• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בדו"ח שנתי של אגף הפיקוח על הביטוח אפשר למצוא נתונים רבים אודות ה"פול" – תאגיד הביטוח שמבטח את מרבית רוכבי הדו-גלגלי בישראל. למשל, יש בו נתונים על הגרעון העצום, ועל הדרך היצירתית למימונו – ייקור פרמיות הביטוח של הנהגים. אך מה שכרם של בכירי ה"פול"? TheCar מביא לכם את הנתונים

    אגף הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר, שאמור לפקח על חברות הביטוח, פרסם השבוע דו"ח שנתי, ובו גילה כי כל נהג בישראל שילם בשנה שעברה סכום של 71 שקלים לכיסוי עלות התאונות של רוכבי אופנועים. הסכום משמש לכיסוי הגרעון שרשם בשנה שעברה "הפול" – תאגיד הביטוח שמבטח את מרבית הרוכבים בישראל. על-פי הדו"ח, הגרעון של התאגיד הסתכם ב-2013 בסכום של 203 מיליון שקלים.

    נתון אחד שלא תוכלו למצוא בדו"ח השנתי, הוא עלות שכרו של מנכ"ל "הפול". מבדיקת TheCar עולה כי עלות השכר של המנכ"ל בשנת 2013 הסתכמה ב-1.17 מיליון שקלים – עלייה נאה לעומת 2012, אז נאלץ המנכ"ל להסתפק בשכר שעלותו כמיליון שקלים. גם בכירים אחרים ב"פול" זוכים לשכר נאה: אחד מסמנכ"לי התאגיד זכה ב-2013 לשכר בעלות של 760 אלף שקלים, ושני סמנכ"לים נוספים קיבלו שכר שנתי בעלות של מעט יותר מחצי מיליון שקלים.

    לכל אלה ראוי להוסיף שישה חברי דירקטוריון, שזומנו ל-18 ישיבות בשנת 2013 וזכו לתגמול כולל בסך של כ-388 אלף שקלים – או כ-3,600 שקלים לכל דירקטור בגין כל אחת מפגישות הדירקטוריון (השכר לכל דירקטור הוא בגדר הערכה בלבד, שכן בחלק מהישיבות השתתפו רק חלק מהדירקטורים, שחברים בוועדות שונות).

    כמובן שעלויות השכר ב"פול" מחווירות לעומת השכר הנהוג בחברות הביטוח. עלות שכרו הכולל של מנכ"ל חברת כלל ביטוח, איזי כהן, נאמדת בכ-18 מיליון שקלים ב-2013, בעוד שעלות התגמול השנתי של מנכ"ל חברת ביטוח ישיר, רביב צולר, הגיעה לכ-11.9 מיליון אשתקד. חברת הביטוח הראל נשאה בשנה שעברה בעלות שכר של שני מנכ"לים – עלות שכרו של שמעון אלקבץ הייתה כשמונה מיליון שקלים, ועלות שכרו של מישל סיבוני הייתה כ-9.2 מיליון שקלים.

    המשותף לכולם – בכירי "הפול" ומנהלי חברות הביטוח – הוא ביטוח החובה של הנהגים והרוכבים. כמו שעולה מהדו"ח השנתי שפרסם אגף הפיקוח על הביטוח, 71 שקלים מפרמיית הביטוח שמחויב לרכוש כל נהג בישראל שימשה לכיסוי הגרעון של "הפול" – תאגיד הביטוח שרשם גרעון של כ-203 מיליון שקלים, אך שילם שכר של כ-1.1 מיליון שקלים למנכ"ל. אותה פרמיה שימשה גם, בחלקה, למימון עלויות שכר העתק של מנכ"לי חברות הביטוח.

    ישנה בעיה נוספת: חברות הביטוח, שמשלמות למנהליהן שכר של מיליוני שקלים, הן גם בעלות השליטה ב"פול". אותן חברות, שמרוויחות מאות מיליוני שקלים בשנה ממכירת פוליסות ביטוח חובה, שולחות בסוף כל שנה את ידיהן אל כיסי הנהגים, ומייקרות את פרמיית הביטוח שהם נדרשים לרכוש כדי לכסות את הגרעון של ה"פול".

    וכך אפשר לסכם את המצב: הרוכבים נדרשים לרכוש פוליסות ביטוח חובה במחיר אשר לעתים גבוה ממחיר הקטנוע עליו הם רוכבים, הנהגים "מסבסדים" את עלות התאונות של הרוכבים (אך בפועל מקזזים את ההפסדים שנגרמים לחברות הביטוח כתוצאה מבעלותן ב"פול") – ומנהלי חברות הביטוח סופרים את הכסף שמשלמים להם כולם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ומי מסבסד שכר של 1.1 מיליון שקלים למנכ"ל ה"פול"?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.