עדכון: בעקבות חשיפת TheDoo הכריזה גם 'מטרו' על קריאה לתיקון בישראל, פרטים בסוף הכתבה
למה ישראל תמיד בסוף, ולפעמים לעולם לא? זאת השאלה שמשרד התחבורה המהולל שלנו חייב לכל רוכב שעלול להיפגע פיזית או כלכלית לאחר שיצרנית אופנועים מגלה כשל סדרתי, מתקנת אותו בשווקים שחשובים לה, ומתעכבת איתו בישראל.
ימאהה, למשל, הודיעה לרשויות התחבורה במספר מדינות אירופאיות על כך שהיא גילתה כשל סדרתי במצמד ("קלאטש") של עשרות אלפי אופנועים שחולקים את אותם מנועי CP2 דו-צילינדריים בנפח בינוני: MT-07, Tracer 7, XSR700 וטנרה 700.
רוב האופנועים האלה נמכרו כדגמי 2022-2024, והכשל הסדרתי גורם לכך שגם כאשר הרוכב לוחץ על ידית המצמד עד הסוף – לא תמיד מתקבלת הפרדה מלאה, והאופנוע עלול להתקדם קדימה. מאליו ברור שבמצבים שונים זה עלול לגרום לנפילות יקרות ונזק לאופנועים, ובמקרים הקשים גם לתאונות כואבות ואף קטלניות.
כמה זה מסוכן? בוא נאמר זאת כך: בהודעת הריקול שפורסמה בבריטניה נכתב: "תנועה לא רצונית של הרכב עלולה להגביר את הסיכון לתאונה ולגרום לפציעות חמורות או מוות לרוכב ו/או לנוסע, או למשתמשי דרך אחרים".
למה זה קורה ומה קורה בישראל?
מסתבר שהכשל נגרם בגלל שימוש בחומרים לא מתאימים בדיסקיות ההחלקה ו/או בשמן סביבן: לאחר שהמנוע מתחמם מתערבבים בתוך השמן הזה שאריות של דיסקיות המצמד, וכך נוצרת עיסה מבחילה וצמיגה שעלולה להפריע לניתוק המלא של המצמד.
הפתרון: רשת המוסכים המורשים של ימאהה ברחבי העולם תחליף את דיסקיות המצמד בכל האופנועים שנקראו לתיקון.
נכון להיום משרד התחבורה הישראלי טרם פרסם קריאה לתיקון לתקלה הזאת, ולפני שקופצים על מטרו, יבואני ימאהה לישראל, צריך לומר שהם יכולים לרחוץ בניקיון כפיהם ולומר שהיצרנית הודיעה להם באחור או שהם ממתינים לחלקים או שבכלל לא הוגדר ריקול כזה לישראל (וזה כנראה לא המצב).
תמיד צריך לזכור שכאן טמון כשל ארוך שנים שמאפשר ליבואני הרכב לשחק אותה ראש קטן בחסות משרד התחבורה הישראלי.
כרגיל – אף אחד לא יעשה את העבודה בשבילכם. בכל מקרה שבו מפורסם ריקול בחו"ל לדגם שנמכר בישראל, אבל הדגם ה"ישראלי" לא נקרא לתיקון – כל בעלי האופנועים הרלוונטיים צריכים לפנות אל מוסכי השירות של היבואן הרשמי ולדרוש אחד משניים: או שיבדקו, ובמידת הצורך יבצעו את הריקול גם לכם, או שיתנו לכם אישור כתוב שהאופנוע לא נקרא לתיקון. כמובן שבמקרה של תאונה, חלילה, או נזק – מי שנותן אישור כזה יהיה חשוף לאחריות אישית ופלילית אם יוכח שנהג ברשלנות.
*עדכון – ב-27 בנובמבר ב-15:30 שלחה 'מטרו', יבואנית ימאהה לישראל – הודעה לעיתונות ובה היא הודיעה על קריאה לתיקון של דגמי MT-07, XSR700, טנרה 700 וטרייסר 7 משנות הדגם 2023-2024.
בישראל נקראו 450 אופנועים, ובמסגרת התיקון יוחלפו דיסקיות המצמד "עקב אפשרות לאי ניתוק המצמד למרות שידית המצמד משוכה. התיקון יתבצע ללא תשלום ויארך כשעתיים. חברת מטרו מוטור נערכה לביצוע הקריאה לתיקון ולבעלי הרכבים הרלוונטיים לצורך התיקון תשלח הודעה בדואר", כך נמסר.
נתקלתם בתקלה סדרתית או עוולה מסחרית? כתבו לנו אל editor.thecar@gmail.com
The post ריקול ענק לדגמי ימאהה. אז למה ישראל תמיד בסוף? first appeared on TheDoo.