי בישראל, כך מסבירים ברכבת, הוא כ-3,300.

    בתמונה (למעלה) אפשר לראות עיצוב ראשוני של הקרונועים – עיצוב שאמור לעבור התאמה לסוגי הקרונות האחרים (דו-קומתיים וחד-קומתיים). עיצוב דומה צפוי גם לקטרים הכלולים בתוכנית מתיחת הפנים של הרכבת.

    ויש גם לוח זמנים חדש
    מלבד מתיחת הפנים המתוכננת, מפרסמת רכבת ישראל לוח זמנים חדש, שייכנס לתוקף בעוד כשבועיים (14.6). הבשורה העיקרית היא הגדלת מספר רכבות הנוסעים הפעילות מדי יום: מכ-400 רכבות כיום לכ-450 רכבות. הגדלת מספר הרכבות היומית נועדה להשיג שתי מטרות עיקריות: הגברת תדירות הרכבות בשעות העומס בכמה מהקווים הראשיים והרחבת שעות הפעילות בשעות הלילה ובימי שישי.

    הרחבת שעות הפעילות בימי שישי היא מטרה שהציבו בכירי החברה כבר לפני כמה חודשים. "לא ייתכן שרכבת (אחרונה) ביום שישי מבאר שבע תצא ב-12 וחצי", הסביר לאחרונה בכיר בחברה. "חיילים משתחררים גם באחת ובשתיים, ואם השבת נכנסת בארבע וחצי אפשר להגיע עם הרכבת לתל-אביב עדיין בארבע. ומי שמשתמש ברכבת במוצאי שבת, (למשל) משפחות שנוסעות לבקר משפחות, לא צריכות לחכות לרכבת הראשונה שעתיים וחצי. חצי שעה אחרי צאת שבת רכבת יכולה להיות מונעת בנהריה ולצאת לכיוון המרכז".

    למרות דברים אלה, הרחבת פעילות הרכבות בימי שישי ושבת מוגבלת: כך למשל, לוח הזמנים החדש אינו נושא בשורות במוצאי שבת (רכבות הנוסעות מתחילות לפעול זמן רב יחסית אחרי צאת השבת), וגם בימי שישי ניכר שהרחבת הפעילות מוגבלת לשעות מוקדמות יחסית. בעניין זה, יש לזכור שהרחבת שעות הפעילות בימי שישי בעייתית: אם תתממש הבטחת בכיר הרכבת, לפיה רכבות יפעלו עד חצי שעה לפני כניסת השבת, הנוסעים עלולים למצוא את עצמם ללא אמצעי תחבורה משלים, שיאפשר להם להמשיך את הנסיעה עד ליעדם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רכבת ישראל תעבור מתיחת פנים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.