• Ad
  • משרד התחבורה אמנם מאיים על השמאים אבל דווקא כשל שלו מונע את רישום התאונות ברישיון הרכב
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    משרד התחבורה הורה למכוני הבדיקה ולשמאי הרכב לנהל רישום ידני של הערת אזהרה בנוגע לתאונה קשה ברישיון הרכב (בנוסח "נזק בטיחותי תוקן ונבדק") של כלי רכב שנפגעו קשה בתאונות.

     

    כפי שפורסם לראשונה אצלנו ב-thecar, כשל בהעברה מקוונת של הרישום הזה במחשבי משרד הרישוי התגלה כבר לפני מספר שבועות.

    התוצאה היא שלמרות שהתקנה המחייבת את הרישום נכנסה לתוקף בשבוע שעבר, ועל אף שהיא מחייבת את שמאי הרכב, את המוסכים ואת מכוני הבדיקה לרכב – אי אפשר להעביר את המידע הזה למחשבים של משרד הרישוי באמצעות תקשורת מקוונת.

    כפי שפורסם כאן, שמאי הרכב ביקשו ממשרד התחבורה לדחות את מועד ההפעלה של הנוהל החדש היות שהוראותיו לא די ברורות ועלולות לגרור תביעות כנגד השמאים. אלא שבמשרד התחבורה התעלמו מפנייתם ואף איימו שיפעלו כנגדם אם יימנעו מלבצע רישום כאמור.

    גורמים אחרים במשרד התחבורה המליצו לדחות את מועד תחילת הביצוע של הנוהל עד לתיקון הכשל המיחשובי ומתן אפשרות להעברת נתונים מקוונת – אבל גם בעניין זה החליטו בכירי המשרד שלא לדחות את מועד תחילת התקנה, ותחת זאת לחייב את השמאים לבצע רישום ידני אשר יופיע רק ברשיון הרכב ולא במאגר הנתונים של משרד הרישוי.

    התוצאה, כפי שחשפנו כאן, היא שבעל רכב שניזוק ושוקם יוכל לקבל באגף הרישוי כפל רישיון רכב בטענה שהרשיון המקורי שלו אבד או נגנב, ובהעתק שאותו יקבל לידיו לא תופיע החותמת הידנית אשר מורידה את ערך הרכב.

    בתגובה לפנייתנו למשרד התחבורה בנושא קיבלנו את התשובה הבאה: "במהלך השבוע הקרוב הרישום המקוון ברשיון הרכב יבוצע במכונית הבדיקה. יחד עם זאת ובמקביל כבר עתה מחוייבים מכון הבדיקה או שמאי הרכב לבצע את הרישום בצורה ידנית".

    במשרד התחבורה התעלמו מבקשה נוספת שלנו לתגובה בנוגע לטענות השמאים ואיגוד המוסכים לפיה הקריטריונים לקביעת נזק שחיב ברישום לא ברורים דיים.
    שני הגופים דורשים ממשרד התחבורה לקבוע אחוזי נזק מדוייקים שבהם תחול חובת הרישום, לטענתם מפני שהם עלולים להיות חשופים מצד אחד לתביעות של בעלי רכב במקרה שיקבעו חובת רישום, ומנגד מצידם של רוכשי רכב במקרה שיחליטו שלא נדרש רישום כזה.
    טענה נוספת של השמאים והמוסכים היא שקציני רכב בחברות שמפעילות ציי רכב פטורים לגמרי מאחריות הרישום.

    כאמור, משרד התחבורה לא התייחס לשאילתות שהעברנו לו בנושא.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רישום תאונה יבוצע ידנית בגלל כשל של אגף הרישוי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.